PROFIL MOTORKY

Manet Tatran S 125 (1965)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník octopus
Vloženo 20.11.2020
Aktualizováno 8.4.2022
Zobrazeno 1 447x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Základní výbava je na tu dobu velice slušná. Dvanáctivoltový rozvod elektřiny s dynamostartérem, blinkry, sytič,solidní plexi štít a nosič zavazadel.To vše u motocyklu za 2/3 ceny Jawy kývačky z téhož roku. Výkon 7 koní je opravdu něco mezi pinckem a Jawo

Motorka koupena od z vedlejší dědiny - Maneta jsem sehnal přes internet a byl to přesně typ, který jsem sháněl-poslední typ Maneta S 125 z roku 1965. Dokonce i vysněná barva! Když jsem volal na inzerát, pán mi řekl odkud je a to byla haluz, protože byl asi 7 km od mého bydliště.Plácli jsme si a parádně jsme si pokecali o motorkách, protože jsme oba stejně posedlí.Sám od sebe mi dokonce vrátil tisícikorunu z celkové sumy.Pokud se pro motorku rozhodnu,většinou při koupi nesmlouvám o ceně, spokojím se s tím, co lidé nabízí- když už tam jedu,vím proč.Ale tohle mě dostalo, holt pán je charakter.

Výška jezdce: 184 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Manet Tatran S 100: 125 má větší výkon a téměř stejnou karoserii

První dojmy - Vždycky se mi Manet moc líbil.Má mnoho zaoblených částí plechařiny, které dokonale kryjí vše potřebné.Krásná aerodynamická karoserie s výrazným plexištítem která v sobě dokonale odráží tvary 60. let. Manet je v originálním stavu-krásná tyrkysová originální barva, linky..nádherná patina.Jízda na Manetu je prostě něco speciálního a nevšedního. Při jízdě jste kompletně krytí.Při každém přidání plynu slyšíte hvízdat ventilátor.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil těm, kteří hledají starý československý motocykl a chtějí něco speciálního a dnes již nevšedního.Pro ty, které již omrzela neustálá honička po klasických Jawách. Pro ty, kteří se nebojí si doma něco opravit.Pro ty kteří si dokážou užívat jízdu pomalejším tempem a přesto chtějí motor často ždímat.Pro ty, kteří chtějí krásný kapotovaný motocykl.V tom je kouzlo Manetu.

Doplňky na motorce - Zatím žádné

Recenze

Najeto mám pár kilometrů, ale zážitků mnoho . Jízda se podobá trochu přízemnímu letu.Díky přední kyvné vidlici a zadnímu pérování je jízda pěkně měkká a stroj je pohodlný.Při jízdě je třeba dbát na to, že kola mají menší průměr než na klasickém motocyklu a tomu přizpůsobit styl jízdy, protože pustit jednu ruku a trefit nějakou díru v silnici je velký problém. I když mě překvapila slušná tuhost podvozku neboli zde by mohla být řeč i jakémsi šasi.Je to určitě dáno i tím, že rám je do sebe komplet sešroubován s podlahou a ochranným plechem nohou,což určitě příznivě ovlivňuje tuhost.Zadní vidlice je oproti kývačce asi trojnásobně širší na straně čepu kývání a o pár cm kratší,takže se vůbec nekroutí.Přední vidlice by snesla tlumiče 2 místo jednoho, ale poznáte to hlavně po ujetí několika desítek tisíc km na gumě, kdy je trochu "oskákaná".To však není ještě můj případ.Stroj není určen pro začátečníky.Je složitější na údržbu než třeba zmiňovaná kývačka. Startér a chlazení je lépe řešeno než na skůtrech Čezeta. Spojka je však trochu poddimenzovaná a je třeba ji hlídat, aby byla vždy dobře seřízená.Elektrické okruhy jsou zde 4.Brzdy klasické bubnové odpovídající výkonu motocyklů své doby. Co se týká úložného prostoru, ten je řešen přihrádkou ve skříňce baterií.V dnešní době je výhodnější používat jednu 12v baterii ideální typu AGV, která je menší, ale má dostatečný výkon pro rozběh motoru.I když já používám klasickou kyselinovou, ale se startovacím výkonem 190A, což je pro tento motor asi maximum, co můžete sehnat a vleze se vám do motocyklu.Tím máte jednu pozici pro baterii volnou a můžete ji využít jako úložný prostor.Je to opravdu milé.Nosič sice není tak bytelný, že byste na něm mohli vozit třetí osobu jako na vojenské Jawě 350, ale svoji funkci plní myslím dostatečně. Motorka chytá na otočení klíčkem při teplém motoru okamžitě. Při studeném startu používám sytič, který zde opravdu výborně funguje.Jízda se spolujezdcem je možná,ale už trošku na hraně.Na kratší trasu mezi vesnicemi úplně v pohodě.I když spolujezdec má celkem pohodlí.V tomhle bude Tatran asi lepší.V obou případech samozřejmě záleží na celkové váze obou cestujících.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
cmiral
cmiral napsal 27.11.20 v 08:28 10b.

pp377
pp377 napsal 23.11.20 v 19:03 10b.

Pěknej kousek

BigAl74
BigAl74 napsal 23.11.20 v 10:59 10b.

Nádhera, patinu ničím nenahradíš

Čadil
Čadil napsal 21.11.20 v 07:15 10b.

Goodji
Goodji napsal 21.11.20 v 05:11 10b.

Více komentářů



TOPlist