Kultovní sportovně-cestovní japonec a konečně u mě doma
Motorka koupena od FIRMA:Aleš Imrich - Aleš Moto (Moravská - Spokojenost, ochotný pán.
Výška jezdce: 195 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Sprint ST 1050: Moc anglánský :-D
Aprilia RST 1000 Futura: Velká, hezká, ale nebyla dobrá nabídka, navíc riskovat taliáni?
První dojmy - První posez velký divný - kde jsou řidítka a proč skoro ležim? :-D Po 11 leté pauze, kdy jsem skončil na endurech mě to dost překvapilo. Jízda 350km od prodejce domů, kdy půl cesty chcalo byl velmi zvláštní křest, první hodinu ukrutně stažený půlky - jede to jak drak.
Motorku bych doporučil pro - Těžko říct, je to vcelku velký, je to těžký, docela to i jede. Pro vyklidněné jedince, co chtějí někam po asfaltu dojet?
Doplňky na motorce - Všechno naštěstí bylo origo, už jen čeká na to být napadena kutilem
Recenze
Když jsem ve městě konečně sehnal garaž a udělal papíry (ano... je to moje první "legalní" moto ), přemýšlel jsem co vlastně chci a na co se vejdu (195/90)- zase enduro nebo snad supermoto? Ne, chce to něco jinýho, supersport? Hmmm... na tom se rozpůlim o třetí strom a navíc jsou všechny modernější malý. Nakonec jsem zůstal v kategorii cestovně-sportovní a našel jsem VFR modely 02-10 a vzpomněl si, jak jsem jako malej smrad prvně viděl katalog Hondy... s touhle krasavicí... hrozně mi učarovala... takže bylo skoro jistě rozhodnuto.
Mám ji od zaří 2019, mnou najeto necelých 2k km, moto má 56k. Teď je v garáži napůl nahá a čeká na větší servis.
Motor
V4, super zvuk, i když díky katu a koncovkám je strašně tichej, asi půjde trochu pokuchat. VTEC dobrej fun faktor, baví mě, vrací mi vzpomínky na 2 takt s přívěrou. Po tom co se mi začal ozývat napínák trochu mi ztuhnul usměv, zlatý kola i když trochu hlučný (VFR 750 ´89). Do 3-4 tisíc se mu moc nechce a dává to znát dost slušnejma vibracema, obzvlášť když po něm chcete moc. Kolem 5k je lehká díra, ale je poznat jen když přidáváte pomalu. Přechod VTEC - když přidáváte hodně pomalu, je tam lehký zaškobrtnutí. Chce se to s motorem trochu naučit pracovat v kostce buď jet kochačku nebo pacienta
Podvozek
Spíš měkčí, uvidíme co po repasu a seřízení, ale předek se topí i s CBS na můj vkus až až. Co se zatáček týče, tak zatím moc zkušeností není, sjetý gumy a hlava mě moc nepustí, doteď jsem jezdil na drapácích...
Brzdy
CBS, zvláštní zajimavý, asi to funguje. Na to jak je ta věc těžká brzdí to dobře. Bude peklo to odvzdušnit.
Spotřeba? Nevím zatím mě moc nezajímá, dokázal jsem najel 350km na nádrž a ještě tam trocha rezervy byla. Co se nádrže týče, 22L? Nějak se mi to nezdá, už jsem jel na výpary a narval jsem tam kapku přes 20. Normálně 16-18 při cca poloviční rezervě. Zvláštní
Už se těším až na to naházím kufry a pojedu někam hoodně daleko.
To cukáni do 5000 je vůle ventilů, seřídit a bude to ok. Přední vydlice taky lítala strašně dolů, udělej repas a bude to ok. První sezónu sem dal 8000, pecka mašina.
Super
Super motorka na delší výlety i ve dvou, zábavná i pro velmi aktivního spolujezdce (variabilní posez od zákrytu ve vyšší rychlosti až po kochací židlový ve vesnici). Taky jsme takovou měli - laděný výfuk LeoVince, gumy Bridgestone vícesměsové - měkčí boky, spousta ujetých kilometrů a krásných vzpomínek.
nadčasová motorka,letmo uložené kolo a do tohy ty čtyři laufy pod sedlem..