renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 990 SuperDuke (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník pm90
Vloženo 28.7.2021
Aktualizováno 1.2.2022
Zobrazeno 2 861x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


"SuperDuke je bike jen o emocích. Brutální akcelerace, brutální brzdy, zvuk trhající rodidla...Adrenalin a akce!" Amen, je to opravdu tak.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:LTR moto (Vršovice (Praha 10)) - Moto koupena přímo od majitele LTR moto s.r.o. Pokud chcete naprosto profesionální, věcný a přátelský přístup, doporučuji Vám motorku koupit právě zde. Věnují se Vám při prohlídce, zařídí Vám požadovaný servis, STK, administrativu a pokud si "plácnete", tak Vám moto dokonce i zdarma dovezou až domů. Co víc si přát?

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Monster 796: Byl jsem dlouhé měsíce rozhodnutý, že Monster skončí v garáži. Dvouválec, výkonu tak akorát, charakter a ten design, který v Ducati prostě umí.
Yamaha MT-07: Jezdí jich nějak mnoho :-)
Kawasaki Z 750: \"Zed\" byl v hledáčku také delší dobu vč. modelů Z 800 a Z 900, ale vyšší hmotnost (220 kg) v kombinaci se čtyřválcem nebylo to, co jsem hledal.
MV Agusta Brutale 675: Odradila mne vyšší pořizovací cena a servisní náklady vč. údajně dlouhých dob dodání náhradních dílů.

První dojmy - SuperDuke samozřejmě prvně zaujme designem - trubkový rám, ostře řezané sportovní rysy a minimum plastů. To se povedlo! Ta přední lampa od pana Kyklopa se už moc nepovedla, ale odpouštím mu to. Odlehčený atletický dojem podtrhuje na tomto konkrétním stroji i absence zadních plastů, demontované stupačky spolujezdce, aftermarket držák SPZ a hlavně na zakázku vyrobený výfuk od RP tuning vyvedený nikoliv pod sedlo, ale pod motor. V druhé řadě zaujme zvukovým projevem - tím si získal moje srdce. Přátelé, tu symfonii velkého dvouválce bych Vám přál slyšet naživo. Chlapi z RP tuning odvedli vynikající job - ostatně malou ochutnávku si můžete pustit na videu níže a k tomu si přečíst pár dalších dojmů.

Motorku bych doporučil pro - Zejména pro někoho, kdo si s sebou na vyjížďky bere i mozek. Pro toho, kdo zná své schopnosti a limity; pro někoho, kdo usedá na SuperDuka s respektem, avšak ne se strachem. A pro všechny, co milují sportovně zaměřenou zábavu na dvou kolech, protože tady Vám bude adrenalin stříkat z uší.

Doplňky na motorce - Tlumič řízení LSL
Stupačky MG BikeTec
Výfuk RP tuning - zakázková výroba
Vzduchový filtr K&N
Odladěná ECU od MJ Motorsport
Zrcátka DPM race
Rukojeti Domino Grey Road
LED zadní blinkry Rizoma Leggera
LED přední blinkry Rizoma Leggera
LED zadní světlo
Držák SPZ Barracuda
Rolny na zadní stojan Barracuda
Závažíčka do řídítek Rizoma
Páčky LSL BOW Short Black
Širší řídítka
Padáky
Nějaký karbon
Gripy domino

Recenze

Video
Po koupi jsem dodatečně objevil video, kde tento konkrétní bike testuje známý biker Suky. Tehdy měl Duke ještě částečně oranžové lakování. Mrkněte na tu palbu:


Sen
Po motorce jsem toužil už od střední školy, ale teprve vloni ve mne ta touha a sen svým způsobem dozrály. Už to nebyl sen, ale plán
Na motorce jsem v životě předtím neseděl a proto bylo potřeba načerpat nějaké informace. Následně jsem tedy strávil asi 9 měsíců prolézáním zdejších inzerátů, studováním článků o nejlepších motorkách pro začátečníky, sledováním videí a čtením recenzí, až se mi z těch všech informací začaly dělat bubliny na mozku. Během těch měsíců se to ve mě střídalo od Z750, přes Monstera 796, až po GSR 750. Žádný stroj mě naplno nechytil za srdce; nicméně jsem věděl, že chci sportovní naked ...

Začátečník
Nakonec jsem narazil i na modely od KTM a inzerát od LTR moto s.r.o. na prodej tohoto černého ďábla: KTM SuperDuke 990, rok výroby 2005, najeto 32.450 km. Na fotkách mě ihned velmi zaujal svým jedinečným designem.
Odborné diskuse na webu hlásají, že vlastně neexistuje horší stroj pro začátečníka než je první generace SuperDuka před faceliftem! Dočtete se např.: "terrible idea", "mental bike and unforgiving", "instant suicide bike for a rookie", "throttle is flick and kill", "please, don't pick SD as a first bike". Hmm, to nezní zrovna povzbudivě

Koupě
Ale za prohlídku nic nedám, že ne? Vyrazil jsem tedy do LTR moto s.r.o. se na tu děsnou a zlou bestii podívat. Jenom z dálky, aby mě snad nesežrala a nevyplivla jako hnusné začátečnické sousto
Na prohlídce jsem se dověděl, že Duke pochází z Itálie. Pak přešel do ČR, kde vystřídal 2 majitele; nyní jsem tedy 4. majitelem. Na motorce bylo provedeno plno úprav, které jsou vypsány níže. Motorka byla ježděna sportovně a předpokládám, že majitel LTR moto s.r.o. z ní uměl na okruhu vytáhnout každou kobylu; avšak vždy také dostala odpovídající servis a péči.
Po mém zevrubném zkoumání a dotazování na stav Duka došlo i k jeho nastartování - a tady se to stalo přátelé, tady šel rozum stranou a spadlo mi srdíčko do kalhot. To hromové dunění velkého dvouválce umocněné výfukovým systémem od RP tuning nemá prostě obdoby - ptáci zděšeně odlétají, psi vyjí, pavouci zalézají zpátky do děr a hluší znovu slyší! Prostě něco mezi raketoplánem a atmosférickým osmiválcem.
Moje otázka byla: "Já to nechápu, ten inzerát už tam máte poměrně dlouhou, proč ji ještě nikdo nekoupil?", na čež jsem dostal odpověď: "No, víte, oni se toho lidi asi bojí...". Perfektní odpověď, dál jsem se raději neptal

Po přátelském rozhovoru jsme se dohodli a já Duka koupil v lednu 2021. Předchozí majitel provedl ještě perfektní předprodejní servis: výměna spojkové kapaliny, výměna brzdových kapalin, výměna oleje a filtru, impregnace KN filtru, nová baterie, nová řetězová sada a nové brzdové destičky. Opravdu profesionální přístup. Nákup v LTR moto s.r.o. doporučuji každému!

Motor
KTM SuperDuke 990, r.v. 2005, V2, upraveno na cca 98 kW a 105 Nm při pouhých 185 kg provozní hmotnost s plnou nádrží. Rozložení hmotnosti 54% předek, 46% zadek.
Uvedený výkon a točivý moment nejsou z výroby. Duke byl ale předchozím majitelem poladěn na motorové brzdě, nahrána nová palivová mapa, odtraněno SAS, nahozen K&N filtr atd. Bohužel se však nedochoval protokol o měření a není jisté, jak je na tom Duke s kobylami a krouťákem doopravdy je. V budoucnu možná nechám výkon změřit znovu, pro pořádek

Spotřeba
Tento litrový V2 rád papá benzín. Nejradši by ho papal i s trávou z pangejtu a s ručičkama dětí, co na Vás mávají při průletu kolem!
Vezme si totiž až 10 litrů/100 km, což při nádrži na 15 litrů odkazuje na častější zastávky na pumpě a pečlivé plánování výletů.
Je to hodně? Záleží na úhlu pohledu. Pokud motoru začneme vyčítat jeho žravost, nepochopili jsme jeho podstatu. Za jízdu se holt platí. Hoří v něm sice dvakrát tolik benzínu, než je potřeba k dopřednému pohybu, ale odmění se Vám silně elektrizujícím pocitem radosti z řádění. A to chceš!

Když se kocháte, dá se jet v klidu za 7 litrů/100 km.

Trochu si srkne i oleje, po 2000 km jsem doléval 300 ml. Což mi přijde ještě tzv. v normě.

Elektronika
Tahle černá bestie je ještě starým poctivým drsným železem pro pravé chlapy, nic pro ořezávátka. Kontrola trakce? Není. ABS? Haha, není! Ukazatel zařazené rychlost? Kdepak. Rychlořazení, antihoppingová spojka, palivoměr, ride-by-wire? Ne.
Vůbec nějaká elektronika? Ale jo, je tu tachometr, světla a startér. Je snad potřeba víc? Vlastně není

Ovladatelnost
Před sezónou 2021 jsme obuli nové bačkůrky Dunlop Sportsmart Mk3.
Dobré pneu v kombinaci s velmi nízkou hmotností stroje, nízko posazeným těžištěm a perfektním podvozkem vede k neuvěřitelné hbitosti, ale zároveň i jistotě v zatáčkách, čemuž přispívá i dodatečně instalovaný tlumič řízení od LSL. Víte, že se na Duka můžete spolehnout a že ho nic nerozhodí. S takovou důvěrou se pak jede pěkně v klidu, uvolněně a s radostí. Plně nastavitelná vidlice i centrální tlumič od firmy WP je prostě TOP ve své třídě.
Přestože mám podvozek od předchozího majitele sportovněji/tvrději nastaven, nemohu říci, že by byl nepohodlný. Mám za sebou i 4 hodinové vyjížďky a nikdy jsem necítil bolesti, rázy atp. Dovedu si představit na tom ujet i dlouhé štreky, ale povaha biku tomu nenasvědčuje

Brzdy
Brzdy tu máme BREMBO, což je zárukou kvality. Vpředu jsou kotouče průměru 320 mm s čtyřpístkovými třmeny, vzadu je 240 mm kotouč. Pancéřové hadice jsou standardem z výroby a to vpředu i vzadu! Co víc psát; brzdy umí hodit takovou kotvu, že by Vás to snad i vystřelilo přes řídítka do vesmíru! Stačí dva prsty a ubrzdíte úplně všechno.

Jízda
Nemá rád otáčky pod 3000 RPM. Tam cuká, vzteká se a chce podřadit. Ale je to jen o zvyku. Holt to není V4, se kterým jedete po městě na čtyřku. Jo a mimochodem, i po městě se s Dukem dá v pohodě jezdit.
Za městem mu to ale chutná mnohem víc a agresivně sprintuje dopředu. Táhne hezky plynule od spodních otáček až po černého pole (ano, v KTM tomuto ďáblovi dali výstižně černé pole otáček za omezovačem) a to bez jakéhokoliv propadu výkonu.
Plyn je lankový, plynulý a citlivý na každý milimetr otočení zápěstím. Často se píše, že je "ucukaný", ale není to tak. Má zkrátka jen rychlou odezvu, nedělá nic, co byste mu nepřikázali. Nenajdete tu žádné počáteční cuknutí jako s ride-by-wire plynem atp.
Při trochu ostřejším podřazení při dobrzďování umí zadní kolo hezky zaplavat a Duke se samou radostí rozvlní Všechno je však hezky čitelné a Duke se sám srovná.

Na dálnici je to bez emocí. Zaprvé, není kam schovat před větrem a je to trochu otravné (ale to je prostě naked). A zadruhé, Duke stejně nemá rád konstantní rychlost - jedete 150 km/h a je mu to jedno; jedete 220 km/h a je mu to taky jedno, protože ho to nebaví.
Chce, abyste tam cpali plyn a zrychlovali, pak brzdili a zase zrychlovali. Klikaté okresky, na kterých může vystřelit ze zatáčky jako raketa, to je jeho doména.

Okruh
Absolvovali jsme spolu kurz motoškoly na polygonu v Mostě a tady se teprve Duke cítí jako doma a může se projevit naplno. Pokud tedy na to máte skill, což já nemám
Obecně mi na Dukovi sedí menší okruhy (Sosnová), kde těžíte z rychlých výjezdů ze zatáček (V2). Na velkých okruzích už vás na rovinkách smáznou supersporty, protože maximálka je nějakých 245 km/h (s originál sekundárním převodem).

Spolujezdec
Pro batůžek je tu místa minimálně. Je to mašina jen pro jednoho a i proto zadní stupačky nechávám odmontované.

Úložný prostor
Po sundání originánílho držáku SPZ tu je prostor akorát pro lékárničku, kterou musíte ještě pečlivě stlačit, aby se sedlo zamklo Chcete vozit zbytečné krámy? Tak si vemte batoh! Cesťák to zkrátka není a úložný prostor nehledejte.

Servis
Jak bylo psáno, předchozí majitel byl pečlivka a bike mi předal v perfektním stavu. Po koupi jsem tedy nemusel řešit vůbec nic.

Po sezóně 2021 jsem Duka dal do autorizovaného servisu KTM Flash Team v Mladé Boleslavi, kde prošel tzv. velkým servisem. Chlapi tam mají perfektní přístup a KTM opravdu rozumí. Spokojím se jen s nejlepším servisem, a proto jsem zvolil je. Náročnost servisu si můžete přečíst v deníku

Btw, vyndat baterku je trochu pakárna, protože je umístěná v klínu pod motorem. Ale za to snížené těžiště to zřejmě stojí Přiznejte se, kolikrát baterku vyndaváte, 1x - 2x ročně? Tak vidíte.

Jednou za 7.500 km (nebo 1x za rok) je dle manuálu potřeba udělat na Dukovi tzv. malý servis = kontrola brzdové kapaliny, výměna oleje a filtru, kontrola diagnostiky, kontrola hadiček, lanek, těsnění, kontrola ložiska v krku řízení atd. Tento servis vyjde cca na 8.000,- Kč.

Jednou za 15.000 km (nebo 1x za dva roky) je dle manuálu zapotřebí udělat velký servis = malý servis + výměna chladící kapaliny, výměna brzdové kapaliny, výměna spojkové kapaliny, výměna zapalovacích svíček, seřízení vůle ventilů, výměna grafitového těsnění na výfuku atd. Velký servis stojí cca 18.000,- Kč.

Repase přední vidlice vás vyjde na 4.000,-Kč. Repase centrálního tlumiče na stejnou částku.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
cechradovan
cechradovan napsal 01.08.21 v 11:48 10b.

atilla3778
atilla3778 napsal 01.08.21 v 10:39 10b.

Brukev
Brukev napsal 29.07.21 v 13:05 10b.

Pecka stoj a super recenze... měl jsem kousek po faceliftu a možná i lituji že jsem ho prodal.

Motorka sice žere trávu a gumy jak jsi psal, ale zato podvozek a zvuk z výfuku ( já mel akrapa s titan svody ) to vše vynahradí... prostě mi ta motorka přišla skvěle ovladatelná a navždy bude v mé garáži snů ... jdu projet inzeráty

Hoffikiller
Hoffikiller napsal 29.07.21 v 11:51 10b.

Krasavice, přeju ať tě baví a dobře slouží . Taky mě jako začátečníka odkazoval od Aprilie RSV 1000 a mě zatím neskutečně baví

Paulano
Paulano napsal 29.07.21 v 07:46 10b.

Bezva bestie, ať slouží!

Více komentářů



TOPlist