renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 650 GS (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník LUKYpej
Vloženo 29.1.2022
Aktualizováno 30.1.2022
Zobrazeno 1 567x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Tohle je motorka, kterou to všechno začalo...

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Jelikož to byla moje prví zkušenost s velkou motorkou a před tím jsem jezdil maximálně na kole, tak mi připadala obrovská. Cítil jsem se jako bych seděl na zádech mastodonta. Nicméně jsem poprvé ucítil tu volnost, ten pocit svobody, jenž Vám může dát jenom motorka...

Motorku bych doporučil pro - Je to druh motorky, který se hodí pro začátečníka, který se chce naučit na velké motorce a má ambice vyrazit i někam dál...

Doplňky na motorce - Padací rámy, Kufry

Recenze

Tenhle stroj je moje srdcová záležitost. Byla to moje první motorka, se kterou jsem se vypravil za hranice všedních dní a vydal se s ní dál, než kolem komína. Za tři roky jsem na ní nacestoval přes 50 tis. km a musím podotknout, že ani jednou mě nenechala ve štychu a vždy mě dovezla cestou necestou kam jsem si jen přál.
Jedná se o čtyřtaktní jednoválec, což toto malé gso rozhodně nepředurčuje k tomu být pirátem dálnic. Jasně, dá se na chvilku vytočit tak, že z něho vymáčknete 160 km/h, ale to mu dělat nechcete. Navíc při vyšších rychlostech jsou celkem dost citelné vibrace od jednoválcového motoru. Ideální cestovní rychlost je do 120 km/h. Takovou rychlostí Vás doveze kamkoliv si jen budete přát a vůbec nezáleží na tom, zda jste plně naloženi, nebo jedete na lehko. Tím plně naloženi myslím jezdec plus narvané kufry, ale rozhodně ne ve dvou a s kufry. Na dlouhé cesty je to motorka pro jednoho. Ne že by to gso nezvládlo, ale nic moc pohodlná jízda to už není, nehledě na motor, který nemá výkon na to táhnout dva lidi s kuframa přes půl světa. Tuhle zkušenost jsem získal, když jsme se ženou jeli do Švýcarska, plně naloženi a ve dvou. Na cestování ve dvou jsou vhodnější ty velké koráby gs 1200.

Za to na okrskách a v terénu je tahle motorka jako doma. Kluci v BMW vymysleli, že umístí nádrž pod sedlo, což musím říci, že byl geniální nápad. I plně natankovaná motorka má pak těžiště o dost níž, než kdyby měla nádrž na klasickém místě. Díky tomu je skvěle ovladatelná jak v terénu, tak v klikatících se serpentinách. V terénu se skvěle řídí i díky motoru Rotax, jak už jsem napsal je to jednobuch a tudíž jde krásně od spodu a v terénu si jen tak brblá a vy nemusíte pořád spojkovat, aby jste měli dostatečný výkon a motor vám nechcípnul. Tahle motorka je v terénu jako ryba ve vodě. Je to dokonalý kompromis mezi cestováním na silnici a v terénu. Pokud byste však chtěli v terénu trávit ještě více času, doporučil bych Vám spíše verzi DAKAR, která má vyšší zdvihy. Občas se mi stávalo, když jsem blbnul a skočil jsem větší skok, tak jsem šel s předními tlumiči na doraz, ale co není to žádná kroska. Co se týče tlumičů, tak je super, že se dá opravdu jednoduše během pár vteřin předepnout pružina zadního tlumiče, čímž si naladíte motorku přesně podle toho jestli jedete na lehko, nebo jste plně naloženi. Bohužel s předními tlumiči nejde dělat nic, jediné jak dosáhnout větší tuhosti, pokud je člověk pořízek, tak je vyměnit pružinu tlumiče za tužší. Ale rovnou upozorňuju, že pokud máte 110 kilo a dva metry, tak toto rozhodně není motorka pro Vás. S mými 78 kily, se ale chová skvěle.

Co se týče spotřeby, pohybuje se kolem příjemných 4 l/100km. Samozřejmě to neplatí v terénu, kde je spotřeba logicky větší. Na jedno natankování gso ujede kolem 400km, což je pro cestování i v odlehlejších částech světa naprosto dostačující.

Tahle motorka si mě dostala svojí jednoduchostí a ovladatelností. Nemá žádné ABS, kontrolu trakce, antihopingovou spojku a podobné moderní vymoženosti. Díky absenci těchto věcí si dovolím tvrdit, že jsem se motorku opravdu naučil ovládat a mám ji pod kontrolou, i bez těchto pomocníků.

Je to skvělý stroj a já jsem mu vděčný, že jsem se díky němu dostal na místa o kterých jsem vždycky četl jen v cestopisech a ani ve snu by mě nenapadlo, že se jednou na taková místa taky podívám. Touhle motorkou to ale rozhodně nekončí, naopak!!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dan66
Dan66 napsal 02.02.22 v 22:53

BIG-daddy
BIG-daddy napsal 02.02.22 v 16:18 10b.

Super stroj,pěkný fotky chtěl jsem taky...ale fin.nedosáhnul tak mám alespon cs ROTAX je rotax a nádrž pod sedlem nemá chybu

Více komentářů



TOPlist