renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Husqvarna LT 610 (1999)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Rezir
Vloženo 30.3.2021
Aktualizováno 6.5.2023
Zobrazeno 1 699x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Dřív jsem jezdil na 50 a tohle je moje první velká motorka.

Motorka koupena od odsidaho (Vendryně)

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 640 LC4 Supermoto: Nechci se vymlouvat na cenu, ale někde jsem četl, že ty LC4 jsou jen 5kvalty a hodně vibrují motory
KTM 620 Supermoto: Stejně jako u 640.
Honda FMX 650: Moje původní favoritka, ale po přečtení recenze jsem si raději nechal být, nemá vodní chlazení, co jsem chtěl
Suzuki DR-Z400 SM: v podstatě 2xdrahá a výkonově slabá, ale jinak moc pěkná.
Husqvarna SM 610: Bylo těžké se rozhodnout, ale LT má větší nádrž, k tomu ty SM kola a kuft.
KTM 690 SMC: Moc vysoká cena, za novou chtějí 300k, ale tuhle bych si chtěl jednou koupit.

První dojmy - Motorka se mi po vzhledové stránce hodně líbí, převážně když jsou nasazená silniční kola(na motarda), má parádní zvuk, pěkný krouťák a tahá odspodu. Libí se mi, že má velkou nádrž cca 17l, takže se s ní dá podniknout i nějaký delší výlet, když namontuji kufr.

Motorku bych doporučil pro - Doporučil bych to lidem, kteří jezdí s naftou :D Není potřeba motorku vytáček k omezovači bych měla výkon např. jako Honda Hornet, které nabírá dech až od 8tisíc a doby v podstatě nejede, nj, ale to už je na tachometru na dvojku 120km

Doplňky na motorce - Plánuji kryt motoru, na silnici je mi to jedno, ale když občas jedu mimo, tak bych byl radši kdyby tam byl. Nerad bych aby mi nějaký kámen časem prorazil blok motoru.

Recenze

Původně jsem jezdil na enduru a tohle mi přišla jako skvělá mašina. Hledal jsem něco universálního na čem bych mohl jak na silnici, tak i mimo. Přes léto jezdím převážně na silnici a přes zimu přehodím kola do terénu.

Motorku už mám druhým rokem a 2x jsem byl i na okruhu ve vysokém mýtě. Chuděra dostala trochu zabrat, ale zvládla to i napodruhé dobře.

Motorka se cílí skvěle snad všude, ale na silnici se mi s ní jezdí líp, na ten terén nejsem zas tak zvyklý a do terénu bych zvolil raději nějakou lehčí motorku. Jednou jsem se zasekl na kopci na lesní cestě se silničníma kolama a nějak jsem se neodvážil ho sjet, byl to hodně strmý kopec, tak jsem s motorky seskočil a po několika minutách se mi s ní podařilo dostat se na rovinu. Dala mi docela zabrat, chvíli jsem měl pocit, že se s ní vyválím, ale udržel jsem ji i s těmi hladkými podrážkami na botách :D

Na motorce se dá i docela dobře cestovat, sedlo je poměrně pohodlné a když přehodím převod do rychlosti např. (16-45), tak motorka sice nemá takovou sílu, ale při cca 100km/h točí jen cca 3tisísce na 6kvalt a maximální rychlost na tachometru 170 při 6,5-7tis. Takže, když chci předjet, už si musím podražit, což normálně nemusím. Tohle mi ovšem nevyhovovalo, a nasadil jsem zpět dopředu 15-ti ozubené kolečko. Za mě je to takové optimální řešení.

Poruchy:
1)Přetržené lanko spojky, takže jsem si motorku upravil pro náhradní řešení. na obou koncích mám červíka, kupodivu drzí docela hodně dobře, když mi lanko prasklo podruhé, v podstatě na stejném místě, tak už stačilo vyměnit to 2mm za jiné a jezdí se dál. Problém náhradního lanka je, že je s jádrem tudíž mi přijde jako slabší provedení, ale vyjde jen na cca 45Kč.
2) Odpojení kabelu od baterie. Švagr si udělal večerní projížďku do garáže a po cestě se mu uvolnil kabel, respektive upadl z očka. Tím pádem mu přestali svíti světla a nic v noci chudák neviděl. Mě se pak podobná věc stala později taky. Nejdřív začal blbnout otáčkoměr, pak úplně zdechl, přestaly svítit světla a když jsem pak zastavil a vypl motor abych se podíval na důvod, tak už jsem nemohl nastartovat. Naštěstí jsem nebyl sám a stál jsem trochu z kopce, takže přes 2 mě švagr roztlačil, motor chytnul a jel domů to opravit.
3) Oprava startovacího relé - moje blbost, nevšiml jsem si zamáčknutého tlačítka, takže se startovací relé spálilo, při té příležitosti jsem přišel na to, že startér se dá vymontovat asi jen pouze po sundání bloku motoru.
4) odešel otáčkoměr, koupil jsem tedy použitý za 800Kč, nicméně mi to nedalo, a rozhodl jsem se opravit i ten můj. Oprava nakonec vyšla na 100Kč. (při výměně žárovky v otáčkoměru jsem nějak omylem dotkl kondenzátoru a ten se po čase uklepal, prostě jsem ho po rozdělání nenašel na svém místě, ale byl volně na desce) Koupil jsem pro jistotu tedy nový kondenzátor, zkontroloval spoje a napájel 5) tachometr nefungoval, takže oprava se nezdařila. Nakonec bylo potřeba vyměnit čip, tak jsem ho objednal z Číny, jak jinak :D, po cca měsíci přišel. S kamarádem jsme to vyměnili, no a otáčkoměr začal fungovat.

Servis:
Standartní výměnu dělám zpravidla 1x až 2x do roka, jinak servisní interval je po 5000km. Dávám Motul 5100 4T 10W40 a zatím v pohodě.
Tlumiče - zadní, přední, kontrola ventilů - to dělali v servisu.
Čištění karburátoru.

Nutná oprava:
Těsnění do kohoutu - protéká (nedá se koupit, objednat ani v podstatě sehnat, jen vyrobit na zakázku za min. 300Kč). Nechápu proč to neudělali jako náhradní díl, kupovat přece celý kohout je zbytečné a když motorku nechám delší dobu stát, karburátor se přechlastá a nejde nastartovat. Napadá mě ještě jedno řešení a to je dát další kohout mezi starý kohout a karburátor, sice bude složitější ho ovládat, protože tam není moc místa, ale řešení za 69Kč mi to přijde jako nejlevnější způsob opravy.
Výměna hadic, které vedou od motoru k rámu 12mm, 16mm. jsou setřelé a popraskané, chce to nové.


Nevýhoda:
Náhradní díly - jelikož je to víc jak 15let stará motorka, v případě poruchy se díly hodně obtížně shání.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist