PROFIL MOTORKY

BMW F 800 GS Adventure (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Cirkulace
Vloženo 20.5.2024
Aktualizováno 22.5.2024
Zobrazeno 2 046x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Po Transalpu jsem chtěl něco, co bude schopnější jak v terénu, ve kterém se chci zdokonalovat, tak i výkonnější na silnici. F 800 GSA mi dává obojí, přičemž stále udržuje univerzálnost motorky s dobrou spotřebou jak na dojíždění do práce, tak i na offroad

Více fotografii

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 800 GS: Původně jsem chtěl lehčí klasické GS, ale nakonec Adventure zvítězil pro jízdu ve dvou, doplňky pro jízdu v terénu v základu. Naskytla se dobrá koupě od známého, navíc v té nejlepší pískové barvě!
Suzuki DL 650 V-Strom: Projevem motoru by vyhovoval, na dlouhé cestování taky, ale GS Adventure dává benefit pohodlnější jízdy mimo asfalt díky vyšším zdvihům a 21" kolu.
Yamaha Tenere 700: Původní favorit, pořád po ní hodně toužím. Má prostě nejvíc adventure, do it all, round the world image bez zbytečný elektroniky a váhy. A ten zvuk CP2! Cenově je ale stále vysoko a navíc jsem si nebyl jistej komfortem na delší cesty, hlavně ve dvou.
Triumph Tiger 800 XC: Motor víc na silnici než do terénu, navíc jako všechny tyhle Triumph tříválce divně píská.

První dojmy - První dojmy? Po 3 týdnech mám najeto už přes 2 000 km a už si na ní troufnu víc než na Alpovi! Z motorky jsem unešenej. Tak akorát svižná, dravá vzhledem, uhlazená projevem, lehce se vodí v malých rychlostech díky těžišti nízko. Kamarádka prohlásila, že vypadá, jako kdyby právě přijela z pouště! Jsem hrozně rád za tuhle barvu, přijde mi že k cestovatelskému duchu BMW sedí nejvíc.

Motorku bych doporučil pro - Rozhodně ne začátečníkům. Na tuhle motorku to už chce mít naučený balanc při nižších rychlostech, navíc GSA spíš vhodnější pro dlouhány nad 185 cm kvůli výšce sedla. No a pak už je to jen o schopnostech daného jezdce, jak hodně si s ní troufne v terénu i na silnici. Limity motorky jsou pro průměrného motorkáře daleko.

Doplňky na motorce - Alu kufry Big Husky EVO 3 - boční i horní. Díky specifickým tvarům držáků u GSA kvůli nádrži docela problém něco sehnat a tady byly už na míru vyrobené a k motorce v ceně. Jeden z důvodů proč jsem motorku koupil. Sice jsem si zvykl na měkké brašny od Givi, co jsem měl na Alpa. Pocitově je motorka trochu širší a míň obratná, než bych chtěl, takže třeba jízda v koloně s bočníma je fakt nervák. Zato se dají alu kufry zamknout a působí fakt fortelným dojmem.

Padáky Touratech - horní díl. Myslím si, že bez nich by to ty plasty dost odnesly.
Větší alu kryt pod motorem - nutnost pro ochránění filtru a svodů

Motorka má celkem asi 4 zásuvky - 2x USB nařidítkách a 2x mini 12 V s přepínačem pro vypojení elektriky

Automatické mazání řetězu Scottoiler

Recenze

S Hondou Transalp 650, se kterou jsem se jen těžko loučil, jsem zjistil, že kategorie Adventure motorek je nejen pro moji vyšší postavu, ale i pro mého motorkářského ducha ideální. Dlouhé zimní dny jsem přemýšlel, že bych vlastně už chtěl trochu víc schopností v terénu, jistější a modernější podvozek na silnici, co nebude tak uhoupaný jako ta stará Transalpní herka, a zároveň co bude trochu víc výkonnější. Přeci jen, u Alpa už za ty roky, co jsem se trochu vyjezdil, chyběl výkon. Obzvláště pak, když jsme vyjeli s přítelkyní ve dvou a v plné polní. Když se naskytla příležitost koupit od známého za výhodnou cenu pískové GSA, navíc se 3 alu kuframa Big Husky a s doloženým servisem od dealerů BMW a kopou dalších doplňků, neváhal jsem a vysolil.

Po 2000 najetých kilometrech, z čehož teda většina po asfaltu a dlouhé přesuny pár poznatků. Motorka je krásně nenáročná, projevem motoru, chodem plynu, spojky, řazení a vlastně i zvukem, kterej sice připomíná při vytočení řev motorovky v kombinaci s prdláním říčního parníku, ale jak správně poznamenal Ryan FortNine, zní to jako správný kus německého efektivního inženýrství. Motor dělá další různý divný zvuky oproti japonské Hondě nepůsobí pocitově tak bulletproof dojmem, ale byl jsem ujištěn od BMW komunity, že tyhle Rotaxy prostě mají různý mechanický zvuky a je to v pořádku. Ergonomicky je to pro mě dokonalý motocykl. Sedlo ve výšce 890 mm je pro moje dlouhý nohy perfektní, trojúhelník sezení taky, řídítka krásně vysoko a široká, takže i stání v originálních širokých stupačkách je pro mě super. Motorka úžasně svítí předními mlhovkami, oproti Alpu opět neskutečný posun. V dešti široká a baculatá kapotáž úplně kryje nohy, což je hlavně při dlouhém cestování v chladnějším počasí výhoda. K motorce jsem při koupi dostal také druhý vyšší plexi štítek od Kappy. Mám v plánu vyzkoušet, na dálnici ten nižší originální trochu hučí a kývá mi to s hlavou, i když zdaleka to není tak hrozný jako na CB 500X nebo novém Transalpu 750, co jsem zatim zkoušel.

Obul jsem rovnou pořádný gumy. Vpředu Shinko 804 Adventure jako pořádný 50:50 špalky, vzadu byla už při koupi zcela nová Pirelli Scorpion Rally STR, nechal jsem kvůli většímu opotřebení zadku a potenciálně vyššímu nájezdu oproti Shinku. Zatím i na mokru a na polňačkách tahle kombinace funguje na jedničku. Uvidíme co nějaký těžší výjezdy, kamení apod. Nejsem brousič kolena v zatáčkách, takže na takovouhle motorku mi přijde blbost dávat cokoli víc silničního.

Ta 24litrová nádrž, fakt ji potřebuju? No jasně, protože mi dává dojezd 500 km, což není jen nutnost někde v Mongolsku, ale fakt výhoda v úspoře času, protože jsem fakt línej jezdit na pumpu, zvlášť když komfort na týhle mašině na jeden zátah dalece přesahuje potřebu stavět na odpočinek při dlouhých cestách.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
-MP-
-MP- napsal 23.05.24 v 09:37

Kybergreg - já měl na offroad radši Transalpa . Ten výkon 37 kW na blbnutí po polňačkách a lesních cestách i mimo ně stačí. Ale na ježdění ve dvou a ještě s kuframa je to málo . Jako když jsem jezdil naloženej po Balkánu sólo tak pohoda , ale s partnerkou už to chce lepší sedlo pro ni , a i ten výkon . Loni první pořádnej offroad na Bawcu naloženej s kuframa , v blátě , po kamenech - měl jsem toho dost . Chce si na to zvyknout a naučit se. Na TA bych to dával na pohodu .
Ale pokud bych si měl vybrat , tak do offroadu , nalehko bez kufrů a sólo , šáhl bych po Transalpovi 600.

-MP-
-MP- napsal 23.05.24 v 09:29 10b.

...pod toto se podepisuju . Mám stejnou stejnou německou potvoru. Ve stejné , té nejlepší barvě . I s kuframa na zakázku od velkýho huskyho. A taky jsem měl Transalpa, ale 600. Na TA jsem nalítal 80 000 km , prodal jsem ho před měsícem cca. Za tri roky jsem na něm najel cca do 500 km a bylo mě líto ho nechat stát v garáži .

Kybergreg
Kybergreg napsal 22.05.24 v 20:37 10b.

V čem je tohle bávo v terénu lepší než tranďák? Vyšší výkon chápu, ale jinak? Díky

TomasNBK
TomasNBK napsal 22.05.24 v 20:35 10b.

Dobrý stroj, ať slouží Zvuky šicího stroje jsou "charakter"

pali3x
pali3x napsal 21.05.24 v 21:24 10b.

BMW je super
Len po nedávnych skúsenostiach s "repasom" prednej brzdy na Dakare už BMW nechcem. Človeku sa NECHCE veriť, že neexistuje manžeta piestiku ako náhradný diel - NIKDE ! Sú tam 2 manžety - jedna je v opravnej sade, druhá neexistuje. Na iné motorky sú sady so všetkým, dajú sa kúpiť hoci aj na Aliexpresse... Ale na BMW F650 GS ktorých bolo vyrobených "na mraky" sa nedá zohnať jedna manžetka... Nakoniec to šikovný mechanik nejako poriešil...

Hlavne nech motorka jazdí bez problému a zažijete spolu veľa šťastných a bezpečných kilometrov

Více komentářů



TOPlist