PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Scram 411 (2023)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Beny87
Vloženo 2.10.2023
Aktualizováno 24.2.2024
Zobrazeno 1 684x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nádherný scrambler s duší a stylem ale...

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Vzhledově láska na první pohled. Motorka určitě nepadne hned do ruky - tuhá spojka, tvrdé řazení.

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi co milujou vzhled RE motocyklů a chtěj něco na výlety mimo město a zároveň i do práce a v nutnosti to vzít i přes ten travnatý dělící ostrůvek na který pokukujete když sedíte v autě v koloně na Evropské + nebude to vypadat ve městě nepatřečně jako Himl. Ovšem ta cesta do práce musí být plynulá, takže spíš menší města a mezi města.

Recenze

Miluji ten vzhled a sedlo.

Pokud nepočítám Himalayana, zcela jistě nejpohodlnější sedlo na kterém jsem kdy seděl.
Jediný nepozérský scrambler, který opravdu může do středního terénu.
Super kroutící moment.
Výborný poměr světlé výšky a výšky sedla.
Za mě jedna z nejhezčích motorek, ale...

Bohužel, ač se prodejci snaží lidem vštípit, jak moc je to cool do města, tak vůbec.
Spojka je extrémně tuhá a řadit se musí dost hrubě- což je absolutně nevhodné do větších měst na stop start ježdění ve větším provozu. Upadne vám ruka po dvaceti minutách.

Na druhou stranu je to na delší popojíždění mezi městy ok, ale zas když člověk vjede teda do toho terénu nebo sousedovi na louku a potřebuje si s tou spojkou pohrávat jsme tam kde jsme byli s městem.

Výkon 18kw na 192kg je tak akorát pro jednoho - utáhne to i dva, počítejte však s tim, že už do mírného kopce pojedete na dvojku/trojku.

Ale i na tu tužší spojku si člověk asi zvykne...
( Sice nejsem žádný triple A posilovač, na mrtvolu při 80kg tahám jen 200kg, dřepuju 160kg a benchuju série se 120kg což by asi mohlo stačit na kdejakou páčku, ale já mám s tou spojkou po hodině ve městě fakt problém.)
To samé je u Classica, které ho tu někdy taky popíšu dojmama.

Po svezení člověk dostane pocit, že je cena motocyklu někde o 15-20k vyšší než by měla být a jak působí. A za tu cenu by to bylo bezkonkurenční a epický povození.
Škoda, protože za ty peníze teď momentálně něco kolem 137,- je konkurence docela velká.
Honda CL 500 za 155k-159k (výprodej posezonní 154k), Svartpilen a přibude 400x od Triumphu, které bude cenově taky kolem 160k a to jsou stroje úplně někde jinde.

Super je Tripper - ale ten už se prý u nových modelů nedává.
Servisák mi řekl, že je to prý kvůli jinému designu přístrojovky... ale pravda je taková, že jich je nedostatek tudíž už to tam v základu nemontujou.

PS: Royal Enfield má v ČR obchodní strategii kdy prodává staré modely 2022/21
z prodejen (rok+ stojí na prodejně) jako vyrobeno 2023(ted to bude 2024 atp).
Ano, první registrace bude v moment koupě, ale motocykl je již x let starý a cenově jinde, stejně tak byl nakoupen za jinou cenu.
Tzn. modely nakoupené RE za starší ceny jsou zdraženy a prodávají se za stejné peníze, jako úplně nové kusy, namísto aby se doprodaly nakoupené zásoby za původní ceny, tak jak to dělá například KTM, Honda, Husqvarna, a všichni další fér slušní obchodníci...
Samozřejmě pokud vám distributor RE v eshopu prodá model 2023/24 (nebo osobně bude trvrdit že jde o model aktualní) a vy podle VINka zjistíte, že model je rok starý, můžete danému distributorovi udělat hezký den s obchodní inspekcí (Doporučuji - ví o tom co dělají a i tak to prodávají ). Případně si vyžádat slevu podle inflace od roku výroby. Tohle je totiž fakt pure zlo.

Plusy
+ 3x Vzhled
+ Pohodlí
+ Skutečné přespolní schopnosti
+ Prostě se na RE stroje ne a ne vynadívat
+ Tripper (pokuď je)
+ Ukazatel rychlosti (Né každý RE má)
+ 18kw vás donutí si jízdu užít a kochat se a já to fakt miluju
+ Výborná ergonomie
+ Pohodlné i pro spolujezdce normálních rozměrů
+ Kryt v ceně
+ Madla spolujezdce
+ Nevibruje tak do zrcátek jako Himl
+ Od bláta je hezčí
+ RE a jejich v základu tři roky záruky a asistence po EU
+ Člověk na tom nevypadá vůbec zle na to jak nízko to má sedlo
+ I zrůda se zmutovanýma krátkýma nohama, jako já, je na zemi v plném rozsahu chodidla

Mínus
- Nekalá cenová politika RE (lhaní o datu výroby u některých distributorů a zdražování skladových kusů z prodejny) To je asi hlavní deal breaker.
- Pocitově je stroj o cca 15K dražší
- Konkurence je cca o 20k dražší a nabízí mnohem více co se týče jízdních vlastností a výkonu. Jediná nevýhoda je, že RE je drtí vzhledem.
- Absolutně nevhodné do města na all day city ježdění, kvůli tuhé spojce a neohrabanému řazení
- 18kw na 192kg pro někoho
- Lidi co na to narvou plexi

6,76/10
A doporučuju pokud k tomu máte to srdíčko (+ gorilí pracky) a rád jen tak důchodcovsky výletuje polem a nepolem na kochačku, jako já.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Vlnič
Vlnič napsal 04.10.23 v 07:19

Na mým Scramu mám spojku na dva prsty a neřekl bych, že je tuhá. Srovnatelná s tím co mám na Tenere 700. Po městě a při normální jízdě mi to nevadí vůbec. Ale s Tenerkou v offu taky na spojce vadnu to přiznávám.
Body neposílám, protože jsem trochu zmaten, je neaktivní a jednou šedo červená a jednou šedo modrá.

pps2
pps2 napsal 03.10.23 v 20:13 10b.

Hezká, ať slouží!

Těch 400 ccm mne nenadchlo ani u Hima ale každého volba.

Jen dotaz: ty hipster proužky na ráfky už tam dávají z výroby?

ludus
ludus napsal 03.10.23 v 12:41 10b.

Dobře napsaný Budu si muset pomačkat spojky a brzdy na jiných Enfieldech Na mém Hunterovi 350 je to potřeba zmáčknout, ale ne zase tak, že by mi upadly ruce, dokonce ani tak, že by to bylo nepohodlné.

Beny87
Beny87 napsal 03.10.23 v 11:48

elvis78 napsal 02.10.23 v 14:35 10b.
Čau díky za body. Každopádně kdyby ta guma byla v základu tak ok, ale já tenhle tuning nemusim, ale zajímavý nápad. Jen si myslim, že ta guma by se po chvilce vytahala, takže by to pak bylo stejný, nehledě na to, že spojku nechceš mít pořád stlačenou a to ani částečně :D Co jsem koukal na netu tak prý spojka u RE motorek po pár tisicích km trochu povolí...

elvis78
elvis78 napsal 02.10.23 v 14:35 10b.

body dávám za recenzi 10 a za motorku 7. tenhle Royal mě nějak netahne
Jestli je tuhá spojka tak to bych asi měl problém na 400 kilometrech za odpoledne a tak mě napadl zlepšovák, co kdyby jsi si tam dal gumičku, která by ti pomáhala a nebo nějako implementovat pružinku.
Jinak samozřejmě nový je nový

Více komentářů



TOPlist