renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 800 GS (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Diaboluss
Vloženo 12.4.2010
Aktualizováno 29.8.2016
Zobrazeno 21 592x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Universální enduro střední třídy. Skvělý motor, brzdy. Schopnosti v terénu jsou na tuto třídu vynikajicí. Vysoký a pohodlný posez - připadám si jako král za širokými řidítky. 85 koní mně bohatě stačí i na nějaké to blbnutí na silnicích. A v offu se zas ho

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 700V Transalp: Absence 6. stupně. Schopnosti v terénu. Slabší image.

První dojmy - První dojem - ku***a to je hovado. Ale po nasednutí a rozjetí se rázem vše zdálo nějak vpohodě, přívětivě. Na blikače jsem si zvykl okamžitě a ovladatelnost téhle vysoké mašiny mně dost příjemně překvapila...

Motorku bych doporučil pro - Všem co, hledají maximální univerzálnost. Velmi nízkou spotřebu - s ohledem na výkon stroje. Svižnost v rámci kategorie je rovněž slušná. Dobrá ovladatelnost a výhled z motorky. A rovněž schopnosti v terénu...

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti, cestovní plexo Wunderlich, padací rám Wunderlich, Stupačky Pivot-Pegz, Nerezový plech na motoru, mudguard, ochranné plexo na přední světlomety, blastery BMW, zvýšená řidítka Wunderlich, Boardcomputer, kufry Trax, Scottoiler, přídavné svícení Hawk, topcase customizovaný (výroba Alu Milánek).

Průměrná spotřeba - 4 l/100km

Recenze

Koupil jsem ji od 2. majitele, kterýžto ji kupoval od BMW jako předváděcí stroj. Na motorce je pár šrámů, ale to k tomu prostě patří. Mám tam pneumatiky Metzeler Karoo, Pivot stupačky, blastery a sklopné ochranné sklo před světla.
Motorku jsem kupoval pro její univrzálnost a design. A musím říct, že spňuje to, co jsem od ní očekával. Okamžitě jsem se s ní sžil a je radost na tom jezdit. Nějaké výmoly a nerovnosti na českých silnicích opravdu neřeším a sem tam to protáhnu po lesní cestě či nějaké polňačce. Pneumatiky se vyhrabou i z hlubokého bahna a na silnici jsou rovněž perfektní. A to i při vyšších rychlostech - nějaké chvění nebo vlnění se opravdu nekoná.
Spotřeba okolo 4,5l. Pokud bych jezdil jen na silnici, byla by jistě ještě nižší.
V tomhle segmentu prostě není lepší motorka!!!

Po 7 měsících mohu ohodnotit a napsat další zkušenosti s touto mtorkou. Zažili jsme spolu mnoho...

Na mašině mám nově zvýšená řidítka (pro osoby kolem 180cm nezbytnost), větší plexo od Wunderlichu a přídavný mudguard (rovněž Wunderlich). Plexo je perfektní, zato mudguard jsou spíš vyhozené peníze. V lehčím terénu funguje celkem dobře, ale jakmile jezdím hlubším bahnem, tak to je stejně naprd a bahno se dostane až za něj a o to hůř jde pak odstanit.

Jinak nemám, co bych stroji vytknul. Závadu jsem neměl za celou dobu žádnou, nicméně v současnosti je BMW s servisu, kde jsem se dozvěděl o pár svolávacích akcích prováděných zdarma - výměna řetězové sady, programování motoru, odstranění chybně ukazujícího stavu pailva a pár dalších blbostí. Jsem zvědav, jak se tyto změny projeví, ale to (vzhledem k nynějším mrazům) otestuju asi až příští rok.

S motorkou jsem si na podzim užil zejména offroadového ježdění. Hluboké kaluže, listím zapadané stezky a rozbahněné polní cesty. Všeho dost a dost. Vždy se vracím domů s pocitem jakéhosi klidu a naplnění. Skoro jako po meditaci. Nikdy se mi nechce sesedat a motorku vracet do garáže... je to prostě radost, relax a velká porce zábavy!

Od tohoto (2011) léta jsem na moto ještě pořídil ještě topcase od Traxu, takže spolu s kufry vznikla dostatečná přepravní kapacita i na dlouhé štreky. Tu jsem dal bohužel zatím jednu - kolem ČR.
Po mnoha doporučeních tam mám rovněž (konečně) Scottoiler. Doporučuji i já. Ne, že by mi dělal problém jednou za čas vyčistit řetěz, ale Scott rozhodně odvádí dobrou práci, zejména v terénu, v dešti - mám jistotu, že řetěz je vždy adekvátně namazán.

Rok 2012 se začal odehrávat v dosti pochmurném duchu. Klapavý zvuk v motoru, zjištěn během sezony si vyžádal nutnost prohlídky - tedy rozborky motoru. Byla mírně chycená klikovka (obsáhlá diskuze viz www.bmwgs.cz). Doporučení - vyměnit. Klapot se nicméně nevytratil i přes tuto nákladnou opravu. Motorka jezdí stále bezvadně, dokonce se mi zdá, že i míň žere - nemám problém při EKO jízdě jet za 3,8 l což je fajn. Mám ji furt rád, brázdím s ní města, cesty / necesty a letos ji obuju do méně offroadových gum - Haidenau Scout, tak jsem zvědav, co to udělá. Mimochodem...vpředu mám TKC už 12000 km a ještě by tak 2-3 tisíce dobře sloužila, ale nové gumy jsou již v garáži a tudíž výměna je na pořadu dne...

Letos jsme spolu zvládli pěkný výlet do Slovinska. Během 9 dní ujeto cca 2400km. Na gumách Scout to skoro není znát. Za mokra držely celkem slušně... ale ještě líp za sucha v rakouských a slovinských Alpách... dalo se klopit, co mi odvaha dovolila. V terénu jsem zatím zkoušel spíš šotolinu a lesní cesty bez hlubokého bláta... k tomu se snad časem odhodlám. A jsem rovněž zvědav na kilometrový nájezd.

Občas čtu, že defaultní sedlo od výrobce je jako dřevěná lavice. Jo ze začátku mě zadek bolel, ale velice rychle si na to zvyknu a v současnosti nemám problém. Rozhodně to bude to poslední, do čeho bych investoval...

ROK 2013 se neodehrává z hlediska motoru moc pozitivně. Zimu a kousek jara (který stálo z hlediska počasí taky za starou Belu) strávila mašina v motoservisu Váško (Zderaz u Skutče). Začátkem května telefonát - už z tónu hlasu pana Váška bylo patrno, že nemá zrovna "good news". Motor 3x rozebral a složil, vždy něco vyměnil nebo pošteloval (pístní čepy, ventily...) a pokažté to stejné cvakání. Deprese. Vrátil mi to s tím, že si řekl 3300 za klasický servis a že výše uvedené trable jsou jeho boj. Chlapské jednání, nicméně náladu mi to samozřejmě nezvedlo. Ddohodli jsme se, že se pokusí sehnat mi nějaký vhodný motor z novějšího modelu... a ať na tom zatím jezdím.
Tak činím s nezměněnou radostí. Gumy Heidenau mají namotáno přes 6000 km zatím se zdají (kupodivu i zadní) tak na polovině životnosti. V terénu (i nějaké to bahno, hlubší louže, lesní cesty, makadam apod.) velice dobré (těžký off jsem zatím nejel) a na silnici taky, takže stále mohu doporučit všem zájemcům o kompromis mezi silniční gumou a špalkama...

Jinak jsem s moto stále spokojen i po těch letech měnit nehodlám. Je skvělá! Málo žere, přiměřeně jede, je univerzální a k tomu všemu ještě skvěle vypadá... co víc si přát...

2013 - podzim
Máme za sebou krásný výlet do Alp. Grosseglockner, Passo dello Stelvio, Sella Ronda, Sustenpass, Grimselpass... a další. Musím chválit gumy Heidenau. Skvěle se odsvědčily za mokra. Zatím mají najeto 11000 a odhaduju, že 2-3000 ještě přežijou. Vzhledem k mým předchodím "polobotkám" to je slušné.
Na dálnici v Německu se mi vysypalo ložisko... nedůsledná kontrola. Proto nabádám kažýho, kontrolujte si stroje - zvlášť před nějakým větším výletem. Celkově mám najeto už 43000 km a doufám, že ještě další tisíce nás čekaji...

2014 - jaro
Konečně mohu s mou velkou úlevou napsat, že PROBLÉM s MOTOREM je konečně vyřešen. Moto si vzal do parády pan Milan Musil (Servisak), jež mi byl doporučen. Jednoznačně jsme se shodli, že než se ve "starém" motoru vrtat a nákladně měnit díly, bude lepší se poohlédnout po nějakém novějším za rozumné peníze. Podařilo se. Po krátké době sehnal motor z poškozené osmistovky (r.v. 2012, 11000 km). Nyní už mám najeto pár stovek letošních km a vše zvučí a šlape jedna báseň.
Další vylepšení jsou nová přídavná světla Hawk od SW-Motech. Rozhodně to dost pomohlo. Je vidět hlavně do stran a občas to používám i ve dne, motorka je pak opticky "robustnějšíí" a budí větší respekt.
Opět jsem obul Heidenau K60 Scout a výměny se dočkala i řetězová sada... už nezbývá než se těšit na výlet na Balkán, který mám na letošní léto v plánu!

2014 - léto
Máme za sebou krásný výlet částí Balkánu. Nevěřte pověrám, že v Albánii na vás budou házet kamení. Bylo to naprosto super, mašina vše zvládla a znovu se mi osvědčily gumy Heidenau a také (za nočního offroadu) i přídavné svícení.

Sezona 2015
Jezdil jsem i něco mál i v zimě. Heidenauky (z jara 2014) mají nyní namotáno cca 10000 km a vypadají, že ještě nějaký 2-3000 přežijou. Motor stále bez problémů. Ještě hodlám namontovat rozšířenou verzi bočního stojanu a jinak je moto na 100% vytuněná a připravená na jakoukoli jízdu téměř kamkoli. I po těch letech mě stále baví a opravdu nevidím na obzoru žádnou, za kterou bych v současné době měnil... ... no možná BMW F800GS Adventure...? Ale není kam spěchat!

Sezona 2016
Obul jsem TKC 80 dopředu a dozadu Mitas E-9 Dakar. V offroadu je to kur*a znát. Věřím si mnohem víc. Bohužel ty špalky strašně ubývají a toho offroadu jsem letos moc nenajezdil takže příští sezonu tam vrátím zase definitivně Heidenau Scout. Tohle GS mně nepřestává bavit... i po těch letech to je furt jízda. Maximální univerzálnost. Když třeba jedu na skály a večer se vracím při západu slunce, je to adrenalin a romantika zároveň!
Na motorce mám už krom přídavné nádrže snad úplně všechno. Lestos jsem ji ještě doplnil o toolbox a držák na navigaci/mobil z dílny Alu-Milánek! A víc už nevím, co bych tam dal...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Freeman
Freeman napsal 20.08.19 v 20:58 10b.

Moc pekna "jablecna" verze :D Kazdopadne s Tebou souhlasim, co se univ. tyka a jak se na ni da jezdit.
Preji Ti spoustu pohodovych kilometru v sedle a vzdy s koly dole

Mote
Mote napsal 06.07.17 v 08:35 10b.

Pěkná recenze Balkán super, příroda v Albánii moc pěkná.. cesty samé překvapení ale s tím kamením by ti mohl můj top case z dnešního roku vyprávět svoje.. malý sráči když jim nedáš placáka za jízdy (což je tak o zlomenou ruku) tak po mě hodili kámen který se podepsal i na hliníkovém kufru.

1PACIENT
1PACIENT napsal 21.02.16 v 23:05 10b.

Pekne napsane, super stroj

Drtikol82
Drtikol82 napsal 09.01.16 v 09:37 10b.

Moc hezká a pěkně jsi to napsal,hodně štastných km

raid
raid napsal 28.11.15 v 00:03 10b.

když ji miluješ, není co řešit Parádní recenze

Více komentářů



TOPlist