80-sátá léta v celé své kráse, bizarní, šílený, nepochopený...
Výška jezdce: 178 cm
První dojmy - První dojmy, hodně jsem o této Japonské turbo mánii četl, tak že jsem celkem věděl do čeho jdu.. krásný výkřik techniky, co se nechytil a je to škoda...
Doplňky na motorce - nelíbil se mi ten hrozný zadní blatník Německé verze, tak jsem sehnal U.S. verzi a je to jiná...a na přívod resp. zpátečku oleje na mazání turba jsem dodal jednosměrný ventil ,z důvodu, když stála motorka delší dobu, turbo je umístěno níže než je olejová vana, tak tam pomalinku natekl olej a ten se pak dostal až do saní, a první start po delší době odstávky byl lehká dýmovnice, rozhodně to vyjde o dost levněji, než repase turba...
Recenze
Pokukoval jsem do Turbo verzích už nějakou tu dobu, Líbí se mi 80-tá léta , nikdy jsem ale nevěřil, že si Turbínu někdy pořídím, občas šmejdím po Bazoši atd.. a tam se náhodou objevila , byla i kousek od baráku, cca 30 km, tak sem se na ní byl i podívat, z prvu jen na okouknutí,, slovo dalo slovo a už sem si mazal pro vozejk, znásilnil Bankomat a mazal pro ní.. Koupená jako nepojizdná, neozkoušená, dovoz z Německa, prodejce( překupník) na překupníka celkem rozumný férový chlap, tvrdil, že před rokem jí nastartovali, což později pro rozebraní tomu tak určitě nebylo, stála min. 10 let, pravda je, že měj někdo celkem nedávno snahu to nastartovat, bylo tam fungl nové el.benzínové čerpadlo z druhovýroby, to by ani tak nevadilo, to co vadilo, že jeho max. tlak co dokáže vyvinou bylo 0.2-03 baru, (klasické hodnoty el. palivového podávacího vakuového čerpadla) jenže Turbosystém Yamaha nestací jen palivo dodávat, ale i natlakovat na tlak až 0.7 baru... origo čerpadlo se nevyrábí, staré používané stojí majlant a je prostě staré, z automobilu by použít externí čerpadlo šlo, jenže je zase moc velké, má velký odběr elektriky a mraky dalších negativ.. nakonec jsem sehnal v USA nové palivové čerpadlo , co je malé, vejde se do originál držáku, má výkon a odběr proudu jak originál původní palivové čerpadlo,,nechali se vyčistit ultrazvukem karburátory, koupili nové těsnění a pak se to vše dalo dohromady.. Je to hezká technologie, jednoduché a přitom krásně funkční, mám už zkušenosti repasi karburátorů, ale toto byla pro mě novinka, přetlakové karburátory se prostě jen tak nevidí .. Turbína byla celkové v celkem zachovalém stavu, jen od spodu byla zdatně chytnutá korozí, chtěl jsem jen vymontovat a zkontrolovat turbo a za boha jsem nemohl povolit šrouby a hned jsem jeden utrhnul, tak že motor ven, aby byl lepší přístup a nakonec jsem ho vydoloval, trochu si se vším pohrál a už mi dělá holka radost.. ano a svezení:: je to šílené, moc to nebrzdí, je to těžký a když nezafouká turbo a to se začne probouzet někde kolem 5 tis. ot/min. tak to nejede, když foukne, tak to jede, dle moderních měřítek obstojně... Tady vůbec nejde o výkon, hmotnost, podvozek, jde o tu technologii, futuristickou palubku i design, o to že kdo v 80 letech neměl alespoň sluneční brýle s velkým nápisem TURBO nebyl nic... Krásný stroj, na kterém se né moc dobře jezdí.. Do toho, ruku na srdce kluci TURBO chce mít doma každý, pro neznalé je to hranatá kraksna a pro znalé zlatý Grál a i když teď motorky z 80 sátek ještě moc nelákají a ani nemají moc cenovou hodnotu, zajímavé motorky 6 válce od Hondy, a turba od velké japonské čtyřky.. budou za chvilku velice žádaná, alespoň si to myslím
Další turbomaniak Pěkný kousek, nedáme někdy sraz?
Parádní retro kousek, co bude mít do budoucna i velkou hodnotu.
prda!!
Jedna z těch nad kterými jsem slintal jako klučina když jsem náhodou někde vyšmelil moto katalog z Německa. A záviděl jsem těm imperialistickým hrdlořezům o to víc, že jsem netušil vůbec nic o směnném kurzu marky ke koruně a přišlo mi to neskutečně levný ! Je krásně ošklivá a zároveň ošklivě krásná. Má charizma o kterém se těm moderním nasraným vosám s hmyzím ksichtem, jak píše dajos ani nezdá ! Tak ať vám to spolu jezdí !
bike mého mládí