tak sem 290tku řádně otestoval v alpských pasech...celkem 2000 km za 14 dní...tím považuju válec za zajetej a můžu pokračovat v lazení...ale nejdřív musím vyvážit klikovku páč to pod plynem pěkně vibruje...v nízkých otáčkách ani ne...nejdřív trochu teorie...hodně lidí si plete vyvážení a vyůhlování klikovky...vyůhlovanou ji samozřejmě mám...osa klikovky - osa ojničního ložiska a osa pístního pouzdra svírají 0 stupňů ve všech rovinách...a jak je to s vyvážením???...v chytrých knížkách sem se dočet, že v dobách výroby kejvaček a panelek se počítalo max se čtyřma výbrusama s tím že ideální vyvážení se dostaví okolo druhého a třetího výbrusu...to znamená že píst prvního výbrusu je moc lehkej a píst čtvrtýho výbrusu moc těžkej...jde o to vyvážit rotační a posuvné hmoty tak aby v běžném provozním spektru otáček motor nevibroval...a proč záleží na otáčkách???...protože váha pístu se zvyšuje v závislosti na jeho rychlost...tzn čím rychleji se motor točí tím je píst těžší...takže posuvné hmoty se nemůžou vyvážit na 100%...osvědčilo se vyvážení na 50 až 60%...podle konstrukce rámu atd...já to mám o to jednodušší, že nový větší těžší píst vyvážím na původní originální hodnotu...postup jsem zdokumentoval zde... ...ted mám motor složenej a stačí ho dát do motorky a projet...musím sebou hodit než začne sněžit...
Vlastník | penal1 | |
---|---|---|
Vloženo | 10.8.2008 | |
Aktualizováno | 29.11.2012 | |
Zobrazeno | 9 151x |
Palec hore!
Nemůžu uvěřit že je to takhle jednoduchý.
Jednoduše tam musí být ještě měření celý sestavy ojnice + čep + píst.
Leda že bych na to šel zbytečně složitě.
Pak by to jednoduše nemuselo bejt jak si myslím.