Suzuki GS650GT (Grand Tourism) r.v. 1983
Recenze
Chci se s Vámi podělit o další Kultovní stroj od SUZUKI a to GS650GT, který se vyráběl jen 1981-1983, pak byla jeho výroba ukončena. Koupě této motky byla komplikovanější, stála po dovozu do ČR tady v motobazaru na Severní Moravě, kde ji koupil kamarád a dohodnul se s mým otcem, že nám ji prodá. Otec se do ní zamiloval, protože má kardan, který mají motocykly Moto Guzzi a to je jeho značka. Kamarád se ale nechal zlákat vidinou vyššího výdělku od pána z Jižní Moravy a Suza byla pryč. Tatík to nevzdal. Pátral jsem po ní a po necelém roku, najednou byla v inzerci, Evidentně prodávající chtěl vydělat peníz navíc.
Tož jsem mu zavolal a dohodnul se asi po měsíci na lepší ceně,protože pan pochopil, že tuto motku si mladý nekoupí , jedině takový člověk ,kdo chce tento styl klasiky a staré školy nebo sběratel. Dovezl jsem ji otci , jak si přál.
V dnešní době má tatík již roky, tak jsem se ji ujal a pečuji o ni a udržuju ve svěží kondici. Byly tam nějaké investice jako udělat ventily, nedobíjela , výměna svíček a náplní v kardanu a drobnosti. Pán ji neužíval skoro vůbec a jen stála a chřadla, to je jasné , že to motorkám neprospívá. Jediné co bych chtěl sehnat tak sklíčka blinkrů, nejsou již v nejlepším stavu . Motorka je jinak zcela v orig. stavu včetně laku, znaků a linek okolo. Nenajede se s ní moc km, oil+filtr, měním po 6t.km jako u běžného Japonce
Minulý rok se mi podařilo téměř nemožné a sehnal jsem k ní orig. držáky s kufry Krauser, či-li dobové. Což jsem považoval za úspěch. Motka má okolo 68PS, 5kvalt, který jde kupodivu přesně na její stáří a je příjemné sledovat ukazatel zař. rychlosti u budíků, který je originál. Na srazy a výstavy veteránů s ní jezdím hojně, je to taková babička, která nezklame a je naprosto spolehlivá. Jediná slabost této motorky byla, že se přidírala na klice a u vrchu , díky nedostatečnému mazání,úzké kanálky, oleje v její době nebyly kvalitou nic moc, dnes je jiná, již nová generace olejů, takže toto již nehrozí. Taky, když to byla kdysi novinka a moderni mašina, lidi ji také určitě proháněli co to dalo a při její slabosti na mazání se tohle projevovalo zřejmě často. Není taky divu, moc jich nevyrobili,proto počet poškozených byl k poměru vyrobených kusů z počátku velký, motory u Katany byly stejné. I tam jsem se doslechl o podobném problému. Dokonce ve světě nejsou moc k vidění v originál stavu. Ale při pedantnosti provozovatele a řádných a včasných výměnách za kvalitu oil, se vám odvděčí parádním svezením a vždy vás doveze, kde si přejete.
Krásná klasika!
Konečně víc fotek Takže 10.b jistých,jak jsem psal již dříve je opravdu fajn klasika
Moooc pěkný...
krása dobrý vkus