renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Husqvarna WR 360 (1992)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník PaoloAgnello
Vloženo 30.1.2022
Aktualizováno 30.1.2022
Zobrazeno 802x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Z italského chovu, asi nejvýkonnější mašina, která se dá ve dvoutaktu na značkách provozovat, ever. Šetřílci patrně neocení, když pak 11L nádrž vystačí s bídou na 100km.

Výška jezdce: 6 cm

První dojmy - O tom, jaká je, by mohl nejlíp vyprávět Sven-Erik Jönsson, který na továrním prototypu získal jeden ze svých titulů v sezóně 1991, nebo Bohouš Poslední, kterému na ISDE 1991 křuplo v převodovce a rozpůlil se karter, když sedlal motorku po Jönssonovi.

Recenze

Hned, jak jsem ji v inzerci uviděl, věděl jsem, že ji musím chtít. Neberte to, za mizerných 61 tisíc i s RZ, když jste vyhráli jackpot ve sportce ... Čert vem nedostupné náhradní díly, kdy kromě pístu a ojnice z druhovýroby už nejde koupit vůbec nic. Těch 40kW už dneska levněji sehnat nejde, pokud vůbec.



V Cagivě v půlce osmdesátých let postavili nový motor 250ccm pro motokros. Když pak Cagiva koupila Husqvarnu v roce 1987, dva roky se vyráběly italské a švédské krosky a švédská endura, než v roce 1990 došlo na radikální řez - přestaly se vyrábět švédské modely (v MX stejně už nepoužitelné) a přestala se používat značka Cagiva pro offroad. Ten řez spočíval v tom, že se nálepky Husqvarna objevily na Cagivách. 1990 pro motokros:

Třída MX 250 začala být okrajovou záležitostí, ale v enduru to Husqvarně / Cagivě celkem šlapalo. Přišel nový modrobílý hranatý design, který navazoval na původní švédský, a k tomu italský motor ve variantách 250ccm a lehce převrtaný na 260ccm. Pro enduro dostal šest rychlostí, ovšem na úkor robustnosti. 1991:

Jak se brzo ukázalo, 260ccm v půllitrech nestačilo a tak došlo na změny. Pro rok 1992 dostal motor 250ccm jiný poměr vrtání a zdvihu (vrtání 66,4 x zdvih 72mm místo dřívějšího 70 x 64,8mm) a zároveň posloužil jako základ pro třistapadesátku, z historických důvodů pojmenovanou WR 360, s vrtáním 78mm a zdvihem 73mm. Z přívěry CTS se stalo HTS.


A takto vypadá válec ve skutečnosti:



Trochu smůla tohoto modelu bylo, že enduro půllitry na nejvyšší úrovni byly zrušeny po sezóně 1993:

Do galerie dávám červencové vydání Motosprintu 1991, kde je zmínka o Bohumilu Posledním, Otovi Kotrbovi a o tom, že to, co oni jedou jako továrnu, si v dalším roce bude moct pořídit každý.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kain80
kain80 napsal 01.02.22 v 18:42 10b.

Více komentářů



TOPlist