Zakoupil jsem dodatečně ke čtvrtým kulatinám jako stroj pro každodenní ježdění.
Motorka koupena od FIRMA:CITY MOTO, s.r.o. (Plzeň 3-Jižní P
Výška jezdce: 172 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z900: důvod neuveden
Honda CB 650R: důvod neuveden
První dojmy - Do motorky jsem se zakoukal hned na první pohled po vstupu do prodejny a bylo celkem jasno.
Motorku bych doporučil pro - Asi pro někoho co již něco najeto má a nepotřebuje se honit za mega výkonem, ale pořád se v duchu cítí jako puberťák a chce trošku vyčnívat.
Doplňky na motorce - Plexi, padací protektory, mlhovky (nejsou na foto), kratší brzda + spojka.
Recenze
Nemyslím si, že bych dokázal sepsat smysluplnou recenzi. Nicméně první co si jezdec uvědomí po usednutí za řídítka, je ta celková mohutnost stroje, která na Vás kouká snad ze všech stran. Velkým překvapením po staru motoru je velmi příjemný bublající zvuk, který se hrne ven z výfuku a již dává předtuchu toho, co se odehraje po otočení plynové rukojeti. Naladění zvuku se klukům v Itálii opravdu povedlo. První jízdy na mě působily opravdu solidním dojmem zpracování (kromě vrzajícího pravého "nasávání" vzduchu, které jsem podlepil izolací). Motorka na dobrém asfaltu svým jízdním projevem nijak neruší mysl jezdce. Žádné vibrace, žádné vůle, nikde nic neklepe, reakce na plyn takřka okamžitá, brzdy plně dostačující. Podvozek je celkově z výroby nastaven tvrdší. Horší kvalita asfaltu je za jízdy dost poznat. Myslím si, že primární zaměření tohoto stroje není cestování na dlouhé tratě (né že by to nešlo), ale spíše na kratší trasy, kde si jezdec čistí hlavu. Kde se Aprilka cítí nejlépe jsou asi zatáčky. Na svojí váhu a vyššímu těžišti (V motor + výfuky pod sedlem) se velmi ochotně skládá a čím je jízda svižnější, tím se zvyšuje pocit přesnosti při průjezdu zatáčkou. Stavitelný předek i zadek umožní nějaké to doladění "pohodlí" a odezvy podvozku od silnice pravděpodobně většině řidičů. Rozhodně to není stroj, na kterém byste letěli 250. Kroutící moment 90Nm je nastaven na střední pásmo otáček. Někde kolem 3tisíc už opravdu pěkně tahá a je jí jedno co tam máte za kvalt. Jakmile se otáčky dostanou k 9 tisíci je pokles výkonu poměrně dost znatelný, takže do omezovače bych to při sprintu určitě netočil. Nejsilnější stránka motorky je právě ten Véčkový motor. Jezdím na ní denně do práce a o víkendech jezdím "relaxovat" a 95% otáček co používám je cca 3 - 7 tisíc a tady je právě ten krouťák k dispozici neustále. Někdo někde popisoval brzdy jako trošku slabší, ale já si to rozhodně nemyslím. Dají se naprosto plynule dávkovat i jedním prstem, dvěma se dá kolo bloknout úplně. Nastavení ABS zadní zadní brzdy je možná až moc citlivé, ale na druhou stranu neobtěžuje. Kontrola trakce ve třech stupních citlivosti je poměrně dost rychlá a přesná. Já jezdím na první stupeň, vypínám pouze při úmyslu se vyblbnout trošku víc. Elektronický plyn má 3 palivové mapy. Rain ubere výkon z 95 na 70 a zpomalí reakci na plyn. Touring má plný výkon, ale pomalejší reakci na plyn a Sport je bez limitu. Dlouho jsem přemýšlel jestli těch 95 koní není málo s ohledem na váhu stroje, ale po pár najetých tisících musím říct, že opravdu není. Pokud budete chtít jezdit přes 200 a co je z 0 na 100 nad tři vteřiny Vás nezajímá, tak Shiver nebude to pravé. Ale pokud jezdíte kvůli tomu co právě motorky dávají a stačí Vám pocit, že máte výkon dostatečný na kratší sprint, či bleskové předjetí víkendových jezdců spojený s celkovým pocitem dobře postaveného stroje, tak Shiver by jistě neměl chybět ve Vašem výběru.
Ať dělá radost Asi sis vybral z výběru co vidím nej charismatičtejsi stroj, i když to Zedko za 235tis. nové je také hodně muziky za relativně málo peněz
Shiver je moc pěkná motorka.
Až teď si ale uvědomuju, že jsem ho vlastně nikdy na cestě nepotkal. Škoda. 100PS na silnici totiž naprosto stačí.
Krásny stroj
10 bodů si zaslouží recenze, protože jsi dovedl popsat aspoň jednu vlastnost na rozdíl od mnoha ostatních "recenzí" typu (mám novou motorku - tečka). A 10 bodů si zaslouží i motorka (protože je nedoceněná) a to zase nám majitelům až tak nevadí, že nejezdíme na tuctovce