Honda CBR 954RR Fireblade (2002)

Vlastník SVSkritek
Vloženo 18.1.2012
Aktualizováno 6.9.2017

Vloženo: 29.08.2017, Uskutečněno: 16.06.2017, Stav tachometru: 70000 km, Zhlédnuto: 55x

Každý rok, v Červnu, dělávám delší vyjížďky, okolo 3000km.
Tentokrát jsem jel sám, bez motoparťáků, abych důklaně otestoval mé pověstné orientační a organizační schopnosti a volba padla prémiově na Toskánsko . Když to zvládne krajta , tak já taky.

Přiblížná trasa.

Začal jsem návštevou pláže u Pisy, abych se trochu opálil a mohl si případně mohl zažádat o azyl, kdyby se mi tu moc líbilo.

Nemohl jsem vynechat prohlídku věže v Pise, kde se slečně s příručním detektorem kovů, hodně líbila moje kombinéza plná kovových sliderů, klíčů a vybušnin. Takže velká romantika. Hlavně nenápadně a zapadnout, že

A pak už se jel přesouvat 250km daleko k historickému městu Cortona , kde jsem měl domluvené ubytování.

Navigace mě odklonila od hlavní silnice a dostával jsem se do čím dal užších uliček, kde už místní před zatáčkami radši troubili, protože dvě auta se tam nemohly vyhnout. Po chvíli jsem dorazil k opuštěnému stavení, což mě trochu zneklidnilo, protože všude jinde se zpívalo a tančilo. Ale po zazvonění mě opravdu uvítala sympatická Beatrice dotazem. "A nebude vám vadit, že tu budete sám a budete mít bazén jen pro sebe ?" No nějak to zvládnu...

Dále se paní ptala co bych chtěl ke snídani, tak jsem říkal, že nejsem vybíravej, ale preferoval bych místní produkty a ne susenky z marketu, ktere jsou vsude stejne. A takto to dopadlo, pak se mi ani nikam uz nechtelo jezdit

Pojezdil jsem místní cestičky podle tipů od Petra Fryče . Inspiraci lze čerpat třeba i zde. Některé trasy jsem si naplánoval již doma přes program Tyre a následně je importoval do navigace Sygic . Protoze planovat trasu primo na mobilu, to riskujete, ze se Italové naučí některé české nadávky

Nicméně zde nejde moc udělat chyba, stačí odbočit do kopců, až nějaké uvidíte a vždy se tam najdou zatáčky, pamatáky, vyhledy a časem dojedete k Jaderskému, nebo Středozemnímu moři, no nebo taky do Říma

Po 4 dnech jsem se trochu nabažil zamířil směr Florencie. Ve Vicchiu mě uvitála paní vínem a pohlazením po tváři, protože Italsky bychom si moc nepokecali. Umím jen dobrý den, plnou nádrž a rozumím snídaně a "Body sbíráte?" v Penny

No a dále směr Imola a Dolomity. Bohužel, v Imole jsem se trochu chytnul do pasti. Kdy jsem vjel do krytého parkoviště a vyzvedl si lístek pro placení a strčil jsem si ho do kapsy. Jenže se mi trochu zmuchal a co se při placení nestalo ? Místo obligátní žádosti o kartu mě zaskočila hláška "invalid ticket". Zřejmě se poškodil magnetický proužek. A výjezd dále blokovala závora. Rychle jsem se vzpamatoval zahodil ho do kose a motorkou vyjel rampou pro vozíčkáře na ulici . Tohle moc dořešené nemají, pořád nějaké lístky, které není kam dávat (hlavně je to problém u mýtnice, kde se ani nedá zastavit).

Toskánsko je krásné, ale nejlepší zatáčky jsou stejně v Alpách. Proto jsem jel přes Agordo , abych projel nějaká větší passa ( Cibiana, Duran atd.) . Podle booking.com mají hostitelé opět mluvit anglicky. Jen sesednu z motorky a už to jede. "Meine frau, Frühstück acht"... Ale lepší než italsky a výhled, ze snídaně dobrý.

No a pak už směr starý dobrý GrossGlockner...

A nakonec jednohubka 650km domů

Celkově jsem byl moc spokojený a vše mi vyšlo podle plánu. Baťůžky na příští výlet se již mohou hlásit