PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1977)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HromadaPlechu
Vloženo 12.5.2012
Aktualizováno 11.10.2012
Zobrazeno 2 549x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Burácející hromada plechu budící respekt

Recenze

Vzhledem k cenám paliva jsem se ve svých 25 letech rozhodl přesednout z auta na motocykl. Zlákaly mě především hodnoty spotřeby u 125 čtyřtaktů a později poměr výkon/spotřeba u 250. Potřebuji něco na dojíždění do práce vzdálené 30km a vlakem mě to už sere.

Protože nemám na motorku papíry, nemám aktuálně prachy a nikdy jsem motocykl neřídil, využil jsem jedinečnou možnost začít svou motorkářskou kariéru jako správný vidlák na fichtlovi. Nečekal jsem však, že bude takový problém sehnat fíkus s papírama za rozumnou cenu, když už tak všechno bylo na druhé straně ČR. Nakonec se podařilo vydražit stroj za cca 4000 v rozumné vzdálenosti.

Přitáhl jsem to domů, kamarád mě naučil rituál, jak to uvést do pohybu, a já se to asi za 2 minuty naučil řídit. Smířil jsem se s výkonem a jel se kochat po okreskách.
Neskutečně mě sere, proč musím na něco takového dělat zvlášť řidičák. Jezdím 6 let autem bez nehody, můžu se skupinou B řídit klidně Porche 911 ale nesmím vyjet na fichtlovi. Nicméně zatím to úspěšně ignoruji.

Doteď jsem věděl o motorkách a údržbě kulový, tak se alespoň něco přiučím. Možnost jsem měl zanedlouho. Jednoho dne krátce po nastartování začal stroj divně rachtat a cinkat. Řekl jsem si "Fichtl - to si nějak sedne". Hold si to nesedlo, praskl pístní kroužek a já vůl nechal píst zahryznout do ještě původního českého válce a poslal jej tak na věčnost. Rejha byla brutální, výbrus by už nepomohl. Dneska bych to už asi poznal a stroj rychle vypnul.
Nyní zajíždím nový polský válec s 8. výbrusem, jede to, ale na 1. pohled je vidět, že s nějakou přesností a kvalitou zpracování se soudruzi v Polsku moc nesrali.
Nicméně věk, kdy kluci tunily ladily ničily fichly už mám za sebou a tak mi nejde o to, zda to jede max 55 nebo 80 km/h. Baví mě klidná jízda po okreskách, pohledy kolemjdoucích na podivína v hadrech letícího na hromadě plechu, zájem dětí atd.

Od srpna 2012 se benga nacpali i do vesnic kde nikdy předtím nebyli nebo je neznali a tak jsem stroj kompletně rozebral. Přes zimu bude provedena pseudo-domací-renovace, možná bude výsledek hnusnej ale hlavním smyslem je výměna lanek, ložisek kol, centrování, tlumiče prostě všechny ty drobnosti aby to jelo rovně a nic z toho nepadalo.



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
HromadaPlechu
HromadaPlechu napsal 20.05.12 v 11:31

Ano, jezdit pomalu bude na fichtlu skutečně problém

Eaxx
Eaxx napsal 19.05.12 v 14:43

Ines -> Motorka neni o rychlosti, řekl ten kdo má R1 že? ...
Pincek je u mě svatá motorka, už jsem vystřídal tři a čtvrtý mě stojí ještě teď v garáži
Tak ať ti to dobře jezdí, a hlavně pomalu !

HromadaPlechu
HromadaPlechu napsal 17.05.12 v 09:33

Ines -> Já bydlím ve středočeském kraji a vzhledem ke stavu místních silnic pro mě motorka skutečně není o rychlosti. Občas si říkám jestli nekoupit časem spíše nějaké enduro, na fichtlu rachtaj plechy, ztrácím šrouby i celé součástky...

jnes
jnes napsal 17.05.12 v 08:28

Ahoj snad všichni správní motorkáři začali svoji kariéru na fichtlu, stadionu... já také uvažuji o koupi něčeho takového abych mohl dceru naučit jezdit a řadit jak na správné motorce na skůrtu to zvládne i opice. Řeším podobný problém něco v dobrém stavu za rozumnou cenu a mojí současné moto jí učit asi nemá smyl. Jinak si to pořádně užij chlape motorka není vůbec o rychlosti.

sklepkous
sklepkous napsal 16.05.12 v 21:19

jo jednou jsem se na takovem stroji projel, celkem dobry ale ja radeji nemce...zacinal jsem na simaku, ted litam na MZete, kdo vi co prijde potom. Kazdopadne za odvahu na tom jeste vyjet a 10b

Více komentářů



TOPlist