renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha TDM 900 (2002)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Cendas.
Vloženo 3.3.2014
Aktualizováno 3.3.2014
Zobrazeno 5 652x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Motorku jsem se koupil namísto VFR, která se mi nezdála na naše cesty úplně nejvhodnější.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 1000 V-Strom: TDM byla v lepším stavu a sedla mi o trošku více

První dojmy - Hmm, nějak hůře to zatáčí i brzdí, ale to komfortní pérování, to je příjemná změna. Motor v nizkých otáčkách oproti VFR trochu ucukaný, ale zase má dole více síly, výkonová špička praktický žádná, ale přitom jede motorka svižně.

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho, kdo už má na motorkách něco odježděno, díky vyššímu těžišti motorka působí docela těžkopádným dojmem, hlavně při manipulaci na místě.

Doplňky na motorce - Vyšší plexi, kufr

Recenze

S předchozí Hondou VFR jsem byl poměrně spokojený, ale čím více jsem jezdil po cestách v ČR, začal ve mě hlodat červík, jestli by to nechtělo něco pohodlnějšího, s vyšším zdvihem tlumiču, které by zvládaly i horší cesty. Na VFR jsem měl problém, že mě po delší cestě začaly tuhnout kolena, občas bolely záda nebo předloktí a cest, kde by se dala dobře jízda vychutnat taky zrovna nepřibývalo. Pokud jsem motorce nakládal a jel svižněji, bylo to v pohodě, ale pokud jsem chtěl jet kochačku, po pár pár desítkách kilometru jsem toho měl dost (jo, sem suchar :) ). Po třech sezonách jsem tedy VFR prodal a začal vyhlížet něco pohodovějšího. Po několika týdnech čtení diskuzí se mi v podstatě výběr zúžil na dvě motorky, TDM 900 a DL 1000. Jako první se objevil pěkný inzerát na V stroma, tak jsem ho jel vyzkoušet. Po osedlání, mě překvapilo, že jsem i se svými 175cm došlápnul v pohodě na zem oběma nohama (motorka už byla pravděpodobně snížená). Líbilo se mi pohodlné sedlo, široké říditka, kousek to byl od pohledu pěkný, tak jsem ho šel projet, ale po prvních 500 metrech jsem poznal, že tohle není to, co hledám. Co se týká motoru, jel dobře, síly měl na rozdávání, ale vydával strašně zvláštní zvuky v nižších otáčkách (možná spojka?), ale neznělo mi to vůbec zdravě. Dále mě překvapily poměrně tupé a pocitově ne moc účinné brzdy a šílené turbulence i přes to, že bylo na motorce vyšší plexi (nebo možná právě pro to?). Dojem nebyl prostě nic moc, i přes to, že jinak byl komfort tlumení dobrý a motorka poměrně slušně zatáčela. Řekl jsem si, že dám ještě možnost TDM.
Za pár dnů se objevil solidní inzerát na zachovalou TDM. Po telefonu jsme si s majitelem domluvili schůzku a šel jsem znovu testovat, ještě s poměrně živými vzpomínkami na DL 1000. Po prvním nasednutí se mi motorka zdála oproti v-stromu taková subtilní, štíhlejší, ale přesto pořád docela velká. Co se týká výšky sedla, dokázal bych si představit i nižsí posaz, ale když jsem měl nohy hned podél motorky, došlápl jsem na zem oběma nohama docela slušně (toto se ale v praxi ukázalo jako nedostatečné :) ). Byl to zachovalý kousek, tak jsem ho šel vyzkoušet.
Už při manipulaci na místě je znát, že má těžiště poměrně vysoko a kila jsou v rukách docela cítit. I po rozjezdu jsem z ní měl patřičný respekt. První co mě za jízdy překvapilo byly vibrace a ucukaný projev motoru ve spodních otáčkách. Na dvouválec je to ještě v pohodě, akorát je třeba motorku nepodtáčet a držet spíše ve středních otáčkách. Podle návodu na netu jsem pak upravil ovládání klapky sáni, nasadil KN filtr a celý projev se citelně zlepšil. Další dojem z jízdy byl ten, že motorka nemá takovou chuť do zatáček, jako VFR, ale s tím jsem samozřejmě počítal. Na VFR stačilo vystrčit rameno a motorka šla pěkně sama do zatáčky, u TDM jsem musel změnit styl jízdy, více motorce věřit a prostě to tam pořádně nasypat, aby jela v zatáčkách tak, jak jsem chtěl. Každopádně podle toho co se píše na netu, by širší řídítka měly ovladatelnost podstatně vylepšit. Co mě ale při jízdě velmi příjemně překvapilo, to byl podvozek, co se týká tlumení. Najednou se mi zdály všechny díry jako vystlané pěnovkou, zmizelo silné poskakování na výmolech a rány od přejezdu děr. Tohle se mi líbilo, tak jsem si řekl, že to spolu zkusíme.

Zkušenost po cca 10 000 Km

Takže malé shrnutí po ujetí zhruba 10 000 Km. Na motorce jsem vyměnil původní gumy za Michelin pilot road II a přestože se ovladatelnost zlepšila, pořád tomu něco chybělo, nemohl jsem najít ten správný "rytmus" v zatáčkách a musel jsem se s motorkou trochu prát. Myslím, že širší řídítka budou výbornou investicí.
Ještě před koupí jsem četl o výborných brzdách snad z Yamahy R1, které mě ale osobně nepřipadaly tak dobré, jak jsem od nich čekal. Oproti VFR byly brzdy tupější a páčka vyžadovala poměrně silný stisk, aby motorka obstojně brzdila. Tohle bych ale spíše připsal mojemu konkrétnímu kousku, nebo možná špatně zvoleným brzdovým destičkám, ale očekáváni nenaplnily.
Co se týká komfortu cestování, u toho jsem neměl problém, vzpřímený posaz, nohy pohodlně na stupačkách, tohle je oproti VFR výrazné zlepšení. Pro ještě vyšší komfort bych nechal přešít sedlo, ze seriového mě po 400 Km docela bolel zadek. Ochrana jezdce do cca 140 km/h v pohodě, pak už docela foukalo a nebylo to úplně příjemné na delší jízdu.
Jízda se spolujezdcem byla na kratší vzdálenosti úplně bez problému, na delší cestě (přes 300 km), se nám ale zdálo, že máme trochu málo "prostoru" na nějaké to posouvání na sedačce atd.
Co se týká manipulace na místě, na vyšší těžiště i váhu jsem si jakž takž zvyknul, ale vzhledem k mé výšce sem měl občas problémy s koleny vyfuků, o které jsem si při stání připekl nohy. Dále mě pár krát motorka přeprala při zastavování, kdy jsem si vyzkoušel tzv. "krátkou nohu".
Spotřebu jsem sice neměřil, ale myslím, že na obsah 900 byla úplně v pohodě (okolo 5l), žádný extrem ani v případě, že jsem za to více tahal.
Vyzkoušel jsem si i jízdu v noci za deště, což nebylo úplně ideální, originál světla se mi nezdály moc vykonné a musel jsem si dávat dost bacha. Tohle by se ale dalo vyřešit přídavnými světly, pokud by člověk plánoval nějaké noční dobrodružství.
Na projev motoru jsem si zvykl, měl dost síly od spodu a pěkný dunivý zvuk (s laďákama to musí být peklo). Vytáčet ho do nejvyšších otáček nemělo moc smysl, nahoře tomu ty správné koule chyběly (oproti VFR), ale celkově jel dobře, pokud se člověk přizpůsobil jeho projevu. Spojka i řazení bylo úplně v pohodě. Předjíždět se dalo bezpečně i ve dvou, maximálka okolo 200 Km/h. Je třeba akorát počítat s cukáním a vibracema v nižších otáčkách, ale na dvouválec je jeho projev pořád dost kultivovaný.

Celkově bych řekl, že je TDM dobrá cestovní motorka za přijatelné peníze, spolehlivost byla 100%, pohodlí s vyšším plexi taky v pohodě, motor stačí i na cestování ve dvou, spotřeba a náklady na provoz jsou minimální.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
OlafCZ
OlafCZ napsal 17.03.22 v 09:39 10b.

janosekales
janosekales napsal 09.04.16 v 21:08 8b.

myslím že TDM je dobrá volba, chtěl jsem motorku která se musí tzv. poslouchat. ty vyhlazené čtyřválce kdy dám šestku v padesáti a ten motor to přežvýká, se mi nelíbí. Ale ty řidítka budu řešit to je první investici. zatím jsem spokojen.

Petr_TA
Petr_TA napsal 04.03.14 v 08:57 10b.

Mooooc pěknej kousek
10b

seikos
seikos napsal 03.03.14 v 20:30 10b.

Pěkně popsáno. Pán zvykne

pepecek5307
pepecek5307 napsal 03.03.14 v 20:25 10b.

Více komentářů



TOPlist