PROFIL MOTORKY

BMW K 75 S (1989)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník cepal
Vloženo 5.7.2012
Aktualizováno 26.8.2012
Zobrazeno 2 717x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Skvelej delnik, vyborna do mesta (nizke teziste -> manevrovatelnost i s tou vyssi vahou), na okresky i na dalnici, akorat na zavodeni to neni. Pri nakupu teprve v zabehu (najeto 22k mil, zabeh cca 40k mil).

Recenze

Zatím jí mám pár dní, takže z toho mála mohu jen říct, že se na ní jezdí medově v jednom i ve dvou, je dost velká (měřím 188cm, proto je to pro mě důležitý), čekal jsem trochu lepší ochranu před větrem, holt není to RT ani LT . Kardan je skvělej, jen jsem si musel zvyknout na setrvačnost motor+kardan při řazení (nelze řadit rychle jak na supersportu a při podřazovaní je bezpodmínečně nutný meziplyn).

Je to skvělá motorka, vytkl bych jí asi následující:
- na dnešní poměry celkem vysoká spotřeba (na 5L, zase je celkem nemožné dostat se přes 6.5L)
- uchycení kapot je dost nešťasné, v důsledku čehož se celá kapotáž dost třese
- verze "S" znamenala tenkrát SPORT; ne že by byl motor 4-ventil nebo jakkoliv jinak dosaženo jeho vyššího výkonu oproti jiným verzím K75, akorát kapotáž je hodně úzká, takže schovat se na dálnici před větrem = zalehnout...

Pozitiva? Těch je hafo:
- kardan
- motor je v záběhu cca 40k mil (60k km)
- konstrukce na bok položený podélně ložený motor spolu s kardanem -> nízko těžiště a z něj plynoucí lehká manévrovatelnost i v malých rychlostech, dále úhel mezi kardanem a výstupem z převodovky je 180% (u příčně ložených motorů je to 90%, což vyžaduje kónickej převod s nižší účinností)
- šířka pneumatiky vzadu 130mm (vepředu 110mm), což je blbý na podelný spáry na dálnici, ale jinak výborný pro stabilitu na horších cestách, když tam dám enduro gumy, můžu s tím cestovat cestou necestou...
- navíc jde o legendární prvni generaci BMW K, zvanou hned od počátku "létající cihla" podle polohy a tvaru motoru...
- nesmrtelnost a dlouhé servisní intervaly
- suchá spojka - dále přispívá k životnosti motoru a prodloužení intervalu výměny oleje
- příjemný posez - dá se sedět klasicky "jako na židli", i zalehnout, ale v normální poloze nemám půlku váhy těla na rukách, jak bych měl na supersportu...
- směšná pořizovací cena (1000 liber)
- provozní náklady - mj. díky kategorii "modern classic" mám velmi nízkou pojistku (v UK je 220 liber ročně hodně nízký povinný ručení), levné náhradní díly, obyč olej (suchá spojka), nemusím co chvíli měnit řetěz / řetězovou sadu, samozřejmě ani gumy se u řadovýho dvouventilovýho tříválce moc nesjíždějí
- konstrukčně velmi jednoduchá - tím pádem zase ta údržba...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
cepal
cepal napsal 18.07.12 v 15:50

na KBMW yahoo groupe ted nekdo zminil, ze na K75 ma najeto 820.000 majli (cca 1.3 milionu km). V 500k udelal generalku motoru a prej ty veci, co menil, ani menit nemusel...

kozka
kozka napsal 05.07.12 v 13:02

Když mi bylo cca 17 let a tohle byla novinka, měl jsem pod sklem na psacím stole obrázek téhle mašiny ze Světa motorů. Byla červená a chlápek na ní jel po zadním ...

Více komentářů



TOPlist