renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 1000 V-Strom (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Horus
Vloženo 25.6.2023
Aktualizováno 20.4.2024
Zobrazeno 2 645x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Po sezóně a půl na Blackbirdu jsem zjistil, že moje dušička touží trochu po něčem jiném. Black jsem kupoval hlavně kvůli cestování a výkonové rezervě pro cestování ve dvou, začalo mi ale vadit, že jsem odkázaný pouze na silnici.

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia ETV 1000 Caponord: Krásná, mohutná motorka, byla hlavní favorit. Pak jsem se na ni ovšem svezl a zjistil, že tudy cesta nevede. rozložení váhy nebylo to, co jsem si představoval.
Cagiva Navigator 1000: Docela malá motorka, nevyhovovala mi pozice budíků a moc se mi ani nelíbila. Motor mi ovšem vyhovoval maximálně.
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: Pro dva malá s nedostatečným výkonem a přeci jen, už starší.
Honda XL 650V Transalp: Stejné jako Tenere malá a ještě s menším výkonem.
Honda XL 1000V Varadero: Tady jsem chvíli váhal, měl jsem možnost ji docela projet, každopádně na mě působila až moc usedle a v mojí cenové relaci se jednalo o karburátor a to jsem úplně nechtěl.
Yamaha TDM 850: Na té jediné jsem nejel, ale už jen recenze, karbece a 18\" přední kolo rozhodlo, že tahle nakonec ne.
BMW R 1100 GS: Jedna opravdu dobrá mi utekla, byl jsem z toho smutný, ale třeba příště.

První dojmy - První dojem mě až překvapil, z výše zmíněných motorek jsem ji zkoušel jako poslední. Po více jak čtvrt tunovém Blacku to byla fajn změna. Pro někoho kdo sedá z malé motorky to asi nebude dávat smyl, ale pro mě je V-Strom hravý. Sedl mi jak v sedě, tak ve stupačkách, charakter dvouválce vycházejícího z TL si mě ihned dostal, což se stalo už při testování Cagivy. Jediné co mi bránilo v tom ho ihned vzít byl fakt, že ho v zimě čeká "větší" servis. Napoprvé jsem tedy odjel s nepořízenou. Stále to ve mě ale hlodalo, tak nějak jsem cítil, že je to ona. Spočítal jsem si tedy náklady a a večer navrhnul majiteli cenu, za kterou bych V-Strom vzal, majitel souhlasil. O dva dny později jsem se sešli a vše vyřídili.

Motorku bych doporučil pro - Charakter V2 dává najevo, že by bylo fajn, aby na to člověk nesedal rovnou z jízdního kola, překvapilo to i mě a to jsem byl zvyklý na 152 hp u Blackbirdu. Každopádně pokud má člověk rozum, dá se na to sednou i od nuly.

Doplňky na motorce - Padací rámy, hliníkový kryt motoru, ukazatel zařazené rychlosti, nosič na tři kufry, dva boční hliníkové kufry, jeden plastový topcase, turistické plexi, kryty páček, zvýšená řídítka.

Recenze

Recenzí jsou plné internety, takže spíše k mým úvodním zkušenostem.

Motorka ma ve výbavě tři kufry. Jeden plastový topcase a dva boční hliníkáče, dále pak ukazatel zařazené rychlosti, hliníkový kryt motoru a turistické plexi.

Jak jsem psal výše, motorka mi ihned sedla, dokonce více, než tenkrát Blackbird a ten mi taky sedl na první dobrou. Projev V2 je dosti jiný než R4, i přes papírově nižší výkon a nm, tahá motorka lépe. Dost jsem se načetl o cukání V2, asi jsem si to představoval všechno mnohem horší, takže mě chování V2 jak v nízkých, tak vysokých otáčkách velmi mile překvapilo. Je potřeba více řadit a všeobecně si více hrát s tím, kde má člověk co zařazeno, to u Blacka nebylo, tam jsem mohl mít neustále 6 a jezdit cokoliv od města až po dálnice a to sám, nebo ve dvou. Každopádně mi to absolutně nevadí, paradox je, že na Blacku jsem poznal, že jsme na motorce dva a to jak na výkonu, tak na jízdě jako takové. To u V-Stromu není, pocitové tahá stejně jak v jednom, tak ve dvou jezdcích.

Co se stavu týče, tak z těch motorek co jsem viděl, vypadal V-Strom jednoznačně nejlépe, předchozí majitel se o ni opravdu staral a je to na ní znát. Má za sebou i jeden pád, bylo to ale na místě, což dokazuje i mechanismus poškození a všechno to pobral padací rám s blastrem. Myslel jsem, že bude potřeba udělat klapky, ale pomalu padající otáčky od hodnoty 3.000 ot/min vyřešilo seřízení volnoběhu na hodnoty udávané výrobcem. (Nakonec klapky byly potřeba, rozdíl byl opravdu velký). Jinak motorka jede skvěle, oproti Blacku má slabší brzdy, ale není to nic, na co by se nedalo zvyknout. Není to motorka do terénu, ovšem rozbité cesty, šotolinu, lesní nebo polní cesty zvládá na výbornou. Vzpřímený posez na pohodlném sedle pak dává pohodlí na dlouhých cestách a to i pro spolujezdce. Další zkušenosti je potřeba nasbírat a určitě se nimi následně rád podělím.

29.6.2023 - 650km
Tak tak máme 1. problém (koupit plně funkční motorku by byla přece nuda ) K věci, když se motorka pořádně prohřeje, přestane držet volnoběh a v otáčkách do 4.000 dost cuká, jako by vypínal motor.
Bývalý majitel mi při prodeji říkal, že tam jsou svíčky, které tam úplně nepatří a mají lehce přes 10.000km. Dal jsem tam tedy iridiový ekvivalent doporučených svíček (CR8EIX). Při vyndání původních svíček si nešlo nevšimnout, že svou barvou odkazují na chudou směs. Po montáži nových svíček, jsem jel 100km testovací jízdu, změna byla minimální. Pak mě ještě napadlo, že zkusím jet s otevřeným víčkem nádrže, není to úplně “crash-friedly” ale chci jsou vyloučit ucpané odvětrávání, kdy se teplem odpařující se benzín nemá kudy dostat ven a vzduch dovnitř, tudíž vznikne podtlak a čerpadlo při nízkém výkonu není schopné nasát dostatečné množství benzínu. Po téhle úpravě motorka již drží i volnoběh, každopádně ručička otáčkoměru signalizuje určitou rozladěnost systému. Domlouvám tedy synchronizace jednotky a uvidíme, jak to dopadne.

3.7.2023 - 1000km
Proběhla synchronizace klapek, ten rozdíl byl opravdu velký a hned po seřízení, se motor začal chovat kultivovaněji. Každopádně problém to stále úplně neodstranilo. Další na řadě bude TPS a vyčištění všech konektorů. Ještě mě napadlo dát tak studenější svíčky, to ale budu řešit až po kalibraci TPS a vyčištění. No a v neposlední řadě byly šroubky různých vzhledů a tvarů nahrazený tím, co tam patří. Někomu to přijde jako blbost, já si na tom ovšem potrpím

6.7.2023 - 1040km
Podle plánu dnes proběhla další etapa řešení výše zmíněného problému. TPS se nakonec ve všech ohledech jevilo v pořádku. Takže jsem vyměnil svíčky (CR8EIX) za (CR9EIX), tenhle postup doporučuje manuál v případě, že se standardní přehřívání. Dále jsem pak vyčistil a prostříkal všechny možné konektory, které jsem našel a nakonec jsem změřil dobíjení (příkladné). Potom následovala projížďka, nevím, jestli to bylo takové to placebo po provedeném servisu, ale přišlo mi, že má motorka lepší zvuk, motor méně vibruje, jde lépe za plynem a všeobecně se chová lépe. Snažil jsem se zaměřit na střílení do výfuku a troufnu si říct, že si “nepucla” ani jednou. Snažil jsem se i o delší jízdu při konstantních otáčkách a vyšší rychlosti. Motorka se chovala naprosto příkladně! V tomto módu jsem dal cca 40km, každopádně hlavní test v podobě dálnice teprve proběhne. Pokud i ten dopadne dobře, považuji věc za vyřízenou. Pokud ne, budu dále pokračovat v hledání problému. V obou případech zde výsledek napíšu.

15.10.2023 5130km
Léto je zdá se definitivně pryč, takže je na čase udělat drobnou rekapitulaci. Po výměně svíček se chování motorky skutečně razantně zlepšilo. Odjela X vyjížděl v celém spektru různých terénů a rychlostí naprosto bez problémů. Proběhla i dovolená a taky bez zaváhání. V červenci jsem ještě, podle návodu na fóru, pošteloval TPS, chování motorky se v nízkých otáčkách skutečně zlepšilo. Těsně před dovolenou začal téct přední tlumič, dovolenou jsem ještě odjel bez opravy, neteklo to moc. Po dovolené jsem motorku využíval kvůli práci méně, takže jsem objednal opravnou sadu na tlumiče a olej. Jakmile jsem měl trochu času, vrhnul jsem se na tlumiče, šlo to kupodivu dobře, ale nebyl by to servis, aby se něco nepokazilo….vzhledem k lehkému úniku oleje kolem spojkové tyčky, jsem se rozhodl vyměnit gufero, které tyčku utěsňuje. Při sundání krytu na mě vykouklo překvapení v podobě hrudek oleje, prachu, maziva a okolní přírody. To samé se nacházelo i ve spojkovém válečku. Po vyčištění jsem zjistil, že kapalinu ve válečku držela už jen špína, takže začal téct. Místo vyjížďky následovala objednávka opravné sady a čekání. Sada dorazila za cca 8 dní, vrhnul jsem se na opravu a za dopoledne bylo hotovo. Takže sečteno podtrženo, za tuto sezónu proběhlo: seřízení klapek, kontrola ventilů, přetěsnění vidlic, výměna gufera spojkové týčky, výměna svíček, výměna spojkové kapaliny, výměna oleje s filtrem, seřízení TPS, výměna všech šroubů za originální, vč. plastových pinů a čištění všech přístupných konektorů.

23.3.2024 8400km
Tak nakonec sezóna vlastně ani neskončila Až na jeden měsíc, kdy byly největší mrazy, byla motorka v provozu….příští týden dostane komplet nové brzdové obložení a pokračujeme vesele dál. Veškeré trable vyřešeny, tak proč ji nechávat stát.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ruprecht_1
Ruprecht_1 napsal 08.12.23 v 15:04 10b.

Horus
Horus napsal 06.07.23 v 22:00

Díky já ten {trabl} stále řeším, zdá se, že je to na dobré cestě, ale až “ highway to hell “ ukáže

Bigmen_cz
Bigmen_cz napsal 29.06.23 v 20:52 9b.

Pěkná recenze. Mám rok 2003 a jako bych četl o mé motorce. I s tím "chcípnutím" v nízkých otáčkách při teplém motoru. Líbí se mi to plexisklo.

Horus
Horus napsal 27.06.23 v 12:30

Díky Postupně na ni dělám základní servis a po sezóně zbytek. Snad dlouho vydrží.

Karlos31
Karlos31 napsal 25.06.23 v 22:41 10b.

Pěkná recenze, ať slouží

Více komentářů



TOPlist