PROFIL MOTORKY

Peugeot E-Vivacity (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník e-Kája
Vloženo 17.9.2020
Aktualizováno 1.4.2024
Zobrazeno 1 338x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.3

Popis motorky


Malý, mrštný, šikovný, hravý a navíc i krásný elektroskútřík.

Více fotografii

Výška jezdce: 174 cm

První dojmy - Skvělá ovladatelnost, pohodlí, hodně úložných prostor. Bezva kvalita a pěkný design.

Motorku bych doporučil pro - Na krátké popojížďky po městě či vesnici ideální elektro-přibližovadlo.

Doplňky na motorce - Originální nosič na kufr, topcase Givi E470.

Recenze

Po zkušenostech s Čínským elektroskútrem E-Max 110S (osazeným LiFePo4 bateriemi) jsem chtěl vyzkoušet srovnatelný stroj od renomované značky a musím uznat, že Peugeot E-Vivacity mě velmi pozitivně překvapil.
Je to velmi elegantní elektroskútr vhodný především na krátké popojížďky do zaměstnání, na nákupy nebo volnočasové aktivity. Kvalita plastů i elektroniky je na velmi dobré úrovni. Výkon je také dostatečný a to i do kopce. Skútr je lehký a dobře odpružený. Jízda na něm je komfortní. Jízdní režimy lze volit mezi 45km/h, 25km/h, 5km/h a zpátečkou. Při ubrání akcelerátoru elektromotor skútru rekuperuje elektrickou energii zpět do baterií. Na jedno nabití baterií ujede skútr po městě max 60km (režim 45km/h) a nebo 100km (režim 25km/h) Doba nabíjení je cca 4h z běžné zásuvky (pro verzi skútru se dvěma palubními nabíječkami).
Elektroskútru bych vytknul následující věci:
-omezení maximálky na 45km/h (dle GPS), víc to nejede ani z kopce
-jízda po velkých zakulacených dlažebních kostkách není moc příjemná (vibrují řídítka)
-do prostoru pod sedlem se nevejde integrální přilba
-na bočním stojánku je skútr velice nestabilní (tendence samovolně se sklopit)
-bylo nutné vyztužit plechem plastové uchycení obou palubních nabíječek, které se jinak po ujetí jen pár tisíc km díky vibracím ulomí (konstrukční vada palubních nabíječek).
Jinak super.

28.6.2021
Jelikož moje Enertia čekala od jara až do dnešního dne na servis, jezdil jsem mezitím po Praze na svém E-Viváskovi. No a nalítal jsem za těch pár měsíců cca. 500km, což mi normálně trvá celý rok! Pozitivním důsledkem toho všeho je, že mám zase o něco lepší názor na tento "padesátkový" elektrostroj.
Nejdřív trochu kritiky, ikdyž e-skůtřík za to v podstatě nemůže:
- Asi se budu opakovat, ale 50km/h maximálka na tachometru (45km/h v reálu) by bylo do města plně dostačující, pokud by i ostatní řidiči aut tuto rychlost dodržovali. Jelikož se tomu však v dosti případech neděje, vzhledem k vlastní bezpečnosti vážně uvažuji o tom, že si dozadu na topcase nalepím značku upozorňující na omezení rychlosti e-skůtru na 50km/h. Spoustě závodníků a náruživých "brzdoplynařů" totiž nedocvakne, že ikdyž jim od křižovatky okamžitě odjedu na vzdálenost minimálně 30m, stejně mě pak po dalších 50 metrech doženou, jelikož mě to prostě ani z kopce víc nepojede!
- Po sezóně se chystám zkontrolovat mnou vylepšené uchycení palubních nabíječek, protože díky poměrně pravidelně vymeteným dírám v pražských ulicích mám obavu, že tohle bude pro tento konstrukční uzel opět poměrně náročný zatěžkávací test.
A teď už jen samá pozitiva:
- V době, kdy skoro každá druhá ulice v Praze je rozkopaná, jsem já na svém pomalém elektroskůtříku nejrychlejší, jelikož mezerou mezi stojícími auty by měl občas problém se prosoukat i hubený cyklista
- Na to, že kotoučová brzda je pouze vepředu a vzadu je jen "obyčejný" buben, tak ten e-skůtřík brzdí vážně velmi solidně, možná i díky své muší váze.
- Dále se mi velmi osvědčily velkorysé úložné prostory, z fleku bych mohl rozvážet obědy a nebo menší zásilky.
- Rychlejší nabíjení díky dvěma vestavěným nabíječkám je příjemný bonus, zvlášť když člověk nalítá za den 40-50km.

1.7.2021
Již několik dní testuju po Praze jízdu se značkou omezení 50km/h nalepenou vzadu na kufru a mám následující negativní poznatek:
tato značka působí na mnohé řidiče automobilů jako rudý hadr na býka, nyní mě na "padesátce" předjíždí více řidičů aut než dříve

31.3.2024
Mám na svém E-Viváskovi nalítáno už zhruba 5000km a je to z mého pohledu velice fajn elektroskútřík, na který nedám dopustit. Bohužel však musím letos na jaře uvolnit místo ve své elektrogaráži pro další e-moto stroj, takže se s Viváskem budu muset, ač nerad, asi již brzo rozloučit. Tak pevně doufám, že najde nového majitele, který mu bude věnovat stejnou péči, jako jsem mu věnoval já
BTW: řidiči v Praze už si na tu 50km/h samolepku vzadu na kufru očividně zvykli, takže mě už tolik neprudí

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
e-Kája
e-Kája napsal 29.06.21 v 14:29

Díky moc za nezaujatý komentář
Přední úložný prostor je totožný s benzínovou verzí. Prostor pod sedlem mi u elektrické verze připadá o pár cm hlubší, protože jeho dno je úplně rovné. Bohužel ale i tak se pod sedlo se nevejde integrálka, ale pouze otevřená/výklopná helma, jelikož vybrání pod sedlem na helmu je příliš vepředu, kde už je zase prostor pod sedlem na helmu příliš úzký.
Proto je fajn, že mám vzadu nosič s 47L kufrem Givi, kam se toho vejde fakt hodně

callowsick
callowsick napsal 29.06.21 v 09:28 10b.

Zajímavej stroj souhlas, že kdyby nechali maximálku alespoň na reál 55km/h, bylo by to mnohem bezpečnější.
má taky ten přední úložnej prostor, jako Vivacity se spalovákem?

e-Kája
e-Kája napsal 16.03.21 v 21:23

Hurá! Konečně se i můj Peugeot E-Vivacity ocitl v kategorii "Motor: Elektrický"

e-Kája
e-Kája napsal 31.01.21 v 00:34

L6L:
Design se francouzům povedl, to je pravda. Škoda že to po dvou letech přestali vyrábět. Pokud by ještě navýšili maximálku a kapacitu baterie, mohla to být důstojná konkurence pro italku Vespa Elettrica.

L6L
L6L napsal 30.01.21 v 22:53 10b.

Francouzská elegance

Více komentářů



TOPlist