renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Brabus 1300R (2024)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Picasso
Vloženo 15.4.2024
Aktualizováno 15.4.2024
Zobrazeno 6 707x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Designový skvost. První dojem je úcta. K motoru, k detailům. Druhý dojem je nadšení, to vrčení z airboxu a hluboké dunění z laufů je úchvatné... Chtěl jsem nahradit některé ze svých nádherných ale přeci jen letitých Suzuki B King.

Motorka koupena od FIRMA:TOROLA racing (Frýdek-Místek)

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW M 1000 R: Mám KTM, mám rád KTM a Brabus tak trochu KTM

První dojmy - 500 km jsem se s ní pral. 500 km jsem si říkal, že tohle fakt patří jen do obýváku. Je to jak někde v Texasu si sednout na divokého býka a s jednou rukou nad hlavou se snažit jen o jedno - udržet se v sedle. Nejsem příznivcem zbytečné elektroniky, proto jsem si všechno nastavil agresivně "natvrdo" ale je to hloupost, na normálních cestách je to řehole. Středočeský kraj, proslulý "povedenou" privatizací středisek na údržbu komunikací je prubířským kamenem podvozků a systémů řízení výkonu motorů vůbec. Na kochací jízdy tohle motorka určitě není, ta chce hrubě tahat za kule. Jenže jak si to užívat, když 90% své energie věnuješ jen tomu, abys udržel přední kolo na zemi, abys udržel alespoň většinu času v sedle, abys udržel motorku na silnici? Jakákoliv nerovnost vystřelí motorku do luftu, dopady zpět do sedla mění genitálie do podoby tenoučkého naklepaného řízku, sevření nádrže koleny moc nepomáhá. Na okresky je třeba hrubě hrábnout do nastavení a to jak motoru, tak i podvozku. U motoru je nejlepší nechat Sport, protože méně hrubý Street pootevře klapky někde u hranice 2 tis a ten pocit, kdy zadní kolo při nájezdu do zatáčky motorem skoro brzdí a najednou povolí - to je k posrání... U podvozku je strašidelný mód Comfort, který sice na rozbitých okreskách celkem slušně udržuje motorku na povrchu - ale jen v přímém směru. V tomto režimu na hrbaté okresce to jen trošku agresivněji složit do vinglu přináší vcucnutí trenýrek tam, co původně měly krýt. Ukonejšen konečně trošlilinku hladší jízdou najednou sedíš na žvýkačce, kdy ti zadek jakoby ujiždí ven. Když Comfort, tak pomaličku. S podivem musím napsat, že pro běžnou, trošku svižnější obyčejnou jízdu je asi tím nejlepším je adaptivní režim Auto. Ostatní režimy jsou vhodné na hladký asfalt, tam tahle strojovna kraluje. A zrcátka - jedním slovem strašné, dvěma slovy ještě strašnější. Výhodou je, že nic nevidíš a ještě k tomu si do nich koleny furt jebeš.

Motorku bych doporučil pro - Tohle je spíše pro skalního fanouška KTM.

Doplňky na motorce - Ono tam tak nějak asi bude všechno...

Recenze

Vždycky, když jsem si stavěl barák, chtěl jsem motorku v obýváku a přizpůsobil jsem tomu stavbu. Jenže člověk míní a ženy mění, nakonec motorky skončily vždy za francouzskými dveřmi. Prý by smrděly (???), prý se to nehodí, prý prý prý ... argumenty se vždy najdou. Ale moje (pevně doufám) poslední žena jednou při pohledu na obrázek Brabus 1300R prohlásila, že tohle by do obýváku mohlo. Možná v domnění, že si to rozmyslím, vždyť kdo normální dá za motorku hrubě přes mega... Jo, normální... Kout železo, dokud je žhavé se snadno říká, ale těžko realizuje. První rok byla motorka vyprodána během necelých dvou minut a běžný odběratel stejně neměl šanci, výhodu měli dealeři. A můj prodejce mi rovnou řekl, že šance je mizivá. Druhý rok nemlich to samé, naděje na získání rovna nule. Už jsem byl v BMW pro M1000R, která sice není KTM, sice nesmí do obýváku, ale je zase o více než čtvrt mega levnější a taky je krásná, čeká se na ni jen čtvrt roku a je jistá. A najednou mi vyhledávač sám o sobě vyhodil inzerát na prodej fungl nového Brabusu u dealera někde na severu Moravy, mého rodiště. Ihned rezervace a brzy ráno jsem upaloval po dálnici do Frýdku (nebo Místku?). Bohužel takovýto stroj nejde jen tak koupit ze dne na den, je to suché, k jízdě nepřipravené, nikdy nestartované, procedurální administrativa trošku složitější, ale za dva týdny jsem si ji mohl nastartovat a odvézt na vozíčku domů.
První jízdní dojmy nebyly úplně pozitivní, ale to přičítám své rozmazlenosti z velkých adventure KTM1290R a sametově hladké Suzuki B King. Bojoval jsem s nastavením, a konečně si na mne motorka zvykla Je chybou ji provozovat na okreskách, tohle je na dlouhé rychlé zatáčky s hlaďoučkým asfaltem. To není jako ječivé bzzzíííííííí jako čtyřválec, tohle hrubé monstrum udělá jen krátké vrrrRR omezovač, vrrRR omezovač a máš tam dvě kila. Přitáhnout se až na nádrž, zatlačit do stupaček a klikovat, tlačit a přitahovat se, stále a stále dokola a vůbec to neomrzí. Brzdy? Ty jsou neuvěřitelné, dvěma prsty a po dráze, citlivě, ale na konci agesivně. To není jak na mých 890 SMT nebo ADV, kdy brzdný účinek vyvoláváš jen dávkovatelnou silou po téměř žádné dráze. Tohle je nádherně dávkovatelné a zadní kolo se furt necpe do luftu a netrhá z asfaltu jako u BKinga. Nevím kde soudruh z NDR (nebo Bottrop je v NSR? ) neudělal chybu, ale tohle se mu fakt povedlo.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
atilla3778
atilla3778 napsal 22.04.24 v 17:50 10b.

Dobrej úlet... velkej respekt, že na tom jezdíš! Pecka

JirkaCL
JirkaCL napsal 22.04.24 v 07:25 10b.

Velká paráda, gratuluju Dal bych jí do obýváku místo televize.

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 18.04.24 v 22:40 10b.

Nádherně zlý černý brouk.

bruttopyr
bruttopyr napsal 18.04.24 v 20:52 10b.

Já sice na ty černé motorky moc nejsem a na matné už vůbec ne, ale tohle je pecka!
A hlavně je fajn, že nestojí s 0km na tachometru ve sbírce, ale dělá radost na českých silnicích!

Kubák
Kubák napsal 18.04.24 v 15:39 10b.

Hoďte na něj síť,von na tom jezdí

Více komentářů



TOPlist