renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki V-Strom 800DE (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník intuic
Vloženo 1.10.2023
Aktualizováno 2.10.2023
Zobrazeno 3 350x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Absolutní univerzál, který zvládne všechno, všude a sakra svižně, jen se řidič nesmí bát vyšší váhy a vůbec větší fortelnosti, sporťák to není...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MotoTrend (Opava-Předměstí) - Jako, asi dobrý...

Výška jezdce: 176 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL750 Transalp: Žádná zpětná vazba jak vzhledově, tak po nasednutí, později i testy v médiích, které mně ujistily o dobrém rozhodnutí.

První dojmy - Mašina mi padla do ruky hned při zkušební jízdě, takže i k vzhledem k poměru cena/výbava a nižší výškou sedla s nízkým těžištěm bylo rozhodnuto, že moje dosavadní motorka Yamaha Ténére 700 půjde do světa, byť jsem ji měl rád...

Motorku bych doporučil pro - Myslím, že ideálním uživatelem Suzuki V-Strom 800 DE bude chlápek středního věku s výškou menší než by chtěl a váhou vyšší než by mohl mít, co nepotřebuje motocykl s koulemi, stačí, když bude mít krychle...

Doplňky na motorce - Padáky Heed, vyšší plexi, do budoucna topcase a možná laďák.

Recenze

Suzuki V-Strom 800 DE se mi hodně líbila, už když ji na podzim 2022 představili, ale nečekal jsem, že by mohla ohrozit Tenerku, přeci jen, její dakarský image byl vždy to, co mně na ní bavilo a jezdili jsme si spolu docela dobře. Ale vysoké těžiště a měkký podvozek mi začaly vadit čím dál více, takže jakmile byla zveřejněna cena Suzuki 254900kč a luxusní výbava, jako rychlořazení, kvalitní infotainment, nosič, kryty motoru a řídítek a s výkonem 61kw, šel jsem po ní...

Předváděčky proběhly celkem tři, jedna neoficiální a hodně krátká, s úplně syrovou motorkou v opavském Moto Trendu, kde jsem si mohl zkusit i houpavou polňačku a ta víceméně rozhodla o koupi, protože to byla krásná jízda. Druhá, oficiální proběhla ve Slušovicích pouze na silnici a dobrý dojem se umocnil a poslední zkušební jízda už proběhla už po prodeji Tenerky opět v Opavě, kde jsme si s prodejcem plácli, zaplatil jsem zálohu 50000kč a bylo to.
Což jak se ukázalo bylo něco, nad čím jsem posléze dlouho přemýšlel. Mašina měla po objednání dorazit asi za měsíc, což jsem akceptoval. Jenže trvalo další měsíc, než motorka opravdu dorazila, takže jsem celé léto sušil hubu... Vzhledem k dobré ochotě pana prodejce na vyzkoušení mašiny jsem považoval za samozřejmost, že motorku koupím tam, kde jsem si ji zdarma mohl projet, ale vzhledem k záloze jsem se stal rukojmím, přitom v Brně Stroma v mojí barvě měli skladem...A že to jde bez zálohy mi ukázal p.Matěna z TECHNIK MOTOSPORT Zlín, který mi Tenerku rezervoval bez zálohy a navíc mi ji dovezl domů dál než má v nabídce. Což Moto Trend neumožňuje, takže jsem musel požádat bližního svého aby mně 75km dovezl. Proto ponaučení zní-pokud to jde, koupit skladovku, nebo se nějak domluvit na vícero frontách, ale NEDÁVAT ZÁLOHU...!

No a teď konečně jak Suzuki V-Strom jezdí. No zdvihy větší než měla Tenerka, štelovatelné pérování k tomu, výkon 61kw oproti Tenerčiným 54kw je k..va znát jak na silnici tak i v terénu, jen ta o 25kg vyšší hmotnost je cítit. Na výběr jsou tři módy výkonu. A- jede jak sviňa, ale v utaženějších zatáčkách může být jízda míň plynulá. B-příjemně táhne, ideální na dynamickou kochačku. C- doporučuji pro nevidomé motorkáře, asistenční čivava bude v pohodě před mašinou stíhat vést...
V testech se hodně uvádí, že quickshifter je návykový. Hele, je fajn, používám ho rád, ale třeba v zatáčkách používám raději při podřazení spojku, ten zpomalovací efekt mi vyhovuje, což u rychlořazení není, spojka jde docela hladce, takže kombinuju oba způsoby.
Na Stromkovi mám namontované příplatkové vyšší plexi, nastavené na prostřední výšku, které funguje skvěle, ale ani základní plexi není vůbec zlé, oproti tomu příplatkovému sice víc fouká na helmu, ale míň vadí boční vítr, který u vysokého pléga občas docela blbne, ale nic hrozného.
K pneumatikám bych mohl napsat že neurazí, v terénu kupodivu fungují lépe, než by jeden vzhledem k minimalistickému vzorku čekal, ale časem půjdu do offroadovějších.

O funkcích kontroly trakce toho moc napsat nemůžu, protože rozdíl nepoznám, na ryze silniční jízdu mám stupeň 1, do terénu režim gravel, ale u mého stylu jízdy je to asi jedno...
Spotřebu jsem zatím měl vždy 3.9l/100km a to si myslím že jezdím docela svižně, na hranici toho co mi zajíždění( v překladu nucený opruz) dovolí, spíše je docela zajímavé sledovat, jak spotřeba s každou další vyjížďkou klesá k těm 4l/100km rychleji.
Co se mi líbí, tak je ovládání obou mazatelných tripů, kdy jak u 1. tak u 2. tripu jsou průměrné spotřeby, které se vynulují automaticky s km, to je super.

Jen dva malé, ale významné mínusy bych měl. Proč má motorka spoustu možností nastavení, ale blbé automatické vypínání blinkrů ne?! A taky proč přední kotouče jsou vlnité, ale zadní je rovný? Působí to lacině...
Suzuki V-Strom 800 DE je motocykl, který má spoustu skvělých vlastností, skvěle jezdí, dobře se s ním manipuluje na místě, moc nežere, terén dává s přehledem a vypadá tak, že neláká závistivce.
A to je vše, přátelé. Kdo by měl nějaké otázky, klidně mně kontaktujte...Zdar.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ruprecht_1
Ruprecht_1 napsal 23.01.24 v 15:27 10b.

raulinek
raulinek napsal 15.10.23 v 21:38 10b.

Moc povedená motorka Taky jsem uvažoval o její koupi. Ale při mé výšce 172 cm se mě zdála moc vysoká a tak jsem nakonec zvolil Hondu CBF 600S která je jako by udělaná přímo pro mou postavu . Hodně zážitků a bezpečných kilometrů přeju

millis21
millis21 napsal 06.10.23 v 12:34

já chci takyyy taky jsem otestoval a mám zálusk. At to jezdi a ty chlupatejsi gumy mu bodu urcite sluset :D

zuzaSV650s
zuzaSV650s napsal 05.10.23 v 19:19 10b.

Ať dobře slouží také jsem ji měl v hledáčku a vyzkoušel. Líbí se mi, že i v základu už to mělo aspoň základní ochranu i když plastovou. Ten podvozek a motor mi přijdou vážně dobrý.
A ta cena také. Transalpa bych nezatracoval je to o vzhledu, mě nesedl ten předek stromka 800DE.
Takže kolama dolů, domů a hodně šťastných kilometrů

Radek_S
Radek_S napsal 05.10.23 v 15:57 9b.

Svezl jsem se na něm na cestovatelském srazu Motoroute. A nejen já, ale skoro každý, kdo na něm jel, byl příjemně překvapený. Fakt moc pěkné svezení. Kdyby měl o 20kg méně a trochu níže sedlo, tak už ho objednávám. Při mých 170cm mám dost omezený výběr.

Více komentářů



TOPlist