renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 650 GS (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník bumla
Vloženo 5.3.2023
Aktualizováno 5.3.2023
Zobrazeno 321x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Malé GSko se mi vždy líbilo, tak jsem si chtěl splnit sen

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Líbí se mi, tak by se dal shrnout můj první dojem. Sedí se na ní také dobře, bez problémů dosáhnu na zem a to nemluvím o tom že je to přeci legendární Báwo. No na první doejm se toho moc říci nedá, když jako obvykle kupuji motorku v zimě a ani se nemohu projet :-D

Recenze

Kdo by neznal jednoválcového Baworáka. Je to taková ta klasika mezi cestovními endury. Mě se vždy líbil a po několika letech, kdy jsem toho moc nenajezdil, jsem se rozhodl že si zase něco koupím. A co jiného si pořídit než to co jsem si vždy přál. Koncem roku 2020 jsem začal pátrat v inzerátech a hledal jsem něco slušného. Což jak jsem záhy zjistil byl docela problém. Inzeráty hlásali že skoro 20 let stará motorka najela 30tis.km, nebo že je motorka po velkém servisu ap. Dost často to ale byly kusy skoro před smrtí a s dost nejasnou historií. Nakonec mě přestalo bavit ztrácet čas a projíždět benzín. Zkusil jsem tedy nějakého dovozce ojetin. Na první pohled měla motorka několik výrazných šrámů, ale jinak se zdála OK. Nájezd byl údajně 21tis.km a byla po prvním majiteli. Bohužel jako obvykle jsem motorku kupoval v zimě, tak jsem se musel obejít bez testovací jízdy.
Během jara se pak ukázalo několik problémů. Nejdříve to bylo ložisko řízení, které bylo vytlačené v přímé poloze řiditek. Také starty se zhoršily. Při hledání servisu jsem zjistil že Baworáky každý nedělá, doba čekání na opravu je dlouhá a ceny jsou nehorázně vysoké. Bohužel i přes čas strávený v servisu se nepodařilo odhalit příčinu horších startů. V létě pak na výletě po okolí odešlo neznámo kam palivové čerpadlo. A na podzim jsem měnil napínák rozvodového řetězu, který se rozhodl jít za čerpadlem.
Inu ne nadarmo se BMW přezdívá Big Money Wallet.

Když pominu závady, tak nebylo motorce zase tolik co vytknout. Spotřeba se pohybovala kolem 3,5l/100km. Brzdy brzdily celkem slušně. Běžný servis není problém udělat doma. Někomu vadí vibrace jednoválce, ale osobně s tím problémy nemám. Posez je příjemně vzpřímený, tak není problém na motorce vydržet celý den.

Nakonec jsem se po jedné sezoně rozhodl motorku prodat Peníze se hodily a já byl otrávený z neustálých problémů. A nyní s dvou letým odstupem si říkám jestli jsem neudělal chybu. Znovu jsem začal pátrat v inzerátech, ale nabídka je otřesnější než dříve. Prostě už je to starý kousek a sehnat něco v solidním stavu je skoro nemožné. A když už narazíte na něco opravdu pěkného, tak cena 120tis. za 20 let starý kousek je opravdu z říše snů. Po dvou měsících hledání jsem raději koupil Hondu CB 500 X z roku 2015, po prvním majitel s jasnou servisní historií.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
bumla
bumla napsal 14.03.23 v 11:21

Tak servisní historie u bazarové motorky je vždy sázka do loterie. Nicméně Honda po prvním majiteli, se servisní historií na dokladech je pořád uvěřitelnější než GSko z Itálie se servisem popsaným na papírkách
Legendární vrtací Jawu mám také a zatím je spolehlivější než bylo BMW. Jestli to nebude tím že takové věci jako napínák rozvoďáku, nebo palivové čerpadlo se u ní nerozbije . Ale jinak je to olejnička s loupací barvou a chromem. Pro lidi je to spíš srdeční záležitost než smysluplná motorka.
Původně jsem plánoval novou motorku, ale při mém nájezdu jsem si řekl že je to zbytečné. Ale třeba pokud mě to zase chytne, tak v budoucnu něco koupím. Jediné co vím že GS šestpade to nebude, pokud ji zase nezačnou vyrábět. Kdyby ano, tak bych možná do ní šel

Targus
Targus napsal 12.03.23 v 14:11 10b.

No..., s jasnou servisní historií bych byl trošičku opatrnější. Jedna věc je, co je psáno, druhá věc je, co se SKUTEČNĚ s motorkou dělalo.
Ale nebudu ti kazit hondí perspektivy.
Ano, kdo nemá nebo nechce dát prachy za novou motku, může si buď pořídit "legendární" vrtací Jawu, nebo jiný podobný peklostroj, který si může ladit sám doma ve dřevníku plomocí kladiva a šroubováku, anebo je odsouzen k věčnému lítání po servisech s klasickou větou "nejede to..."

Motorka hezká, určitě bych se jí po jedné sezóně nezbavoval, ještě bych jí dal šanci...
... no co už...

Více komentářů



TOPlist