KTM 640 duke II - Super motard
První dojmy - s každým ujetým kilometrem je moto lepší a lepší . . .
Doplňky na motorce - koncovky výfuků, stupačky spolujezdce, přestříkaná kapotáž + polepy ktm duke
Recenze
16.07.2012 - koupena
klady:
- výkon, který však nemohu porovnat, jelikož je to moje 1. takto silná motorka.
- váha, cca +/- 155kg
- ovladatelnost, do leva, do prava, šup šup :)
- spotřeba, zatím změřena na cca 5,4l/100km (a nejezdím zrovna šetrně)
- startování, kromě startéru má i nakopávačku. Na tu chytá dobře, leč využití...uvidíme
- cestování, i po delší trase jsem byl mile překvapen, že mě krom zadku nic nebolí
zápory:
- nádrž, po ujetí 160km přepínám na rezervu...a hledám čerpačku (nakonec jsem po 180km natankoval 10 litrů, takže 2 litry jsem měl ještě fóra, čili dojezd cca 200km na nádrž).
- vibrace, na ně si časem zvyknu (věřím), ale s nimy spojené je neustálé uklepávání držáku SPZ. Tak jsem si udělal vlastní (uklepal se rovněž), udělal jsem další (zatím drží) :-] Svádím to na vibrace, ale může to být i tím, že jezdím i mimo zpevněné komunikace.
- tlumič kyvné vidlice, bohužel je rozdíl, zdali ho máte nastaven jen pro jednoho nebo pro dva lidi. Když ho máte nastaven jen pro řidiče a chcete někoho svést, tak se vám řetěz našponuje k prasknutí a v podstatě je téměř celá váha spolujezce držena né tlumičem, ale řetězem. Poznáte to totálně zacákaným zadním ráfkem od oleje z řetězu. Naopak, když tlumič nastavíte pro dva lidi a jezdíte sám, tak máte řetěz volný a motorka je zvedlá jak koza.
- jináč v eng. manuálu píší něco jako, že jezdit hlavně po zpevněných komunikacích, ale už jsem ji prohnal i solidním terénem. Kde bylo sucho bylo to v pohodě, když jsem vjel do bláta či kaluže a začal hrabat (díky obutí) tak se dal DUKE díky své váze snadno vytáhnout, případně jsem to otočit a vzal to jinudy...nicméně na asfaltu je DUKE doma !
- co do rychlosti, tak jsem zatím jel max. 140km/hod. (do mírného stoupáku), ale už to bylo dost nepříjemné. Pátý stupeň vytočen za hranici 7000 otáček až mi motoru bylo dost líto a i o sebe jsem se bál, tak jsem to dál nezkoušel. 120km/hod. je taková hranice únosnosti, kdy vydžíte jet déle touto rychlostí, pominu-li fakt, že se DUKE začíná pěkně vlnit. Stovku tam máte coby dup, aniž by to bylo jízdně nějak nepříjemné.
- co se cestování týká, tak nejdále jsem jel cca 220km k Řípu a zpět (5 motorek nás jelo). Duke nedisponuje možností přidělání kufru, takže jsem jel s báglem (ten jsem měl na zádech a víceméně posazený na sedlo, takže mě nijak nelimitoval). I přesto, že DUKE je určen pro jízdu tzv. kolem komína, byl jsem více než spokojený. Trasu jsem měl vybranou po vedlejškách a klikatých silnicích a styl jízdy pohodový, aby jsme se drželi při sobě. Tělo nejevilo známku únavy či opotřebení, jen zadek se začal ozívat cca v poslední třetině trasy směr domov, kdy se poposednutím dozadu problém eliminoval na dalších x kilometrů. Potěšilo mě, že obdobné problémy (se zadnicí) měl i kluk na V-stromu, načež jsem si řekl, že DUKE na tom fakt není tak špatně.
Na Duka mám skoro stejnej názor,ale mám ho teprve měsíc.Fakt mě baví čím dál tím víc, škoda, že už mám skoro všechny klouby a plotýnky na mraky😎
Zdravím, mám tu dotaz :)
O Dukovi přemýšlím jako o svojí první motorce a chtěl bych se zeptat ohledně toho tlumiče vzadu... Dá se třeba vyměnit za tvrdší, případně pasuje tam tlumič z novějšího modelu? Dík za odpověď a hodně šťastných kilometrů :)
Pěkné pane kolego, jen poupravím tu vámi uvedenou rychlost 140 km/h. Moje Kačenka II v originálním stavu chodí 180 a kdybych se chtěl skrčit, dá si říct i o kousek víc. Je to stroj na výrobu úsměvu od ucha k uchu
Ta maska je neobvyklá, jinak krásný stroj. At' jezdí , žádné opravy a hodně kilometrů.