Jawa 250 Speciál, lidový motocykl domácí výroby z období konce první republiky.
Výška jezdce: 186 cm
První dojmy - Motorku jsem získal někdy na konci devadesátých let. Prakticky jsem jí zachránil před jejím koncem v kovovém šrotu. Byla v dezolátním stavu. Zarezlý válec, chybějící světlo, karburátor a ruční řazení. Po celé motorce bylo asi osm vrstev nátěru v různém stadiu oloupání. No radost pohledět...
Recenze
Cca v roce 1997 prošel motocykl renovací, při které jsme se snažili zachránit co nejvíce původních dílů. Z tohoto důvodu jsou na motocyklu stále trochu orezlé a omlácené výfuky, kryt zapalování má původní chrom ale i původní důlek od původního kamenu z původní prašné silnice a podobný příběh mohou vyprávět i další díly.
Motorka není úplně muzejní kousek, spíše takový ježděný a jezdící veterán s příběhem.
Ve svém věku má taková motorka právo na svoje vrtochy. Tahle má svůj startovací rituál, kdy se nechá přemlouvat k tomu prvnímu pořádnému nasání životodárné směsi paliva a vzduchu..
Ještě, že to není příliš složitá technika.
Hlavní kouzlo veteránů spočívá v tom, že každý díl, každá součástka, plní svoji funkci. Nic není navíc, nic nechybí, vše se soustředí jen na jediné. Na výrobu síly, která pohne s motocyklem dopředu.
Krátké video je zde.
Motorka šla nakonec do světa. Věřím, že jí u nového majitele bude líp. U mně poslední roky jen stála v koutku garáže ve stínu jiných zajímavých motocyklů.
To ruční řazení je mazec!
Moc pěkná
nádhera
Hezoucka masinka!!
Krásnej stroj a pěknej stav 10b