renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 790 Adventure R (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník E-Danka
Vloženo 26.7.2021
Aktualizováno 30.7.2021
Zobrazeno 3 800x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nakonec jsem se pro KTM ADV 790 R rozhodl po víkendovém enduro tripu s kamarády. Kdy jsem zjistil, že v destinaci kde bydlím a pracuji jsou nepřeberné možnosti enduro ježdění. A záleží pouze na zkušenostech a odvaze řidiče

Advíka používám denně

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM Duke 790: Začátkem roku 2020 jsem si již DUKA 790 objednal a zaplatil zálohu. Dodání mělo být do 2 měsíců. Nicméně po cca 4 měsících čekání stále nebyl DUKE 790 u dealera. No a po víkendovém enduro tripu na Hondě CRF 250 Rally jsem kompletně změnil své preference.

První dojmy - Neskutečně stabilní motorka v terénu (díky nízkému těžišti). Její váhu i s plnou nádrží v lehčím enduro terénu ani necítíte. Váhu si uvědomíte až když se dostanete do terénu, kde řidič nestíhá (přecení své ego) a je nucen ji po třetí, po čtvrté zvedat po tom, co si ustlal :-) Dokonce i v 11 milionové metropoli zasekané auty a dalšími motorkáři je s ní radost jezdit. Je pravda, že se to s jízdou kdekoli v evropských zácpách srovnat nedá. Ale o to máte větší rohlík pod přilbou :-D když se na semaforech propracujete do přední linie a blikne zelená.

Motorku bych doporučil pro - Tohle se mi pro českého uživatele, čtenáře https://www.motorkari.cz těžko hodnotí. A to z toho důvodu, že v mé destinaci je využití motorek a dostupný terén úplně jiný než v ČR a ve střední Evropě. Jak jsem již psal, je zde zákaz jízdy jakýchkoli motorek po dálnici. Na druhou stranu nikomu nevadí, že jezdíte po lese (v džungli) nebo v kráteru nějaké sopky, kterých je tu velká spousta. Ale zase aby jste se dostali do nové, neprojeté destinace, která je vzdálená cca 250 km od vašeho bydliště tak potřebujete celý víkend a v neděli před šestou hodinou večer určitě nebudete díky zácpám ještě doma :-) Nicméně bych KTM 790 Adventure R doporučil komukoli, kdo má tužby sjet kdekoli z asfaltu na polní cestu. Kolem svého bydliště má možnost využít polních cest. Ale asi hlavně pro sólo jezdce (bez baťůžku) kteří nemají daleko na rakouské šotoliny nebo do polských hvozdů a nemají problém v sezóně několikrát zmizet na tyto tripy. A využijí moto alespoň víc jak 40-50% mimo asfalt. Pro ostatní, kteří mají větší nájezd na asfaltu, bych doporučil Kačenu bez "R" KTM 790 Adventure která má více silniční pneu a trochu menší zdvihy na o stupínek nižší řadě tlumičů. Nicméně myslím, že zbytek motorky je totožný s Rkem.

Doplňky na motorce - Dlouho jsem zvažoval padáky k ochraně Advíka, ale po diskusi s klukem (majitel certifikovaného KTM servisu) co jezdí v mnohem drsnějším terénu jak já stejnou KTM 790 ADV R a odkládá v opravdu těžkém terénu celkem pravidelně (ne proto, že by byl břídil jezdec, ale zde je terén opravdu hard) tak jsem od toho upustil. Říkal, že je v naší destinaci větší pravděpodobnost že zničíš závit a uchycení padáku na eámu nebo na motoru, něž že by jsi poškodil nenávratně motorku. Takže bez padáků.

Mám pouze zadní nosič hliníkových kufrů (viz následující fotka), který mi již mnohokrát pomohl od načechrání tlumiče a koncovky výfuku. Je pravdou, že s kufry nebo s brašnami však jezdím hodně málo.



Vyměnil jsme originální zrcátka za sklápěcí "RAM" na kloubech (viz následující fotka).



Také jsem nechal doinstalovat již zmiňovaná přídavná světla značky "Cyclops Driving Lights", bez kterých by to tady mnohdy nešlo. Svým výkonem pomáhají i přes den v zácpách. Kdy probliknutí pošle řidiče aut do patřičných mezí. Je ale pravdou, že zde v tom provozu řidiči umí sledovat a hodně sledují zpětná zrcátka. Napojení světel přes CAN-BUS je perfektní, stačí jen zmáčknout spínač světelné houkačky, nebo dálková světla a Cyclopy fungují společně s dálkovým světlem. Kluci v servisu říkali, že by byl problém s no CAN-BUS typem světel.

Další doplněk je filtr do palivové nádrže. Protože mimo hlavní město mnohdy není kvalitní benzín.

Co se mi ještě hodně osvědčilo je 9ti litrová textilní brašna "Touratech Ambato“ na zadní plastovou plotnu. Stále v ní mám menší nepromok, PowerBanku, nabíjecí kabely, lahev s vodou (je zde již v 8 hodin ráno 25 stupňů C a vlhkost 99%).

Co má pro mě ale zásadní význam byla instalace delšího ramínka spojky. Ne proto, že by původní spojka byla tuhá a šla těžko, ale když jedete už více jak 30 minut v zácpě a kličkujete mezi auty ve třech jízdních pruzích namalovaných na cestě, když auta vytvořily proudy čtyři , tak si na malou, několika dolarovou investici, s velkým dopadem na pohodu při jízdě vždy vzpomenu a téhle investice jsem nikdy nelitoval.

Recenze

Od dětských let jsem věděl, že chci jezdit nějaké cestovní enduro. Ne proto, abych měl pod zadkem drahé CENDURO a zvyšoval si ego Ale proto, že jsem chtěl opravdu jezdit mimo asfalt.

Bohužel jsem si byl vědom toho, že v ČR (v okolních zemích v rozumné dojezdové vzdálenosti) se toho moc nedá najezdit legálně mimo asfalt. Nechtělo se mi moc pálit chlupaté pryže na asfaltu, a kroužit pouze na MX trati mi také nevonělo. A nechtěl jsem dopadnout jak se často píše v moto časopisech (nemyslím to tak, že bych se nyní těmto klukům jakkoli vysmíval, právě naopak s nimi soucítím. Když to legálně nejde, tak to nejde.) "majitelé CENDUR vezmou svého miláčka mimo asfalt většinou posledních několik stovek metrů před jejich zastávkou u chaty".

Ale až v posledních letech se mi podařilo si začít užívat motorku mimo asfalt díky práci mimo Evropu. V destinaci, kde opravdu ještě žádný dealer nekouká zda prodává motorku s motorem dle normy EURO 5, kde ti myslivec nepustí pár včelek do kožichu jen když zastavíš blíž jak 50 metrů od hranice lesa. A jak jsem psal trochu výš - v této destinaci záleží pouze na zkušenostech a odvaze řidiče, kam se se svým Advíkem odhodlá a pak i dostane Viz foto níže.



S originál pneu Metzeler Karoo 3 nemám problém ani při popojíždění po městě. Je to částečně i proto, že je průměrná rychlost v Jakartě díky provozu hodně nízká (cesta 15-20 km cca 45 min - 1 hodina čistého času). A na dálnici se zde s motorkami stejně nesmí, takže vydrží kolem 5 tisíc km. Nicméně i při "svižnější jízdě" (čti "prase styl" ) drží celkem dobře v náklonech na mokru a vlhku.

Brzdy perfektní, jak na cestu tak do terénu (jeden prst). Podvozek se zdvihem 240 mm vředu docela dobře využiju i ve městě. Je zde neskutečné množství zpomalovacích prahů, které si Advík (i já) neskutečně užívá Mnohdy i 6 prahů na 300 metrech asfaltové cesty.

V zemi, kde prší celkem často i mimo období dešťů a Road/Offroad měním celkem často využiju i motorové mapy. Jsou 3 Rain, Road, Offroad + 1 Rally s plně nastavitelnou trakcí v levelech 1-9. V módu Rally můžete měnit trakci v průběhu jízdy jedním tlačítkem. Změna výkonu motoru jde opravdu cítit. Není to jen upoutávka do letáku.

Elektronická kontrola trakce se hodila v začátcích, kdy člověk zkoušel kdy to už klouzne Rally mód a jeho kontrola trakce je úplně excelentní a měl by vyhovovat všem od začátečníků (level 8, 9) po vyježděné kluky (nižší levly, až po vypnutou kontrolu). Co je pro mě super, dá se nastavit aby se například na předvolenou motorovou mapu (včetně Rally módu) člověk dostal jedním kliknutím ovladače kdykoli i při jízdě. Můžete navolit různé možnosti "rychlé volby" na 2 různé ovladače.

Ovladatelnost Advika R je skvělá. Jak při jízdě po silnici. Apexy se trefují neskutečně přesně. Tak hlavně jízda a stabilita v terénu. Ještě se mi nepodařilo dostat tlumiče na dorazy (při 83 kg mé živé váhy).

A ten podvozek. Před několika lety mi doktor hodně rozmlouval motorku, že by to mohlo mít negativní dopad na mé meziobratlové ploténky. Od té doby co ale sedlám Advíka tak musím říct, že se moje problémy se zády dle subjektivního pocitu zlepšily (minimálně se nezhoršují).

Původně jsem měl trochu respekt z vizuální výšky motorky (zácpy ve městě, jízda v terénu). Ale motorka je hodně obratná a s mou výškou 180 cm opravdu nemám problém došlápnout. To však neznamená, že by v terénu ještě nelehla Ale blástry, dokonce i na fórech kritizovaná široká nádrž ve spodní části jsou opravdu bytelné a v pohodě drží (v terénu najeto cca 60% ze 14 tis km). Pro jízdu ve stupačkách jsem neměl potřebu jakkoli měnit nastavení čehokoli. Vše perfektně sedělo hned z výroby (asi standartní evropská postava). Primárně stačilo jen upravit polohu páček spojky a přední brzdy plus páky zadní brzdy.

Spotřebu vám neřeknu, protože ji neřeším. Kdo by ji řešil při ceně benzínu cca 16 Kč/1 litr.

S baťůžkem moc nejezdím, abych mohl zhodnotit jízdu ve dvou. Manželka má problém jezdit se mnou jako s řidičem v místní dopravě i v autě. Ale už jsem se s tím smířil a jezdím vzadu s cca 30 litrovou rolkou (viz foto dole), abych nemusel do terénu tahat kufry nebo brašny. Ale díky výbornému podvozku Advíka R téměř necítím změnu v chování motorky prázdná/naložená - pokud nemusím zvedat, to jde cítit dost Co musím pochválit je zadní plast s madly pro montáž brašny nebo Top Casu.



Byly i drobné poruchy. Po cca 5.000 km na mi grátis u KTM servisu vyměnili těsnění pod hlavou. Byly trochu úniky. Prý je to celkem běžné u tohoto motoru.

Vzhledem k tomu, že této destinaci bývá brzo tma (celý rok se stmívá v 18 hodin) nechal jsem si nainstalovat přídavná světla, které jsou napojené na nachystaný konektor CAN-BUS. Po cca 300 km mi přestaly ale přídavná světla svítit a 12V nabíjecí zásuvka v kokpitu přestala pracovat. Na servisu kluci zjistili, že jen konektor vypadl. Pořádně jej zasunuli a od té doby víc jak dalších 5.000 km bez problémů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
E-Danka
E-Danka napsal 01.02.24 v 08:55

@VlastiMatty

Diky za komentar, potesil

BTW stale jezdi bez poruch. A za dalsi cca 2 roky od uvedeni recenze najezdeno dalsich 25 tis.

VlastiMatty
VlastiMatty napsal 27.01.24 v 17:16 10b.

Parádní recenze, a parádní advik. Díky za ni.

E-Danka
E-Danka napsal 02.08.21 v 23:02

@SJ90

JJ. Vyfuk s tlumicem je original.

Nicmene na prvnim servisu mi vydelali z Advika katalizator.

Jak se ptali zda ho chci ven, zpocatku jsem byl proti. Ne kvuli emisim, ale kvuli hluku.

Ale nakonec jsem s odstranenim katalizatoru souhlasul z duvodu vetsi bezpecnosti. V tom obrovskem provozu je vyhoda kdyz se motorka ohlasi i zvukem a ridici dalsich moto a aut te registruji drive. Zvlast pri me rychlejsi jizde po meste.

Nicmene nic neni zadarmo. Ac pouzivam prilbu Schuberth E1 s velice dobrym odhlucnenim, tak na delsi jizdy jak 1 hodinu jsem nucen pouzivat specielni moto spunty do usi (hluk z vyfuku odfiltruji, ale bezny provoz slysim). Nemam totiz rad velky rachot - i kdyzbje nyni ten zvuk Advíka mnohem lepsi

SJ90
SJ90 napsal 02.08.21 v 22:04 10b.

tam bych si taky rád zajezdil. Tady u nás na to musíš mít nervy nebo el. motorku a trochu štěstí, aby jsi se vypravil kam chceš. Tato motorka je na to vyloženě stavěná a je dobře, že je s origo výfukem docela tichá, tak se s ní bude dát ledes kde toulat

E-Danka
E-Danka napsal 31.07.21 v 20:44

@CRF1000

Jo. Ta priroda je hodne zajimava a uplne jina jak tady.

Více komentářů



TOPlist