renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 175/356 (1959)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jirk_K
Vloženo 23.2.2024
Aktualizováno 23.2.2024
Zobrazeno 1 981x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


"Můj první veterán" Jawa 356 z roku 1959 s TP

Více fotografii

Výška jezdce: 190 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 250/592 panelka: důvod neuveden
Jawa 250/559 panelka: důvod neuveden

První dojmy - Strašná raketa :-D

Motorku bych doporučil pro - Motorka je na takovou pohodovou jízdu v jednom, ve dvou se jí moc nechce. Pro někoho kdo nikam nespěchá a užívá si jízdu.

Doplňky na motorce - Hrazdové řidítka, zadní světlo sportka/panelka, sedlo také sportka/panelka. Tento rok dostane 12V Vape.

Recenze

*Tuhle motorku jste tu už mohli vidět, rozhodl jsem se to celé přepsat.

Motorku vyhrál můj táta v aukci na Aukru v roce 2011 prý asi za 7500/8000 Kč. V té době jsem byl ještě malej kluk , táta motorku tak nějak rozdělal a dal do krabic.

Po nějaké době se rozhodl ji se mnou začít stavět , byl jsem ještě malej, jen jsem rozhodoval, co tam dáme za sedlo, blatník atd.. Motorku jsme tak nějak sestrojili, prý i nastartovala, ale to si já nepamatuji. Bohužel nemám žádnou fotku z toho data.

Roky nějak ubíhaly a já ani táta jsme si motorky nevšímali. Až v roce 2020 jsme se rozhodli motorku vytáhnout ze stodoly, tak nějak jsme se jí snažili oživit, nové duše, pneu atd.
Motorka měla takové mouchy jako třeba vycházející špice z ráfku, to jsme znovu po několika letech zjistili, ale až potom, co jsme dali nové duše a nafoukly

Vyčistili jsme karburátor, tak nějak nastavili zapalování a hurá na starty, vypadalo to dobře. Nastartovala, dokonce jsme se s ní byli i kousek projet, ale po nějaké době se jí nechtělo, byl vadný kondík. Nějakou dobu nám to dalo, než jsme na to přišli, v té době jsem o tom v podstatě nic nevěděl.



V roce 2021 jsem chtěl dát motorku do chodu, tyhle mašiny toho moc nepotřebují, po pár upravách a nastavení se motorka tak nějak rozjezdila.
Taky to byl rok, kdy jsem zjistil, že se o ni budu starat sám, tátu moc nebaví se v tom hrabat.



V roce 2022 jsem na to už byl sám úplně. Chtěl jsem motorku dodělat, dostrojit ji, udělat novou elektriku atd..

Koupil jsem dráty, očka.. vytiskl jsem si schéma zapojení a šlo se na věc



Mám pocit, že ten den nebo další jsem jí i nastartoval.
Další úkol byl ji dostrojit.




Tak nějak jsem ji dostrojil a potom jsem s ní nějakou dobu jezdil po polních cestách. Nějak víc k létu jsme chtěli udělat STK, ale zjistili jsme, že máme špatné číslo na rámu. Museli jsme ho nechat přerazit a to nějakou dobu trvalo.





Po přerazení a sestrojení se šlo na věc. STK a vyndání motorky z depozitu.
STK dala v pohodě.

Ten den jsem dostal i značku.


Ten rok jsme na ní docela jezdili, ale vždy před barákem nastartovala a potom, po zahřátí, se jí nechtělo. Mohla za to repliková kladívka.



Koncem roku jsem se rozhold ji zrenovovat (amatérsky),
začal jsem tedy motorku rozdělávat.


Chrom na nádrž jsem si nechal udělat u pana Hudečka (milujeme legendy)
Plechařinu jsem poslal na opískování, ukázalo se pár defektů..



Díry se vyvařily a šlo se na lak, vše je moje práce ! Lakoval jsem poprvé.

Základ a plnič.


Mezitím jsem dělal kola, nové ráfky a výplet a nová česká ložiska.
Nechal jsem si je vycentrovat, na to jsem si ještě netroufl.


A v mezičase jsem nabarvil válec a tak nějak motor vyčistil, GO jsem nedělal motor beží pěkně.
Také jsem "opravil" tlumiče, nový olej, těsnící gumy atd..

Nádrž po chromu + vybarvené znaky pomocí spreje a hadru namočeném v technickém benzínu.


Po nějaké době se udělal čas dodělat lak, připravil jsem díly na finální barvu a šlo se na to.


Pár defektu to má, ale na to, že to bylo moje první lakování, jsem spokojen.
Po vyschnutí se šlo linkovat, také moje poprvé


Po tom všem jsem začal kompletovat.


Pár fotek po kompletaci.



Po kompletaci jsme s motorkou jezdili a zjistili jsme pár defektů, na které jsem se v ten rok vykašlal řešit: lehká vůle v krku (málo kuliček), házející přední kolo a po nějakém čase ježdění ve dvouch v zadním kole začalo cestovat ložisko.

Na začátku roku 2024 jsem se rozhodl dodělat detaily.
Rozdělal jsem motorku.


Dám nové ložiska do krku, vyměnil jsem zadní střed kola a poslal jsem kola na vycentrování.
Na motorku jsem koupil cz 12V Vape, tak jsem zvědavej jak to pojede.

Až zase pojede, tak to tady upravím. Předpokládám, že určitě pojede v květnu.
Zatím zdarec

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
vajgl69
vajgl69 napsal 04.03.24 v 04:44 8b.

cmiral
cmiral napsal 01.03.24 v 19:58 7b.

tom.tykal
tom.tykal napsal 27.02.24 v 15:23 7b.

Ahoj,
pěkné povídání. To Vape tam určitě dej. Roky jsem se u své třindy trápil s předstihem. I po seřízení jela vždy jen na 1,75 válce a po ujetí 200-300 km se to mohlo dělat znovu. Od té doby co jsem to předělal na 12V Vape je pokoj. Chytá a jezdí krásně,...teda na Jawu.

Zdenda6
Zdenda6 napsal 27.02.24 v 08:11 10b.

Dan66
Dan66 napsal 27.02.24 v 00:20 10b.

Ať se ti daří vše dokončit

Více komentářů



TOPlist