Triumph Tiger 800 ve verzi XCA s kompletními doplňky.
Výška jezdce: 173 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 790 Adventure: Vzhled
Yamaha Tenere 700: Skladová nebo bazarová dostupnost, dostupnost příslušenství
KTM 790 Adventure R: Cena
První dojmy - Oproti malé Tenere vybíráno z větších objemů. Vzhled a ergonomie Tigera z mé strany bez výhrad, výška stavitelného sedla dostupná i pro menší jezdce. Podvozkově a ovladatelností bez výhrad, na silnici s tříválcem pecka, v terénu to je samozřejmě trochu horší.
Motorku bych doporučil pro - Pro všestranné využití s nějakými polňačkami a šotolinami.
Doplňky na motorce - Kompletní sada doplňků XCA
- vyhřívané ručky + sedla
- LED mlhovky
- vyšší stavitelné plexi
- vysoké padáky Triumph (ale uvažuji o změně na Motech)
- sada kufrů Triumph
- výfuk Akrapovič
- sada doplňků Motech
Recenze
Kupováno pro přechod na větší endura, malá Tenere byla na dálniční a dlouhé přesuny přeci jenom trochu nepohodlná.
Vybrán Triumph Tiger v kompletní verzi XCA s WPčkovým podvozkem. Nabídka na koupi byla silnější než čekání na novou Tenere 700.
Po prvních jízdách, dovolené v Itálii a absolvování Enduroškoly si myslím, že je to celkem všestranný stroj, ale určitě převažuje využití na silnicích. Na tříválec jsem si celkem zvyknul, nicméně je to prostě motor bez emocí. Z hlediska charakteru je to určitě více bliží čtyřválci. Zvuk motoru opět bez emocí i přes instalaci Akrapoviče, který už je ale pro rok 2017 bez vyjímatelných homovložek.
Oproti sérii jsem změnil primární převod výměnou rozetového kolečka. Výměna razantně pomohla k plynuleším rozjezdům a ovladatelnosti, nicméně při jízdě po dálnici to už trochu více žere, takže se bude laborovat dále.