renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Hunter 350 (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ludus
Vloženo 26.9.2023
Aktualizováno 26.9.2023
Zobrazeno 3 163x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Retro styl, který neurazí. Spolehlivě plní účel, ke kterému jsem ji pořídil a přidává zážitkový bonus k tomu.

Motorka koupena od Brno - Popůvky

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - Na 350ccm má krásný zvuk. Já vím, že to nic neznamená. Ale zvuk této motorky je jako zážitková restaurace. Jak pravil Radek Kašpárek v MasterChev Česko „dobré jídlo musí mít vždycky nějakou křupavou složku“. A v tomhle zvuku přesně něco takového je. Jako kousnout do čokoládové krusty luxusního dortu.

Motorku bych doporučil pro - Pokud hledáte motorku do města a okolí, máte rádi „klasiku“ kov, kulaté světlo, krásný zvuk a kochačku.

Recenze

Řešil jsem dilema, jak se dostávat z příměstské vesnice do zapráskaného Brna.
Denně hraju únikovou hru, jak se dostat do práce a odpoledne domů. MHD v Brně a okolí máme, ale jak doprava zhoustne, nabere nepoužitelné zpoždění a nenavazuje.
Tohle strašidlo, je doprava v Brně ve špičce:

Když je člověk jednou motorkář, tak hledá řešení po motorkářsku. Nastalo dilema, jak si zpříjemnit dopravu do práce a zpět, po městě a okolo komína.
Párkrát v týdnu se ráno před prací potkávám s kamarády, kavárenskými povaleči, abychom se nastartovali do pracovního dne. Pokud je počasí, všichni jezdí na skútrech. Já jezdím různě. Navíc občas beru mladýho do školy, když hapruje MHD. Ve výsledku používám k individuální dopravě Gé-eSo, auto nebo elektrokoloběžku. Každé má různé výhody, nevýhody a použitelnost. GS nerad používám na krátké vzdálenosti. Mám ho místo MG Stelvio které umřelo na cestě Evropou. Ale to je jiný příběh.
První nápad: zkusím nějaký příměstský skútr. Kámoš, bývalý okruhový závodník a pro mě nej-motorkář, zásadně doporučuje do města skútr 50ccm. Prý mu jede kilo. Jenže on má váhu žokeje, milion km na dvou kolech a deset tisíc na jednokolce. To nedoženu. Raději 125ccm. Je to větší, silnější a může na to i manželka. Popůjčoval jsem různé skútry a motorky a otestoval. 125 do města dobrý, ve dvou po městě ještě taky dobrý. Ale ve dvou mimo obec v ranní záplavě už je problém. Předjížděly nás všechny vzteklé konzervy a za jakoukoli cenu. Přiměřeně bezpečně jsem se ve dvou cítil až na Vespě 200. Tím je manželka mimo hru, bo nemá A-čko. To bylo keců…
No, takže skútr 200 a víc dobrý, praktický, variátor, úložný prostor, revma plechy, jeden měl i plexi jako kráva. Super. Do toho přicházely rady typu: motorka do města je blbá, protože musíš řadit, není to tak pohotový, tak pohodlný, skútr musí kličkovat a lítat a abys do něj dal helmu a nákup. A taky ti nepůjde horko z válce na nohy. A můžeš dát nohy k sobě. Jenž já nepotřebuji jezdit po městě jako messenger. Potřebuju dojet do práce a domů, sem tam něco zařídit. A musím jet občas ve dvou. A mimo město. A v provozu. A stejnou rychlostí jako ostatní. A nesmí to být velký. A musí mě to bavit. Testy ukázaly že 20 koní na tento úkol stačí. Fakt to musí být skútr? Tak nějak jsem to pořád cítil jako sňatek z rozumu. Po dlouhém zvažování zůstaly skútru pouze dvě významné výhody. Variátor a revmaplechy. Srdce táhlo k motorce. Řazení mi nevadí a kolena se dají udržet v teple jiným způsobem.
Abych to zkrátil. Nakonec jsem skončil v Royal Emfield v Brně. Chtěl jsem zkusit Hunter (HNTR) 350. Na testy je tam pouze Meteor 350. Stejný motor a komponenty. Neseděl mi cruiser posez, řadicí páka typu pata špička. Ale jinak dobrý. Souhlas s recenzemi. Nadchl jsem se natolik, že jsem rovnou objednal Huntera, aniž bych na něm kdy seděl nebo ho viděl. A když dorazil na prodejnu, bylo to ono. Přesně to, co jsem chtěl.
Royal Emfield Hunter (HNTR) 350.
Velikost - Když postavím Huntera vedle skútru Aprilia 50ccm tak jsou zhruba stejně širocí. Vespa je viditelně větší a X-max je úplný obr. Hunter malinko delší kvůli kolům. Rozvor plus mínus všichni stejný.
Zvuk - parádní (viz úvod)
Srovnání Meteor vs Hunter - Meteor má větší přední kolo, takže rozbité cesty žehlí lépe než Hunter. Hunter zase má lepší odezvu na plyn. Meteor je těžší (jen pár kilo), nižší a posez s nohama dopředu. Hunter je obratnější.
Řazení - jde podle mě hladce. Rychlosti tam klapou s příjemnou odezvou. Lépe, než všechno co jsem měl a mám. Ale já toho měl pramálo. Mám zkušenosti pouze s Moto Guzzi a BMW GS. A to znova nejsou etalony pro srovnání. Na Hunterovi konečně nemusím na křižovatce lovit neutrál, nemusím dokopávat jedničku, .
Spojka a brzda - musí se to zmáčknout. Páčka je poměrně daleko a nedá se nastavit. S malou rukou může být problém. Srovnatelné s Guzzi. GS jde mačkat lehounce.
Hmotnost - jo je to fyzikálně těžší než skútry. Ale pocitově mě přijde lehčí na manipulaci.
Zpracování - rám možná svařoval robot. Ale zpevňovací vingle už vařil indický džulaha, který nemá estetické návyky. Řadička a brzda se viklá do stran. Není chyba, ale vlastnost. Za provozu to nevadí, možná by na to šel sehnat tuning. Jinak mi to přijde v pohodě. Znovu připomínám, že jsem vyrostl na Guzzi a mám rád „sparťanskou“ techniku. Nehledám dokonalost.
Výkon – není ho moc. Ve dvou do kopce 80 km/h bez trápení. To mi postačuje udržet rychlost s ostatními.
Jednoduchá – jak jen euro 5 může být. Bohužel některé vymoženosti musí mít z nařízení vyšší moci. Například žlutou ikonu motoru (ta co vypadá jako grilovaný kuře). Je na všechno, takže se prý může rozsvítit kdykoli. Nejde rozlišit prkotinu od vážného problému. Podrobnější detaily pouze z diagnostiky v servisu.
Spotřeba – fakt to žere jen 2,7l na sto, když člověk jezdí tak, aby na displeji ponejvíce svítil nápis ECO.
Rychlost - pro zvolený účel dostatečná.
Projev – průběh motoru hladký, necuká, poměrně tolerantní na zařazený stupeň (úměrně 20-ti koním samozřejmě)
Max rychlost - Zatím nevím. První garančka byla v 500km. To se mohlo max 70km/h. Teď mám 700. Manuál říká, že do 1500km ještě max 80km/h. Servis říká, že už můžu normálně. Maximálku zatím nezkouším. Měla by být někde na 120km/h.
Praxe - Každý den, když je počasí se těším na cestu. Moc mě to baví. Cestu volím takovou abych mohl kolony objet a nepřekážel. Když jedou všichni, jedu s nimi a nikam se necpu. Jamile se kolona zastaví, pomalu ji objíždím, nebo probublávám skrz (nepovažuju to za předjíždění). Policie zdá se k takovému „porušování“ tolerantní. Ostatní řidiči v Brně jsou většinou rozumní, pochopili, že jeden skútr nebo motorka znamená o jedno auto v provozu míň. Momentálně mi vychází jeden „který to nepochopil“ na sto ostatních. Což je výrazný pokrok.
Díky nízké spotřebě jsem myslel, jak ušetřím. Zatím to nevypadá, protože domů jedu vždycky schválně delší trasou.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
eibenberger
eibenberger napsal 29.01.24 v 21:42 10b.

díky za popis a zkušenosti. Příjemný osvědčený RE motor pro kliďase a přitom trochu silniční charakter a o něco nižší hmotnost než těžší bráchové.. to mě láká. Jak s velikostí, udáváš 176 cm výšky, sveze se na tom podle Tebe pohodlně i 181-2 cm?

ludus
ludus napsal 09.10.23 v 10:47

Díky všem za komentáře a soukromé zprávy k Hunterovi. Něco z nich přidám do recenze.

Mňojo
Mňojo napsal 03.10.23 v 13:41 10b.

meteora jsem zkoušel a bylo to zklamání, pak jsem zkusil hantra a byl překvapenej jaká je to úžasná motorka, tak ať dělá radost

Beny87
Beny87 napsal 03.10.23 v 11:58 10b.

Super recenze ,
jen tohle: "Spojka a brzda - musí se to zmáčknout." je přesně ten důvod proč bych si žádného Enfielda nevzal do ucpanýho vělkoměsta. Protože ta stop start doprava v kombinaci s fakt tužší spojkou neni příjemná. Huntra 350 a Classic 350 miluju vzhledově a ten zvuk hlavně u classica je boží ale zas nema ukazatel zařazené rychnlosti... ale ta spojka a město, špatný.

nexus
nexus napsal 30.09.23 v 15:20 10b.

Parádní recenze a i motorka. Mám rád klasiku

Více komentářů



TOPlist