renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 800 XC (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Pítrsbull
Vloženo 25.7.2017
Aktualizováno 3.10.2020
Zobrazeno 6 054x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pokud přecházíš na jinou motorku tak poznáš velice rychle, jestli ti bude sedět či nikoliv. Mě sedla a teď zjišťuji její klady, ale i zápory.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum Tass (Chrudim I) - Máme od nich v rodině už třetí motorku a jsme spokojeni. Stejně jako přátelé motorkáři, kteří pořídili své stroje tam též.

Výška jezdce: 179 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Versys 650: Uvažoval jsem nad r.v. 2015-16. Vzhledem k tomu, že mi v motoTass vzali KLV protiúčetem, za dobrou cenu, byl to pro mě dost rozhodující aspekt.

První dojmy - Po prvním seznámení s Tigrem musím hovořit kladně. Motor, posez, ovladatelnost, jízda, řazení ...jo, příjemné

Motorku bych doporučil pro - Komu moto doporučit? Jednoduše tomu, komu se líbí a chce na ní jezdit

Recenze

Protože určitě můžeme mít každý trošku odlišné pocity s téže motorky, nabídnu srovnání Tiger 800 XC - Kawasaki KLV 1000, při mé výšce 180cm, váze 84kg.
Triumph má najeto 51 000km a máme za sebou 1500km. Kawasaki jsem kupoval s 45 000km a najel jsem sní 30 000km
Chtěl jsem menší stroj, protože jezdím sám. Šel jsem tedy do nižší kubatury se záměrem 650ek a zůstat u cest.endura. Nečekaně se mi naskytla možnost vyzkoušet Tigra 800, zalíbil se mi, tak proč to s ním nezkusit.
Triumph je na první svezení oproti KLV ovladatelnější. Jak v jízdě tak při manipulaci bez použití motoru. Tiger je cca o 20kg lehčí a je to hodně znát. Má i větší rejd
Motor...oba 70kw. U KLV pěkně cítíte sílu. Triumph překvapí svou plynulostí. Žádné cukání, hladký průběh, dostatečná síla. Plyn nádherně dávkuje. Brzdění motorem dostatečné, na to si zvyknete hned. Žádné vibrace do nohou. Co asi budou řešit vyznavači dvouválců je zvuk. U třívalce se ho prostě nedočkáte. Moje první reakce byla,,určitě pořídím laďák“. Ale, překvapivě rychle si zvykám na zvláštní ,,hvízdání,, a tišší chod motoru. Je to prostě větší pohoda. Cítit je také u Tigra větší teplo do nohou od motoru. Bylo by fajn to elegantně vyřešit. Údajně nelze. Ale není to nic tragického.





Řazení je kratší a plynulejší než u KLV. Pěkně jemně klapne to, co tam chcete. Ukazatel zař. rychl. stupně v základu u Triumphu je příjemná věc.
Brzdy u Tigra, to je slabota. Nemyslím si, že při výměně destiček a kapaliny se něco výrazně změní. Pokud ano, budu jen kladně překvapen. ABS výborně pracuje. Ale celkově brzdy...u Kawasaki jsou mnohem účinnější. Trošku mě znervóznilo občasné poskakování předního kola, na silnici, v rychlosti 50-70km/h. Skoro jak jízda po pražcích. Uvidíme, až mrkneme na tlumiče, olej. Bylo mi řečeno od kolegů, že i u jiných typů cendur s 21“ předkem se toto objevuje. Zadek je oproti KLV znatelně měkčí a na rozbitých silnicích skvělé pracuje i při továrním nastavení. Žádné hledání nastaveni není potřeba.
Posez je na Tigru vyšší. Sedlo má dvě možnosti výškového nastavení a svou pozici si určitě najdete. Pokud nejste menšího vzrůstu.
Protivětrný nastavitelný štítek vcelku dostatečně funguje. Žádné turbulence. Pěkně odvádí nad hlavu. Stejně tak kryty rukojetí. Na KLV budete ale citelně lépe schovaní.





Mřížka na světlomet od TOURATECH je efektní a v případě offroad ježdění funkční. Ale pokud máte svůj stroj rádi stále čistý, bude spíše na obtíž. K umytí světla se nedostanete. Vyřeší Wapka…
Vyhřívání rukojetí je slabší. Je možné, že vzhledem k počtu najetých kilometrů a možnému častému používání a omotávkám je právě toto důvod slabšího výkonu. Pokud budu dávat nové, zřejmě to bude vyhřívání od Oxford. I vzhledem k příznivější ceně.





Zvýšení řidítek 20mm je fajn při jízdě ve stoje, tak v pozici v sedě.





Oceňuji držák navigace od RAM, který se neklepe a je umístěný co nejvíce vpředu, blíže zornému poli řidiče. Držáky na řidítkách mi moc nevyhovují.





Topcase od Triupmh s opěrkou. Na to že je plastový, je poměrně těžký, robustní, s překvapivě silnou dvojitou stěnou.
Boční kufry jsem dokupoval nové. Hliníkové Givi OBK37BPACK2 Trekker Outback. Rychlá a pohodlná montáž, demontáž. Velká spokojenost.





Hlavní stojan SW-MOTECH mě překvapil svou neskutečnou volností a boucháním při sebemenší nerovnosti na silnici. Musel jsem to řešit a zabrousit vymezovací válečky. Stojan už je v pořádku
Celkově jsem s Tigrem spokojený a mile mě překvapil. Možná proto, že teď mám motorku, která je znatelně ovladatelnější, s příjemným motorem a poskytuje více zábavy a aktivnějšího ježdění.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
karf
karf napsal 29.09.17 v 17:42 10b.

No konečně jsem našel! Taky mam KLV a Tiger 800 mi přijde jako dobrá volba. Takže jsi spokojen?
Jak tak koukám na tvoje fotky, tak...co to máš za vidlice? Origo do roku 2015 je nenastavitelná. Ty tam ale máš jiný vršek, než všichni ostatní.

Racing.angel
Racing.angel napsal 05.08.17 v 14:40 10b.

Ať ti dělá jen samou radost

boucek69
boucek69 napsal 31.07.17 v 08:13 10b.

jj užij si spoustu km v pohodě

Rapik
Rapik napsal 28.07.17 v 06:14 10b.

Hezky napsané , pěkná motorka

Radek_S
Radek_S napsal 27.07.17 v 20:49 10b.

Dobrá volba

Více komentářů



TOPlist