renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM Duke 790 (2018)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Nihilath
Vloženo 2.11.2021
Aktualizováno 26.7.2023
Zobrazeno 2 747x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Super mašina, prostě něco jiného než japonec.

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Motorka se mi vzhledově moc líbí, vodí se do zatáček z lehkostí sobě samou, parádní zvuk sériového výfuku.

Motorku bych doporučil pro - Nedoporučoval bych jí úplným nováčkům, jinak komukoliv.

Doplňky na motorce - proužky na kolech, kryt chladiče + klín motoru, plexi kappa, rolny atd.

Recenze

Začinál jsem před 4mi lety na hornetu 600, sbíral jsem zkušenosti, měl i první menší nehodu, moto na pohodu, trochu mi byla malá (mám 186cm). po 3 letech šla pryč. Náhrada za ní bylo CB650F, to se přiznávám, že jsem trochu koupi uspěchal a v podstatě pořídil horší a slabší variantu Horneta (byť univerzální a spolehlivou). Nejdříve jsem stále sám sebe přesvědčoval, že to je OK, ale po více jak roce jsem dospěl k razantnímu kroku, že půjde z domu, že přece jen chci něco trochu radikálnějšího a zábavnějšího. Po zkušenostech pouze ze čtyřválci jsem se rozhodl jít do vod dvouválců, kde moje zkušenost sahala pouze do motoškoly, kde jsem pár posledních a závěrečnou jízdu absolvoval na ER6nce.
Po dukovi jsem na inzerátech pokukoval již minimálně rok zpátky. Cenovka za ojetiny ale byla poměrně velká a stále jsem nebyl rozhodnut takovou částku obětovat.
V srpnu tohoto roku se to zlomilo a řekl jsem si, že do třetice trochu příhodím z kapsy a do duka půjdu. Naživo byla moto u soukromého prodejce nádherná, prvotřídní stav bez téměř žádné vady. Jediné co bylo zprasené byla zadní část, kde původní majitel v DE vyměnil zadní origo držák za krátky, ale původní LED blinkry nahradil "tuningovými" které obsahovaly jak blikač, tak zadní a brzdové světlo. Tím pádem zadní část ve středu držáku byla prázdná, pouze nad držákem nalepené světýlko SPZ. Nakonec i po drobných problémech (levá zadní blikačka náhodně zlobila) jsem byl nucen pořídit nový držák včetně světla (zadní, brzdové + spz all in one) a origo blikače v setu 4ks za výhodnou cenu, takže putovali i na předek, kde byly také osazeny neoriginální. Moto jsem trochu poladil k oku svému...kryt chladice + klín pod motor IBEX, plexi KAPPA. proužky na kola, výše zmiňovaný zadní držák + blikače, pár samolepek, rolny a nové pneu Pirelli angel ST (původní na moto byly ještě z fabriky, prostě už na konci se vzorkem a nechtěl jsem riskovat, že mi to někde uklouzne).
K samotným vlastnostem motorky a pocitům.
Když jsem vezl motorku od prodejce 75 km domů, tak jsem jel na režim street a tak nějak se s moto seznamoval, po pár svižných rovinkách a předjíždění aut se mi už začínal na gesichtu tvořit pověstný rohlík, jsem přepl na režim sport. Zátah oproti CB650f o level jinde, parádní ovladatelnost, poprdlávání z výfuku při zavírání plynu bomba. Pak trochu vystřízlivění v Chrudimi, kde jsem cukal v koloně, přepínám na režim rain dle rad od majitelů, heft necitlivý, prkenný, pár km přes město musím říct utrpení. Takže v měste se holce od KTM moc nelíbí. Nakonec s odstupem času jsem zjistil, že je kravina přepínat režimy, ale jet na jeden režim, naučit se prostě elektronický plyn dávkovat i ve městě a docela se to nechá, holt po začátku nezkušenost než jsem se s moto více sžil. Přiznám se, že režim track jsem použil jen párkrát na chvíli, když ještě bylo teplo, ale pak se vrátil ke sportu. Příští sezönu už se těším, jak budu režim track zkoumat...doufám, že ne hubou o asfalt :)
Obecně brzdy špica, podvozek předek se nedá štelovat a zadek mám na 6 stupni z 10 (default je na 5). Podvozkově mi moto připadá v pohodě, v náklonech cítím jistotu, pro moje potřeby plně dostačující. Další věc, se kterou jsem neměl zkušenost byl oboustranný QS. První měsíc jsem párkát natrefil na falešný neutrál mezi 5-6 stupněm, jednou mi dokonce na čáslavském obchvatu (asi jsem nedořadil) motorka pěkne naklepala kulky, kdy jsem málem ve 100km/h moto opustil...kámoš mi pak u benzínky říká co jsem blbnul...já mu odpovídám "to víš je to holka divoká" :) Teď uz s QS řadím jak divej, je pravda, že nahoru jej používám od 3-4 výše, dolů téměr vůbec, tam nevidím mimo okruh důvod. Byť byla moto při recenzích hodně kritzována za plasty, které jsou takové nic moc a špatně slícované atd. Mě po bližším prozkoumání to nepřipadá tak špatné, ba naopak se mi celková design jednotlivých částí líbí a egonomie je dle mě příkladná. Spousta detailů na motorce působí velice poctivě, jak v motorové části, tak konstrukčně nápaditá odlehčená kyvka, robustní vidlice, šikovně umístěný zvonek, poctivý rám a např. i podsvícené ovládaní motorky. Duke má po bližším ohledání moc pěkný design kol. Na ktmce se pohodlně sedí, příplatkové powerparts sedlo je příjemně tvrdší a ani po 200-300km nebolí zadek. Na hondách to bylo o dost horší. Display i s veškerou elektronikou a údaji co nabízí, hlavní světlomet, blikače, to vše je naprosto perfektní a na moto je člověk opravdu i na dálku vidět. Moto má spoustu elektronických asistentů...asi bych bez většiny obešel, ale jsou tu, tak s tím nic nenadělám. Pro nezkušeného motoristu určitě velké plus. Motoricky je to drak, když chcete jet svižnějším tempem, tak se nechá na pohodu, pakliže chcete tahat, tak nad 7500k chytá dvouvál druhý dech a je to docela už mazec. Rozhodně si myslím, že většině uživatelů výkon chybět nebude. Moto poměrně dost topí, takže po jízdě chladne výfuk a chladič řekl bych déle než jsem byl zvyklý, o motoru ani nemluvím. Originální výfukový systém se mi moc líbí jak po vzhledové stránce (připomíná mi krosku), tak po zvukové...nemám určitě v plánu DECAT či osazovat nějaký laďák.
Suma sumárum velká spokojenost, moto budí u ostatních kolegů motorkářů zájem, ptají se, jak se na ní jezdí atd. Spotřebu mi palubák neustále ukazuje kolem 4,1 - 4,3 L, což je bomba. Cca to sedí i v přepočtu L na ujeté km po ujetí určitých vzdáleností mezi tankováním. Velkým plusem je velmi dobrý přístup při základních servisních úkonech (mazání rětězu včetně primárního kolečka, přístup ke vzduchovému a olejovému filtru, přístup k chladiči a expanzní nádobě. Vím o čem mluvím, na CB 650F strávil člověk u všech těchto úkonů mládí než vše odstrojil a zpátky nainstaloval.
Problém mám pouze jeden a to je nepatrný průsak oleje u těsnění pod víkem ventilů v oblasti "půlměsíců", je to naprosto zanedbatelné (vždy po jízdě objevím miniaturní malou olejovou šmouhu). Najeto mám přes 2000km od konce srpna a úbytek oleje neviditelný na průhledovém okně...netěsnost je tedy nula nula nic a rozhodně to nebudu řešit do doby, než budu dělat ventilové vůle (asi za 2 roky).
Koupena byla moto s nájezdem 5 750km, nyní mám 7 900km.
Suma sumárum jsem typ jezdce co má rád vyjížďky kolem komína, zatáčky a zde je tato kráska ve svém živlu.
Doufám, že mi bude dlouhá léta sloužit bez vážnějších poruch (není to přece jen spolehlivý japonec), pak jsem přesvedčen, že s ní pár let určitě vydržím :) Kolama dolů přeju všem!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jumpy
Jumpy napsal 25.05.22 v 09:11 10b.

Super recenze taky Duka sedlam ?

jelda-f
jelda-f napsal 09.11.21 v 06:30 10b.

Dobře popsané hlavně ať slouží a spousty šťastných návratů z cest

Petr7474
Petr7474 napsal 05.11.21 v 10:50 10b.

Pěkný popis i s informační hodnotou Tak ať dobře slouží.

Nihilath
Nihilath napsal 03.11.21 v 19:46

Ahoj chlapi, díky, je fakt, že ten klín jsem se obával, zda to nebude bít do očí ta oranžová, spíš zda to bude stejný odstín...a je a myslím, že to vypadá také dobře, hlavně je to funkční a bytelný :)

Paulano
Paulano napsal 03.11.21 v 07:15 10b.

Dobrý volba a moc hezká oranžáda

Více komentářů



TOPlist