Pohodová cestovní motorka, s příjemnou spotřebou a výkonem.
Recenze
Motorka je původem z Francie, jetá od r. 2003. Ja ji koupil v 2006, v té době celkem za " rozumnou" cenu. Měl jsem před tím italského "jednobucha" Canyona 500 (1999) - pro začatečníka velice slušná motorka, na to, aby se člověk otrkal, než sedne na něco silnějšího. Po 4 letech jsem se rozhodl pro změnu, chtěl jsem něco silnějšího, dvouválce a "neitala"! Myslim, že TDM 900 byla dobrá volba!
Byl jsem se s ní podivat na Slovensku, Polsku, Švedsku, Maďarsku, Rumunsku, Slovinsku a zatím jsem s ní neměl sebemenší technický problém (má najeto něco málo přes 30 tis km), je to fakt "držák". Když ji moc nehoníte, je možné se dostat na spotřebu okolo 4,3 l/100km. V průměru jezdí za 5 - 5,5l/100km.
Motor táhne pěkně od spoda, klape výborně, rychlosti jsou dobře odstupňované, spojka zabírá tak jak má.
Co se týče brzd, jsou obě gut, ovšem z vlastní zkušenosti bych řek, že přední by mohla být klidně malinko ostřejší
Na silnici se pohybuje jak ryba ve vodě. Ovšem při projiždění zátočin se jí nechce moc klopit a musím přiznat, že při větším náklonu mi přijde celkem "nejistá" - s porovnání s jízdou na Aprilii Capord, který se dokonale podrobí náklonu řidiče. Nevím proč mi to tak přijde, ale mám za to, že za tím bude stát rozdílné uspořádání motorky a tím i poloha těžiště., každopadně s TDM jsem se zatím na zemi neválel a tu osudovou "hranku" pořád ještě hledám! Jo zapomněl jsem se zmínit o obutí, mám tam těd obě nové dunlopky.
Do budoucna mam v plánu, že si koupím nádstavce pro zvednutí řidítek a nechám si ušít nové - pohodlnější sedlo. Jestli máte s těmato dvěma záležitostma nějaké zkusenosti (kde a za kolik to pořidit) a jestli to má vůbec smysl, budu rád když mi to napíšete... !
Přešívaný sedlo můžu jen doporučit. Mám Bagster bez gelu - cca 6500,-Kč. Je pohodlný i pro spolujezdce - neklouže. Při brždění skoro nevím že někoho vezu. Přešití trvá asi měsíc, tak teď je ideální čas.
Zdravím dalšího TDM-káře. Nástavce na zvýšení řidítek a mnoho dalšího (i to gelové sedlo) najdeš na
http://www.hzmoto.cz/
Zatáčky: Přijde mi, že do zatáček jde celkem snadno (jistě jsou i hravější stroje). Zadní pneu se dá v pohodě ojet až ke kraji. Určitě není TDM ve vinglech nějaká brzda, toho bych se fakt nebál
sedlo ti přišijou v Mohelně, zkušenosti nemám
Fatkt super