renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM Duke 200 (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník peters88
Vloženo 4.10.2022
Aktualizováno 5.10.2022
Zobrazeno 1 026x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Perfektní malá a lehká motorka pro začátečníka nebo i pro zkušenějšího jezdce, který nepotřebuje jezdit rychle, ale chce si užívat hravé ovládání a zlepšovat se.

Motorka koupena od soukromého majitele - Férový přístup, předal kompletní servisku, všechny klíče i odmontované původní díly

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM Duke 390: ceny i za hodně ojeté kusy se drží pořád hodně vysoko
Honda CB 300R: minimum ojetých kusů, nové nebyly dostupné
Moto Guzzi Breva 750: většinou už hodně staré, bez rozumné historie
Ducati Monster 620: většina kusů v inzerci naleštěná bída bez historie, s uřezaným rámem atd.

První dojmy - Měl jsem strach, jestli se při testovací jízdě poskládám, ale padla mi úplně akorát. Lehounká motorka, kam se podívám, tam zatočí i na místě se s ní manipuluje pomalu jak s kolem. Vibrace od jednoválce jsou, ale projeví až po čase.

Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníka, který chce něco nenáročnýho na rozježdění i pro zkušenějšího jezdce, který třeba po delší přestávce chce něco malýho a lehkýho jen tak, na blbnutí.

Doplňky na motorce - - vyšší plexi KTM Powerparts
- měkčí sedlo KTM Powerparts
- zalamovací stavitelné páčky M-style
- padací protektory na rámu
- chromový kry řetězu
- tankvak Givi

Recenze

Když se mi po 3 letech od narození dcery podařilo přesvědčit manželku, že prostě zase potřebuju motorku, hledal jsem takovou mašinu, která by nezničila rodinný rozpočet, manželka o mě neměla větší, než nutný strach a přesto bych se na ní dostatečně vyblbnul.

Kritéria pro hledání jsem si nastavil jasně: max. dvouválec, bohatě stačí do 35kw - protože nikam nepospíchám, ideálně evropská značka. Takže jsem začal koukat po starších Monstrech s tím krásným kulatým světlem, ale i Guzzinách nebo Bavorácích Rkové řady z přelomu tisícletí, protože nostalgie jako kráva.

Ale když jsem si potom spočítal pojištění, servisní náklady a velkou pravděpodobnost nějakýho strašáka ve skříni při koupi 20 roků starý motorky, padlo mi oko na KTM Duke. Kolega má Duke 390 v té novější verzi, nechal mě svézt a bylo jasno. Padl mi posaz, váha, ovladatelnost.

A pak jsem si vzpomněl, že se prodával ještě menší Duke 200. Našel jsem si tady na Motorkářích Vláďovu deset roků starou recenzi a začal jsem hledal. Což se ukázalo jako docela problém - Duků 200 bylo jako šafránu. Jeden mi utekl přímo pod nosem, tak jsem si řekl, že jak se objeví další a nebude za něj prodejce chtít úplnej nesmysl, beru ho. A týdny utíkaly. Už jsem se smiřoval s tím, že letos se nesvezu a najednou se objevil inzerát, přímo v Praze a za solidní peníze.

Ještě ten den jsem volal, dohodli jsme se na prohlídce, na kterou jsem jel rozhodnutej, že pokud to nebude průser, beru ho.

Můj kus měl najeto cca. 48k kilometrů, ale pravidelně a pečlivě servisovanej a až na drobnosti je v super stavu. Navíc prodejce přihodil všechny původní díly (origo páčky, origo sedlo a tankvak). Plácli jsme si a Duke je doma.

Prvních pár kilometrů po městě a pak přesun za město do garáže proběhl v pohodě. Trochu mě vystrašilo, jako moc motorka při první jízdě topila. Bylo asi 35° a mě začal po pár stech metrech spínat ventilátor a za pár minut dokonce výstražná hláška, že je motor moc horkej. Dojel jsem, nechal vychladnout, ale nervozita zůstala. Kolega mi pak řekl, že to je normální a Duke prostě topí. Jízda od semaforu k semaforu tomu neprospívá.

Po přepisu mě čekal delší přesun za Prahu, kdy jsem zkusil najet i na dálnici. Měl jsem z tomo malýho objemu celkem respekt, ale překvapilo mě, že až do tachometrových 134 km/h a momentu, kdy zasáhl omezovač Duke táhne a táhne a táhne. Ani vítr nebyl zas takovej problém, hlavně díky doplňkovýmu plexi. Předjetí kamionu není vůbec žádný problém. Jen ty vibrace. Po 20 minutách ve stabilním tempu 100 - 110 km/h jsem si přál, ať už je konec.

Nejlepší svezení je ale stejně někde v mírnějších kopích a zatáčkách za městem, kde se může člověk krásně vyblbnout, hledat ideální stopu do zatáčky a točit ten malej buchar, kolik jen snese.

Jediný, co mi zatím vadí jsou krátký kvalty. Po rozjetí to jde okamžitě 1-2-3-4 a když se dostanu na 5, tak bych na ní vydržel po městě jezdit pořád. Na jaře zkusím dát dozadu o 2 zuby menší rozetu, třeba to trochu pomůže.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Paulano
Paulano napsal 05.10.22 v 14:23 10b.

Dobrá volba, ať slouží a kolama vždy dolů

Nalge
Nalge napsal 04.10.22 v 16:16 10b.

Zaujímavá moto, ešte som ju nevidel. Asi ich je veľmi málo. K tej úprave sekundárneho prevodu - 2 zuby na rozete nepocítiš, naviac by si asi musel meniť aj reťaz. Skús radšej primárne kolečko väčšie o zub, ak Ti tam vojde. Je to oveľa lacnejšie riešenie a spraví Ti to asi toľko, ako cca 4 zuby na rozete. A s napínakmi reťaz ľahko donastavíš. Napr. JT kolečka, sú tam aj výkresy. Ale z mojich skúseností, moc si od toho nesľubuj. Keď som takto laboroval, napr. nezvýšila sa mi maximálna rýchlosť, skôr sa mi zvýšila taká tá typická cestovná rýchlosť, menej to vibrovalo a jazda bola príjemnejšia.

Více komentářů



TOPlist