renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/639 Chopper (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Icezz
Vloženo 18.1.2011
Aktualizováno 1.5.2013
Zobrazeno 6 934x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Jawa 350/639 chopper- vysněná cestovní motka...

První dojmy - První dojmy? Nic silnějšího jsem doposud neřídil, tak jaké mohou asi být? :-).

Recenze

Motorka, kterou na silnici moc nevidíte - Jawa 350 Chopper.

Pro mne po mnoho let nedostupný stroj z důvodu financí - stavba domu, rodina a další věci, které člověk k životu nutně potřebuje mi nedovolili si ji pořídit. Jedná se o zajímavý stroj z produkce Jawy, kterých se nevyrobilo mnoho, proto jeho cena je i přes jeho mládí už dnes zajímavá. Normální 350/640 (novější model) koupíte za půlku i míň. Já chtěl ale choppra a nejlíp do roku 1996 - to se dělali ještě se seřízlými výfuky a s chromovanou nádrží a kastlíky.

K mému choppru jsem přišel velmi rychle. Vše začalo tím, že jsem uvažoval o motorce na cestování na vzdálenější místa. ČZ 175 mi k tomuto účelu moc nevyhovovala - řadit pod každým kopcem 2-3 se mi fakt nechtělo. Můj zájem tedy směřoval k J250/559 panelka nebo 250/353 kývačka. Cena dobrá, mnoho dílů, velká spolehlivost i z vlastní praxe, díly za pár kaček. I nastalo, že roku 2010 jsem pro ni - 250/559 vyrazil až na moravu do obce severně nad Brnem. Jenže když jsem přijel na místo a zjistil, že pán (nějakej p. Nehera - obec Lipová) nemůže najít č. rámu - jediný uznatelný identifikátor jež pracovník STK hodlá akceptovat a že na trojku něco hučí v motoru (motor měl být po generálce) a nadále pak, že s pánem se na rozumné ceně prostě nedomluvím - na moji otázku že tam něco hučí odpověděl - o tom se s Váma vůbec nebudu bavit! - jsem velmi zklamán odjel dom s nepořízenou. Celé jednání, které se navíc konalo na návsi, navíc provázel jakýsi komplic tmavé pleti, který mi stál stále za zády - rozhodně nemůžu mluvit o dobrém pocitu. Po nějaké době a přečtení několika diskusí, jsem se dozvěděl, že pán je pouze obchodník (povoláním zedník) a nebyl jsem jediný s kým takto ba i hůře jednal. Za ušetřený peníze jsem koupil něco do díly a konečně si tam dal kamna a pro rok 2010 jsem znechucen shánění motorky nechal.

Rok 2011 byl ale veselejší. Vše začalo v podstatě nevině. V prosinci 2010 jsem se dočetl na internet o akci zvané Transpublik. Jde o to přejet na čas za den celou republiku ze západu na východ - 650km cca. Začetl jsem se do cestopisů z akce a za hodinu jsem se na akci přihlásil. Teprve až po týdnu ráčilo se na mne dostaviti zdravé uvažování - nemám peníze, nemám motorku, nemam oblečení, nemam zkušenosti s delší cestou, nemám věci na kemping...nemám nic jen odhodlání a touhu po alespoň malém dobrodružství. Jelikož jsem si ke svým normálně dvěma zaměstnáním přibral ještě jedno, peněz se mi začalo dostávati a tak jsem hledal na netu vhodný stroj. Pomyšlení na panelku jsem po předchozí špatně zkušenosti zavrhl, neboť šok byl stále ještě moc živý a začal koukat co kde a jak se prodává. Musel jsem se vejít do ceny cca 20tis. Dávno vysněná J350 chopper se mi najednou zdála docela blízká. Moje touha po ní se zvyšovala den ze dne víc a víc a po průzkumu inzerátů na 350tku chopper jsem došel k názoru, že když ji nekoupím hned, už nikdy ji neseženu, protože se vážně velmi málo prodávají. Bohužel cena na trhu jaksi nekorespondovala s výší mých úspor. Pak jsem narazil na inzerát někde až z Uherského Brodu - J350/639 chopper první model (s chromy), VAPE, kde pán napsal - cena dohodou. Zavolal jsem a po odpovědi pána, že cena je 21tis. se mi zamotala hlava a okamžitě jsem mu odpověděl, ať mi ji zarezervuje. To bylo někdy kolem 27. prosince. Bohužel jsem musel ještě čekat až mi přijde z peníze z mých dvou zaměstnání a to mělo být až 14. ledna. Volal jsem proto snad obden, že si ji určitě vezmu, a stále se kochal fotkami, které pán na internet vystavil. Někdy 10. když už jsem domlouval hodinu srazu jsem se ještě ujišťoval...a cena tedy platí těch 21tis?...mi pán odpověděl, že povídal 27 :O, že jsem se asi přeslechl. Nastalo napjaté ticho na obou stranách. Rychle jsem počítal a omluvil se, že jsem se tedy přeslechl, ale i tak, že si ji vezmu. Trochu mě to mrzelo, ale zklamání trvalo jen do rána - fakt jsem se tenkrát přeslechl, protože jsem narazil na ten samý inzerát za 27 na bazaru, takže moje chyba. I tak to byla cena super a hlavně - byl to jediný kus v ČR, který byl v té době na prodej! Ještě tam byl jeden o 3tis. dražší, ale to už byl ten druhý model bez chormů, který se mi tak nelíbil.

Nastal kýžený den 14.1.2011 a já s kamarádem a jeho autem s vlekem vyrazil. Cestou jsem si koupil v pracovních oděvech nepromok a pak už jsem si jen užíval cestu přes celou republiku až k slovenských hranicim k uh. brodu. Když jsme dorazili - stačil mi jeden pohled a už jsem věděl. Pán byl velmi solidní - dal mi slevu 1000Kč na vadnou baterii, o které jsem věděl již předem a já za necelou půlhodinku odjížděl šťasten domů s mým novým koněm. Druhý den nastala základní údržba - olej, filtr, baterie a hned jsem vyrazil ven. Náhodou bylo venku fakt pěkně i přesto, že byl leden.

Postupem času jsem začal zjišťovat spoustu menších či větších nedostatků, které byly způsobeny buďto předchozími dvěma majiteli, nebo výrobou a začal ty odstraňovat. Např. přepákování na dvojpáku kvůli předstupačkám. Původní majitel si to upravil sice dobře, ale nedoladil to, takže při startování se musel z původní řadicí páky vyndat zajišťovací kolíček pro tyč vedoucí na přídavnou řadičku a nastartovat. Po té opět kolíčkem zajistit. Trochu krkolomný a zdlouhavý, navíc jsem ten kolíček třetí den ztratil :). Pak následoval motor - přetěsnění, nový gufera, seřízení vape, nové trysky a těsnění do karburátoru - následně jeho seřízení, primární řetěz a jiné drobnosti jako např. slícování sacích kanálků. Dneska motor šlape jako drak - oproti původnímu stavu. Předchozí majitelé na něm najeli 18000 bez jakékoliv údržby - což bylo znát. Další věcí co jsem pořídil byl oilmaster, který mne vyšel na neskutečných 7000Kč vč. nachromované boční nádržky. I když se o mě při počítání nákladů pokoušel infarkt, jsem moc rád, že jsem si oil pořídil. Je to neskutečná úspora času pro někoho kdo stále jezdí. Z dalších úprav a oprav bych vyjmenoval - vetší baterie 9Ah, nový regulátor (1kus místo původních 3 kusů), ložiska v kolech, nové pláště a duše, zásuvka 12V, držák pro iPhone (navigace), kožená rolka a kvalitní kožené brašny - 4mm kůže, repase výfuků, nový píst, úprava zadní brzdy, nová vyšší řídítka, parabola předního světla z BMW - má patici na H4 žárovku (znatelně lépe to svítí) a jiné drobnůstky. Další budou následovat, ale již ne v takovém rozsahu :).

Celkově shrnuto - chopper je velmi slušná a spolehlivá motorka, která mě baví a za 10tis. najetých km mě nikde nenechala - mnozí zlí jazykové tvrdí něco o špatné kvalitě Jawy - no jo, když někdo leje do benzínu olej z fritézy, není se čemu divit že? Bohužel i takové jawaborce jsem potkal, do japonce by si to nikdo nalít nedovolil, protože ten by narozdíl od Jawy už nejel - jawa je prostě nezmar, který si bohužel čas od času musí od různých hovad nechat lecos líbit :(. Ale raději budu pokračovat ve výčtu kladných vlastností :). Chopper je bezvadný na cestování - zařadíte 4., nohy na předkopech, slunce v zádech, na tachu pohodových 90 - prostě relax, ale pozor umí se i rozparádit a v zatáčkách je občas sranda a občas i sakra horko (neni to zrovna ideál na velké klopení :)). Cena dílů je super, je to přece Jawa - tozn. všechno seženete a za minimum toho co byste dali do japonce a všechno si taky uděláte doma sami. Stačí mít doma aspoň trochu - zlaté české ručičky - a servis nepotřebujete :). VAPE je bezúdržbové a když už, tak na zbytek elektriky vám stačí multimetr a měrky a máte jasno co je špatně ihned - v podstatě se na elektrice nic nekazí ale. To samé směs. Motor se nechá vyladit tak, že krásně táhne téměř v celém rozsahu otáček a jeho zdravý zvuk je velmi příjemný na poslech - karburátor Jikov je stará dobrá klasika, kterou si seřídíte sami podle spousty návodů, který jsou ke stažení z netu a i laik pochopí jak správně na to - platí ale to samé jako u elektriky - nic se tam nekazí, takže vyladíte jednou a pak na to roky nesáhnete. Posez mohl být z mého pohledu trochu vylepšen, ale zase po pár drobných úpravách z toho máte pohodlné křesílko - ten základ už to má. Brzdy - přední kotouč je super a k rychlému zastavení stroje dostačující, zadní brzda je klasický buben Jawa co špatně brzdí - tedy aspoň mě :), proto ho ani moc nepoužívám. Spotřeba se pohybuje okolo 4,5l. Jsou lidé, co jezdí za víc a naopak lidé co jezdí na choppru ve dvou s bagáží za 3.6l! Vše to je nejen o seřízení směsi, ale o celkovém stavu moto - takový příliš napnutý řetěz dokáže spotřebu pěkně zvednout :). Znatelně menší spotřebu a větší výkon lze dosáhnout karburátorem BING (č. nevím), který je pro tento motor (638) přesně konstruován, ale to jsem zatím nezkoušel, jsem spokojen s tím jak to je - zatím :).
Pro všechny jeho vlastnosti jsem si choppra zamiloval a když nebudu muset, tak ho nikdy neprodám a vždycky jej budu hýčkat :).

JAWA JEDE!!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
billibo
billibo napsal 25.01.17 v 21:32 10b.

mirčik
mirčik napsal 21.01.17 v 21:26 10b.

Pozdravujem.Vlastním jawa 350 chopper a chýba mi plastový kryt od vrchu predného svetla k tachometru a otáčkomeru.Nemáte náhodou k predaju-aj poškodený.ďakujem za odpoveď .miroslav.izak@m-logistic.sk

Icezz
Icezz napsal 02.07.14 v 14:06

jj, zrovna mam zadřenej motor

Plavák
Plavák napsal 02.07.14 v 11:21 10b.

No vida, kolega Chopper! Hezký popis! Ať stále dělá radost!

JirkaMetal
JirkaMetal napsal 01.05.13 v 16:23 10b.

kráska gratulejšn

Více komentářů



TOPlist