Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2926 SBD12 (15b)
Obsah válců 246,3ccm Průměr difuséru 26mm
Vrtání 66mm Hlavní tryska 92
Zdvih 65mm Volnoběh tryska 45 (50)
Kompresní poměr 1:6,8 Šroubek volnoběžky 1/4-1/2otačk
Výška jezdce: 182 cm
První dojmy - čezeta 250 Typ 455 kývačka se vyráběla ve Strakonicích pod svojí značkou na nádrži již od roku 1959 do 1968. Tento motocykl byl výjimečný tím, že byl do jeho kývačkového rámu pocházejícího od motocyklů o obsahu 125 a 175, vložen motor o obsahu 250 cmm. Takováto lehká motorka s vysokým výkonem se stala lahůdkou pro milovníky rychlých strojů. Motor byl naoko k nerozeznání od čezety 175/450, jen při pohledu na válec, který je nepatrně větší, se čezeta 250/455 prozradila. Kartery se od svého předchůdce 175 z vnějšího pohledu nezměnily jen uvnitř bylo místo pro větší klikový mechanismus usazený na větších ložiskách. Kartery motoru také získaly větší sací kanály. Změněn byl také rám, který byl zhotoven z kruhového profilu, na rozdíl od svého předchůdce 353, který měl svůj rám ze čtyřhranného profilu. Boční schránky se změnily v otvírání, kde se u předchůdce nacházel na čelní straně otočný knoflík, do kterého se vložil klíček od zapalování, kterým se schránka otvírala a zavírala. Kdežto od této řady se muselo nejdříve odemknout sedlo a nadzvednout, a pak se mohly úložné schránky zevnitř otevřít pomocí pružných plíšků, které se po zavření samy zacvakly do drážky. ČZ 125 Typ 453 byl vyráběn spolu s typem 453/05 DE luxe a typem 473 sport
Recenze
ČEZETA 250 Typ 455 kývačka se vyráběla ve Strakonicích pod svojí značkou na nádrži již od roku 1959 do 1968. Tento motocykl byl výjimečný tím, že byl do jeho kývačkového rámu pocházejícího od motocyklů o obsahu 125 a 175, vložen motor o obsahu 250 cmm. Takováto lehká motorka s vysokým výkonem se stala lahůdkou pro milovníky rychlých strojů. Motor byl naoko k nerozeznání od ČEZETY 175/450, jen při pohledu na válec, který je nepatrně větší, se ČEZETA 250/455 prozradila. Kartery se od svého předchůdce 175 z vnějšího pohledu nezměnily jen uvnitř bylo místo pro větší klikový mechanismus usazený na větších ložiskách. Kartery motoru také získaly větší sací kanály. Změněn byl také rám, který byl zhotoven z kruhového profilu, na rozdíl od svého předchůdce 353, který měl svůj rám ze čtyřhranného profilu. Boční schránky se změnily v otvírání, kde se u předchůdce nacházel na čelní straně otočný knoflík, do kterého se vložil klíček od zapalování, kterým se schránka otvírala a zavírala. Kdežto od této řady se muselo nejdříve odemknout sedlo a nadzvednout, a pak se mohly úložné schránky zevnitř otevřít pomocí pružných plíšků, které se po zavření samy zacvakly do drážky. ČZ 125 Typ 453 byl vyráběn spolu s typem 453/05 DE LUXE a typem 473 SPORT
Jsem ráda, že tento stroj je takovej přírustek u tohoto pána v garáži. Dobře zapitá, ať už je dobře rozjetá.