Motorka je dobrá pro začínající motorkáře zejména pro menší postavy. Dokáže překvapit a je to vcelku solidní stroj i když opravy jsou náročný někdy.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GS 500E: důvod neuveden
Honda CB 500: důvod neuveden
První dojmy - Vzhledově pěkný naháč s krásným zvukem řadového dvouválce, který ve vysokých otáčkách opravdu řve tedy za mě. Zvyknout si dá a ani mi to nevadí spíše jsem si to oblíbil. Při klidné jízdě do 5 tisíc otáček je to krásný zvuk bublání pak začne značně nabírat na hlučnosti a taky akcelerace je užasná od nízkých otáček. Pohodový stroj co udělá radost ne jednomu začátečníkovi a do začátků si užijete mnoho srandy a zážitků.
Motorku bych doporučil pro - Pro menší postavy a začátečníky, kteří se učí na prvních kilometrech a zároveň chcou do začátku něco výkonějšího než 125..(myslím pro motorkáře A2, kteří nechcou 125)
Doplňky na motorce - padáky,páčky CNC,nová o něco širší řídítka,
Recenze
Ahoj, všem tak chci se podělit o první kilometry v sedle na mojí první motorce Kawasaki ER5 Twister. Volil jsem mezi Honda CB500, Suzuki GS500E a Kawasaki ER 5. Hledal jsem hledal, ale v okolí nebylo nic extra na co bych se mohl jet podívat. Pak přišla chvíle kdy se v okolí vyskytla Kawasaki ER5 za cenu dost vysokou, ale ještě se povedlo cenu trochu snížit. Po té co jsem prošel pečlivě stav a podíval se jestli neni stočený tachometr , tak jsem odsouhlasil že to beru. Po veškerém papírování jsem si doma udělal běžný servis jako olej, chladící kapalina, brzdová kapalina, výměna zadní pneu , svíčky, vzduchový filtr atd... První jízda byla plná emocí a nejvíc se mi vryl do paměti první rozjezd, kdy jsem byl natěšený a zároveň jsem se bál jak bude motorka reagovat. Důležité co musím podotknout je že mě vyhovuje tento naháč tím, jak je poměrně nízký a člověk s výškou 180cm sice po delší cestě je rozlamanej, ale zároveň jako začátečník jsem se v sedle cítil fajn a v bezpečí (myslím tím,že motorku mohu mít pod kontrolou a dosáhnu bez problému na zem. Neni to jak enduro, ale zase enduro je pohodlnější na delší cesty 100km a víc). Což beru jako velký plus pro všechny motorkářky a i začínající motorkáře, že se na tom člověk cítí bezpečně. Po zahřátí motoru jsem konečně usedl do sedla zvednul stojan a zařadil jsem za 1.Ten neskutečný pocit strachu opadl hned při průjezdu prvních zatáček, kdy jsem byl a jsem nadšený jak motorka dokáže akcelerovat a brzdit motorem, protože je to řadový dvouválec.Často lidi namítají že brzdy jsou hrozný ohh ano jsou, ale motor to kompenzuje a pokud nepotřebujete závodit a hrotit každý moment a vletět do každé zatáčky jak prase, tak je to motorka právě pro vás. Pravdou je že při větší rychlosti se v zatáčkách začne chvět, ale já to beru jako + protože vás to naučí se zpevnit a zpomalit a tu zatáčku se naučite projíždět plynule a bez zavrávorání či trhání plynem. První zatáčky jsem měl problém se trochu víc položit na motorce nebyl jsem si jistý a hlavně zvyklí moc. Lék na tohle jsem zjistil že jsou rady od ostatních motorkářů a následně (čas) trpělivost zkoušet to znovu a znovu a přibývající kilometry.
S motorkou se dá i motat na parkovišti pomalou jízdou a neni to tak hrozný i když teda někdy si člověk mákne ono skoro 200Kg neni málo. v půlce sezóny jsem musel dělat servis a to přetěsnění ventilového víka (teklo a někdo předemnou dal blbě těsnění) a seřízení ventilů + nový o-kroužky u vodních trubek. Je teda fakt že co se týká servisu je potřeba mít silný nervy, protože konstruktéři tohohle stroje byli fakt nadějní :D btw je velký problém vyměnit jen svíčky a vyrobit si doma vlastní klíč zabere dost času.. Dále jsem musel ještě karburátory vyčistit přetěsnit a seřídit podtlaky. Motorka je dobrá a pokud se jí pověnujete a dáte si práci tak máte pak lepší pocit mnoho zkušeností a jistotu, že máte dobře investované peníze do stroje, který se na vás nevykašle i přesto jak je starý.
Jménem vlastníka ER5 souhlas s trefným popisem . Akorát nevím, proč každý píše, že ji doporučuje pro začínající motorkáře... i když, člověk se pořád učí, takže vlastně jo . Přeju spokojenost a spoustu příjemně strávených Km.