Jednoválcové enduro za rozumný peníz oproti KTM, moderní oproti sestrám z Japonska v té době.
Výška jezdce: 179 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 700V Transalp: Již není enduro jako starší verze
První dojmy - Hravá, obratná, oproti Dominátoru stabilní ve větších rychlostech.
Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, kteří si chtěji užít volnost cestování jakoukoliv krajinou a nechtějí být limitováni krátkým dojezdem ostřejších endur.
Doplňky na motorce - Padáky, kryt motoru, zadní lešení na boční brašny a kufr. Vyhřívané gripy Oxford ( děs, šly hned dolů ). Zásuvka 12V. Brašna na zadní nosič Oxford.
Recenze
Chtěl jsem Dominátora vyměnit za něco modernějšího, ale cenově dostupného. Vždy jsem měl Hondu, ale jelikož jedinou možností od této značky bylo FMX ( uškrcený Dominátor s novým plastem ), bylo jasné, že budu muset změnit značku. Kritéria byly vodník, stříkačka a ještě, aby to bylo pořád relativně enduro, se kterým se dá opravdu jet terén.
Nakonec vše splňovala pouze Yamaha, celkově se jedná o "lehkou" motorku, která se dá stále označit za dualsport se všemi neduhy a výhodami, které k tomu patří.
V terénu je výkonu dostatek, powerslide na požádání a přizvednout přední kolo na nižší kvalty naprosto bez problému. Na silnici by se hodilo cca 10 koní k dobru, ale do 120 je to poměrně svižné. Nejlépe se cití v utažených zatáčkách silnic 3. tříd, kde naplno oceníte výhody vyšších zdvihů. Dalším teritoriem jsou polní a lesní cesty. Moto se chová stabilně a dá se jet poměrně rychle po celý den. Domino bylo tvrdší, podvozek šel na limit až později než XT, ale hodně mlátil do rukou. XT s mou váhou 80kg zvládá i menší skoky s jistotou ( žádné lavice, tam by se asi zlomila ). V těžších pasážích začíná limitovat váha stroje, ale to je hodně o jezdci.
Moto na mě zatím působí skvěle, ale chce to ještě najezdit více km.
Koupeno na podzim 2019, takže moc jízdních zkušeností zatím není, v průběhu roku doplním o nové zážitky.
V roce 2020 najeto bohužel jen něco okolo 5,5tis km. Většinou v těžším terénu. Nicméně součástí byl i 1100km dlouhý výlet po Slovenských Tatrách. Kde moto krásně fungovala v horských přejezdech klikatými cestami.
Super recenze a pěkná moto