Tuhle motorku již nevlastním, byla to jedna z mích vysněných motorek. Motorku jsem měl v originál stavu, jen s pár doplňky z karbonu. Nekompromisní, stylová...jednou si ji nebo 916-tku ještě pořídím.
Recenze
Ducati 748 jsem sedlal dvě sezóny. Předtím jsem jezdil na 4 - taktních 4 - válcích, ale zde jsem se našel.
Je to motorka, která není úplně pro každého. Za stejné peníze koupíte, silnější a mladší stroj s levnějším servisem, ale nebude mít to kouzlo a tu jedinečnost co tato motorka má.
Ke spolehlivosti se dá těžko vyjadřovat. Někteří chválí, někteří haní. Já to shrnu jednoduše - servis je dražší než na "japoncích" a ne každý jej zvládne. Pokud, ale motorce dáte co potřebuje tak slouží. To se potvrdilo nejen mě. Prostě jedinečnost něco stojí a každý kdo má o tuto motorku zájem si musí ujasnit jestli na to má a jestli to vůbec chce dát.
Jízdní vlastnosti: rám a podvozek je nekompromisně zaměřený na sport. Brzdy jsou špička. Na okruhu i když jsem byl oproti 4 - válcům na rovince výkonově slabší - neskutečná zábava. Hlavně zatáčky, to byly místa, kde se daly bez problému "výkonově" silnější, ale "podvozkově" slabší motorky vyškolit. Jízda byla navíc podpořena jedinečnou zvukovou kulisou.
Jízda po silnici: Ideální na projíždění rychlých zatáček a technických pasáží, potom dát kávičku, odpočinek a pokračovat. Stereotipní jízda, nebo cestování na ní je krajně nepohodlné. Byl jsem s ní v jižních Čechách a už vím co je sado maso.
Závěr: je to jedinečná motorka s nestárnoucím vzhledem. Když řeknete Ducati, téměř každý si představí právě model 916/748. Na silnicích jich jezdí málo. Protože ne každý ocení její jedinečnost a kvality. Japonská konkurence zvládne téměř vše stejně a levněji a i na cestách bude takový japonský supersport oproti této ducati pohodlný cesťák. Ale to kouzlo co tahle motorka má nikdy ani trošičku nenapodobí.
Libofka