renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CRF1000L Africa Twin (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník zuzaSV650s
Vloženo 25.9.2023
Aktualizováno 6.10.2023
Zobrazeno 1 781x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


No je červená, prý je na každym rohu...je to Afričanka a už ji ojížděl někdo jiný. Ale stejně ji asi miluju :D

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL750 Transalp: Papírově i cenou lákavé i vzhled byl...no zajel jsem se podívat. Zadek, boky dobrý, ale ten předek...to světlo se tam nehodí...takže vzhled.
Suzuki DL 1050 V-Strom DE: Podíval, poseděl...odešel. Už mimo rozpočet a moc elektroniky snad na vše. Jinak mě se líbí.
Suzuki DL 650 V-Strom: Jako za 208 000.- by byla nová, ten motor je fajn už jsem ho měl v sv-čku. No trošku jsem už váhal, seru na vzhled...ale ne nedal jsem to přední nafouklý světlo se zobákem...
CFMOTO 800MT: Vzhledově celkem hezká motorka, pohodlná...a trošku vrtal červíček. Ale ne je to jen čínská kopie ne nijak legendárního ktm motoru a kolem čínský plasty. A cf onanistů už je na každym rohu nějak moc... :Du

První dojmy - První dojem byl sympatický...wau, hmmm kotě tebe je ale pořádný kusanec. :D Po T9-tce který nebyl drobek je AT ještě větší motorka. Sedám na afričanku a jedu...tahám opatrně za plyn, nic. Tahám ještě víc, čekám kdy to "bouchne" a zase nic. Jako ne že by nejelo, ale od 1000 jsem tak nějak...si říkal kurva ten tracer jezdil na každý kvalt víc. Pak nějaké to ehm, 21" kolo a gyro efekt funguje. :D No jo chtěm jsem blbnout jak když mám na předku 17" kolo a byl z toho chodník... Takže první jízda!? Ne asi nejsem ten šťastlivec, který tu píše padla do ruky od prvních km, láska na první pohled, tahaá brutálně, sedí jak...a tak. Však to tu čtete. :) Jako dobrý, ale tak se mi aspoň na ni dobře dívá :D Ne že by mi vyloženě nesedla, ale chce ji totiž trošku poznat. To je jak hrábnout na prvním rande buchtě do "gatí" to by asi taky nabyla ta nejlepší jízda :D Ono to přišlo, chce to čas.

Motorku bych doporučil pro - Tuláky, kliďase...výletníky...

Doplňky na motorce - Musí to znít, vždy jsem měl na motorce laďák. Rád slyším motor a je to i bezpečnostní prvek proti hluchým důchodcům. :) Takže Ramus a padáky od RD moto. Jo a kufry hondí.

Recenze

Na afričanku jsem přecházel z tracera 9. Motorka se mi líbí a byla s ní strašná zábava. S laďákem super zvouček, první sezónu jsem si na ni užíval parádně.
Jen ten motor cp3 to je magor a já neodolal, ne to vážně nešlo. Stejně jsem za to bral a rozum mi říkal koleduješ si. V lepším případě přijdeš o papíry nebo co hůř, budou ti mrtvolu ochcávat srnky :D

Pak přišla dovolená s manželkou, kufry a na tracera to bylo moc. Když jsem se chtěl kochat tak jezdit na B režim nic moc. Do (terénu) šotolinky jsem to nebral odpružení to nedávalo a motorku jsem nechtěl huntovat.

Výběr byl u mě složitý viz výše, ale jsem střelec jdu do afriky. Vybral jsem si afriku ročník 2017, protože se mi líbí absence asistentů. Žádné jízdní režimy, kontrolu trakce a abs rychle a jednoduše vypnu.

Najednou se loučím s tracerem 9 u baráku září rudá afrika a první pocit z jízdy byl
jak už jsem ho popsal výše. I když ojetá i tak mě stála docela dost peněz, tak doufám, že to bude stát za to!? A kurva stojí :D

Zkušenosti po vyHondění:
Abych mohl alespoň trošku napsat něco smysluplného, dal jsem si 14 dní ježdění s afričankou a až teď píšu své dojmy. Vyzkoušel jsem dost jízdy v jednom, silnice, šotolinka, louky a i jízdu s manželkou :D to vám popíšu taky. Nenajezdil jsem raketu, ale lepší hodnotit motorku po 1500km než po 10km při jízdě od prodejce.

VZHLED
Tohle je na každém co rád a líbí se mu. Mě osobně se afrika líbí svoji velikostí mám 105 kg 182cm tak nějak na tom nejsem jak vosa na bonbonu. Zpracování motorky bych hodnotil kladně, na to že je ojetá plasty slícované nikde nic nevypadá jako na styl "dodo".

SVĚTLA
Plně ledková světla, vyzkoušel jsem jízdu v noci a svítí to dobře nepotřebuji přídavná světla. Někde v článcích to někdo řešil, že to nesvítí, ale já to nepociťoval...

MOTOR
Tady jsem se musel trošku zapomenout na tracera a začít využívat co nabízí afrika. Je to cestovatelka, velká dáma, která umí pelášit, ale tak nějak "klidně".
Zátah motoru je lineární, nikde žádný výkonový kopanec propad. Začal jsem si to užívat a líbí se mi to čím dál víc. Poslouchám jak si afričanka prdí a frčí. Když člověk zatáhne za plyn rychle tam má číslice 150-160km/h a jede ještě rychleji.

Jezdil jsem rozbité silnice, kde jsem nejel rychleji než 80km/h a kochal se. Motor jen přede a odpružení vše krásně vyhladí. To je ten čirý relax, který mi u tracera 9 scházel.
Přesouvám se na silnici 1. třídy. Tak se ukaž a jak jsem psal, čitelný motor 160km/h tam skáče jedna báseň. Výkonu na předjíždění plechovek a kamionů to má dost. Na co si ovšem člověk musí trošku zvykat a ze začátku jsem si dával pozor, ty průjezdy ostřejších zatáček a to velké přední kolo. Chce to s tím počítat, ale člověk si zvykne už teď mi to ani nepřijde.

Celý život jsem na motorkách brousil jen asfalt, takže já jsem offroad jako asi...ehm...nevim... :)
Jeden z důvodů proč afrika je ten, že rád objevuji různá zapadlá místa jako zříceniny, rozhledny a k těm vede většinou jen rozbitá cesta nebo kamenitá šotolina. Tak jedem...beru za plyn afričanka frčí a najednou zvuky jak přidušená jawa 350 a jooo já kráva. Vždy při každé nové jízdě radši vypnu kontrolu trakce a abs. Pokus číslo dva a povím vám nevím sám, ale já jen držel řidítka a to jede kilčo, kilčo dvacet samo. Slyším odskakovat kamínky občas před sebou vidím díru celkem velkou až si říkám a sakra to nedám. Já ne, ale fričanka se jen občas ladně zhoupne a v zrcátkách mraky prachu. Projíždím polňačku za poňačkou, kamenité cestičky...a pozooor už si i stoupám za řidítky, cítím se jak král pole...v trenkách cítím slabé šimrání jooo tak tohle je ta afrika příval radosti. Kokotina jasný, ale proč jsem musel vystřídat tolik motorek než jsem našel tu pravou afričanku? :D Cítím se jak, když poprvé sáhneš školačce pod sukni, vzrušení, nadšení a ona chce víc a víc :D
No tak dost...prostě ty šotoliny to jezdí samo, dost rychle a odpružení je asi super.
Ještě mám v živé paměti kdy jsem hlavním stojanem traceru brousil železniční přejezdy a nebylo to prímo. U afriky to nehrozí snad..

Takže jsem se tu rozplácal u afriky crf 1000 se mi líbí klidný, silný motor s lineárním průběhem výkonu. Super na kochačku, bezva na cestovačku a rychle to jezdit umí. Pokud je vám 25 a chcete aby vám to urvalo ruce podívejte se někde jinde.

SEDLO A CESTOVÁNÍ VE DVOU
No tady budu muset kápnout božskou. Nejdřív ta lepší zpráva, manželce se sedí vzadu dobře. Sedlo je široké, madla, topcase...sice nějaký náznak jsem zaslechl jako trrtracer byl popohodlnější, ale prý dobrý. Tedy po jednom dni ježdění.
Co je pro mě velký špatný, zajímalo by mě jak to mají jiní majitelé afriky. Po 2-3 hodinách mě kurva začla bolet prdel. Jako z žádné motorky mě takhle ještě nebolela. Sakra, další den jezdím skoro celý den a už to bylo peklo k bolesti prdele se přidalo brnění chodidel. Bylo mi poraděno, že to není jen můj problém.
Je to prý dáno tvarem sedla a hodně lidí si nechává přešít sedlo. Takže asi má další investice. Pokud by měl někdo tipa, kdo, kde to dělá budu rád za info.

ODPRUŽENÍ
Tak do odpružení jsem se nehrabal a dobrý. Na asfaltu se to netopí, v dírách nebouchá, ve dvou taky fajn...když vymeteš kdejakou díru dopadne to vždy dobře a to je to hlavní.

CO ZÁVĚREM
Že to bude něco nového jezdit afričanku jsem čekal, podle testů a zkušeností jsem čekal dobrou motorku. Ale úplně jsem si nebyl jist. Až teprve pořádné vyHondění mi ukázalo, jak dobrá volba to je. Univerzální motorka, která nelimituje na silnici ani v terénu. Věřím, že i snovým sedlem bude na celodenní jízdu.

Jsem nadšen a mám radost, těším se na každou další jízdu, protože se vracím v klidu a sdobrou náladou... :)

Kolama dolu, domů a tak kluci motorkářský :)

Protože tu nechci "zajebávat" motorkáře svoji spisovatelskou náturou více se rozepíši na: https://africanka.webnode.cz/

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mrkini88
mrkini88 napsal 16.04.24 v 14:04

Pěkný kousek . S tím sedlem jsem řešil stejný, že jsem po 50 km už nevěděl, jak si na to sednou, aby mě nebolela prdel. Také jsem zvažoval, že nechám přešít sedlo, ale úplně se mi nechtělo investovat bůra do přešití. Pak jednoho dne, kdy jsem se vrátil z cca 300 km výletu s prdelí zvalchovanou jak po návštěvě Modré ústřice, jsem doma ze sebe sundal motohadry, dal studenou sprchu a poté vyrazil jen v kraťasech cca 2 km na vapku Afriku umýt. Při téhle krátké jízdě jsem náhodou objevil příčinu té bolesti prdele. Africa má totiž nějak špatně vyřešené odvádění tepla od motoru na pravé straně moto, takže všechen teplý vzduch od něj mi šel přímo mezi pravé stehno a sedlo (v těch kraťasech jsem to dost cítil, v klasických motokalhotech nikoliv), což způsobovalo, že se ta prdel zapařovala, což pak po několika desítkách km začalo dost nepříjemně bolet. Místo přešití sedla jsem to teda vyřešil tak, že jsem na AliExpressu koupil takový ten síťovaný potah na sedlo za pár stovek a říkal jsem si, že když to nebude fungovat, tak to vyhodím a pro pár stovek brečet nebudu. Ale světe div se, k mému velkému překvapení ono to funguje naprosto skvěle, za prvé to nevypadá ani blbě na té motorce, ale hlavně to odvádí to teplo z podprdele pryč, takže se na tom vůbec nepotím a krásně to luftuje. Dal jsem s tím na jeden zátah 800 km z polského Helu do Prahy a prdel mě vůbec nebolela. Takže doporučuji to vyzkoušet

nous
nous napsal 06.10.23 v 09:27 10b.

Ahoj, ctive napsane a mame dost spolecneho No to pro tebe musel byt sok z takove rakety CP3 na Afriku , ale je hezke jak jsi v tom nasel uplne jine hodnoty nez ma tva byvala Yamaha. At se dari .

zuzaSV650s
zuzaSV650s napsal 03.10.23 v 21:48

https://africanka.webnode.cz/

Robertak
Robertak napsal 30.09.23 v 18:41 10b.

na africe jsem dával 700-800 km za den na pohodu, nepřišlo mi, že by prdel bolela víc, než na čemkoli jinym.. mám 190/100, sedlo jsem míval v tý "normální" poloze bez schodu.. asi to chce víc trénovat a nebýt princezna.. tak hlavně ať jezdí a pořád jen kolama dolů (moje afričanka bohužel nepřežila idiota v bílym ivecu.. )

zuzaSV650s
zuzaSV650s napsal 30.09.23 v 08:26

Po vcerejsich 300km v sedle jsem se kroutil, jak holky ve zlatým stromě u tyče. Takže hodně... Prdel bolí z každé motorky po určité dobe, ale sedlo Africanky je očistec.

Motorka je skvělá na cumendu, na ježdění, motorové, podvozkové...jen to jediné a to sedlo to kurví...presit, presit, presit...naštěstí už jsem našel čalouníky, kteří to dělají a vědí co je na africkém sedle na pikacu.

Více komentářů



TOPlist