renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 5 (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kitty
Vloženo 3.12.2011
Aktualizováno 16.6.2013
Zobrazeno 12 036x
HODNOCENÍ PROFILU OD 33 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Po CBR 125 jsem přesedlala na pětistovku, moje první "velká" motorka, tak si užívám toho, že jsem schopná předjíždět a ježdění mě baví s každým najetým km víc a víc.

prodáno 16.6.2013

Více fotografii

Výška jezdce: 160 cm

První dojmy - První dojmy silné, motorka mi přišla po dváce hrozně silná, zvykala jsem si na vyšší hmotnost, ale po prvních nejistých km jsme se rychle sžily :-) Poslouchá na pokyny, reaguje předvídatelně, nejslabším článkem je jako vždy řidič :-) A pak teda brzdy, není to nic moc.

Motorku bych doporučil pro - začátečníci, holky, jezdci menšího vzrůstu

Doplňky na motorce - 12V zásuvka pod sedlem, moto snížené ve vidlích o cca 2cm

Recenze

Zkušenosti psát moc nemůžu, nicméně oproti dváce je to již dospělý stroj, těžší, nicméně co se týká ovladatelnosti to bude myslím v pohodě. Se svojí "výškou" 160 čísel mám trochu problém dosáhnout na zem, na každou nohu balancuji na palcích, ale je to jen o málo jiné než na dváce. Myslím, že to půjde. Víc napíšu na jaře, až se projedeme.

4.3.2012
První letošní projížďka a první projížďka na ER5 vůbec. Unavené zubaté sluníčko a kolem 10 stupňů mi nedalo a musela jsem vyrazit. První dojmy poměrně silné, oproti malé dváce najednou sedím na motorce Nejdřív jsem musela zjistit, kde jsou všechny páčky a čudlíky a pak hurá na silnice. Jízda byla poznamenaná respektem, přeci jen po zimní pauze jsem byla hodně opatrná. Motorka reaguje velmi dobře na pokyny, která jí dávám, zpočátku mi dělá problémy vykroužit ostřejší zatáčku, pak velmi rychle zjišťuju, že zablokovat zadní kolo při podřazení není vůbec nic složitého Povede se mi to několikrát, tady děkuju všem motoškolám, co jsem absolvovala, že jsem si ten pocit smyku už zkusila a nyní z něj nejsem vyděšená. Užívám si toho, že můžu předjet auto a nepotřebuju k tomu kilometrovou rovinu. Nejvíc jsem se rozjela asi na 145 a málem mě to odfouklo, holt naháč. Děkuju dvěma pánům, co mě doprovázeli, asi aby mě měl kdo sbírat, naštěstí nebylo nutné.
Nedostatek - vlnění a neochota držet stopu - byl vyřešen na první zastávce na benzínce, zadní kolo nebylo v ose, již opraveno (díky Ozzy) a motorka se chová už o mnoho lépe.
Prvních 100km za námi a já se těším na další, myslím, že nám to spolu půjde

27.4.2012
Letošní jaro přeje motorkám, díky teplému počasí máme za sebou už bezmála 2500km. Takže by se snad dalo říct, že už se známe Jsem spokojena, co se týká ovladatelnosti, tak mě motorka poslouchá, hezky se sklápí do zatáček a i sem tam nějakou tu chybku mi odpustí. Ježdění mě chytlo za srdíčko, strašně mě baví si s ní hrát, mám ráda táhlejší zatáčky, které si fakt užívám. Možná i maličko zrychluju
Závadu jsem objevila jen jednu, při jedné z vyjížděk jsem najednou měla prázdné zadní kolo, nějak netuším, kde se k němu přišlo, guma bez defektu, no záhada hlavolamu
Absolvovala 1.servis, kdy byly vyměněny náplně, motorka zkontrolovaná a až na nutnost výměny ložiska v krku řízení je v pořádku. Ložisko přijde na řadu brzy, řídítka mají tendenci se vracet ke středu, což trochu zhoršuje ovladatelnost hlavně v nízkých rychlostech. Plus se přezula zadní guma - Dunlop Arrowmax GT501, jsem spokojená, drží pěkně, ke krajům chybí 1cm A tlak drží, tak snad se výměnou odstranil šotek, co mi vypustil vzduch
Nehody žádné, kromě 2x odložení v nulové rychlosti, kdy mi moje krátké nožky neposkytly dostatečnou oporu. Hezky symetricky, jednou na pravý, podruhé na levý bok. Ale nic se nestalo, ani mě, ani motorce, velebím padací rámy, já si vynadala do domácích zvířat a jelo se dál
Hranice najetých 40000km pokořena. V brzké době mě čekají 3 motoškoly, z toho 2x na malém okruhu (Sosnová + Vysoké Mýto), tak jsem na to zvědavá.

Update k 11.7.2012
Letošní sezóna je zatím vydařená, nalítáno máme spolu už přes 9000km Počasí přálo, já měla vzhledem k takřka tříměsíční přestávce v práci i hodně času, tak jsem jezdila skoro každou volnou chvíli a kilometry rychle přibývaly. Už jsme sehrané a když neudělám nějakou krávovinu, tak mě motorka ochotně poslouchá. Cestovní tempo se ustálilo někde kolem 110km/h, v závislosti na členitosti terénu. Na hladkých silnicích je to lepší, na výmolech a hrbolech je podvozek přece jen trochu neklidný, motorka dost poskakuje a já ztrácím pocit kontroly, proto na takových úsecích holt zpomaluji. Dalším poměrně velkým mínusem jsou brzdy. Prostě to nebrzdí Musí se dost razantně, jeden kotouč vpředu a buben vzadu nejsou fakt nic moc. Takže o to víc, předvídat, předvídat, předvídat

Absolvovaly jsme spolu několik fajn akcí.
8.5.2012 Motocyklový den žen ve Vysokém Mýtě. Skvělá akce pořádaná Motohousem ve spolupráci se Suzuki a Bikerscrownem. Den zaměřený na ženy - řidičky motorek, sešlo se nás kolem 100, rozděleny jsme byly do 3 skupin, každá absolvovala 3 části - ovládání motorky (slalom, brzdy atd.), jízdu po okruhu za instruktorem (Karlos mi ukázal palec nahoru, moje jezdecké srdce plesalo :-) ) a focení s motorkou. Počasí na jedničku, příští rok snad pojedu zas, fakt to stálo za to. Okruh v Mýtě se mi moc líbil, lepší než Sosnová, škoda, že není blíž. ER5tce je na takovém okruhu dobře, trénuju náklony beze strachu z kamionu nebo hromady písku za zatáčkou. Má to něco do sebe.

20.5.2012 Motoškola u Matyho v Kolíně. Pro mě opáčko, už jsem tam byla s malým cebrem. Při nácviku krizového brždění se mi tam povedlo motorku jemně a něžně odložit na levý bok. Odneslo to oranžové sklíčko předního blinkru, jinak se nic nestalo. Odjížděla jsem zas o něco jistější, schopná vykroužit osmičku a otočit se i na místě menším, než by bylo nutno pro otočení kombajnu :-)

28.5.2012 Volné jízdy v Sosnové, pořádané Sharkem. Za 300 dvě hodiny volných jízd. A já blbec přemotivovanej, jinak to nelze nazvat. První série v pohodě, dokonce mi kluci říkali, že prej čumí, jak to vodím. Tak jsem to při další sérii povodila...na stupačku v levé zatáčce, tak moc jsem si chtěla škrtnout, až jsem se z toho podělala, narovnala motorku, koukla se místo na trať do trávy a bylo jasno. Pád cca v 30km/h, opět prasklej blinkr plus ohnutý řídítka, já bez šrámu, když teda nepočítám ty na svém egu :-) S VonZahnem jsme řídítka jakž takž srovnali a ještě jsem si několikrát zajezdila, už ne tak bezhlavě :-)

11.6.2012 Motoškola s Matym v Sosnové. 4 skupiny rozdělené dle zkušeností, 2 vždy jezdily po okruhu za instruktorem, třetí trénovala krizové brzdy plus jezdila slalom, čtvrtá měla pauzu. Dohromady 4 hodiny, střídalo se po 15 minutách, poslední jízdy byly volné. Ty jsem si už fakt užila, byť bez broušení hlásičů, ale guma do kraje sjetá byla :-) Dostala jsem pochvalu.
Nicméně cestu zpět poznamenal další karambol. Chytl mě déšť 15km od domova. Chtěla jsem už dojet. První železniční přejezd mezi Velvarami a Kralupami, probíhající šikmo silnicí. Mokré koleje kloužou, a to velmi. Pád cca v 50km/h (ano, jsem vůl, že jsem na to vlítla tak rychle) a najednou jsem ležela a sledovala jiskry odlétávající od řídítek. Motorka hnuté řízení (naštěstí jen v brejlích), ohnutou zadní brzdu a ohnutá řídítka (btw čerstvě vyměněná), promáčklý kryt budíků, rozbitý blinkr (opět), jinak jen kosmetika, jako odřená koncovka výfuku, padací rám, závažíčko a páčka přední brzdy. Já naražené rameno a bok, odřený loket, zničené plexi na helmě, jinak nic. PSÍ kombinéza odvedla výbornou práci. Ještě jsem dojela domů. Oprava šla naštěstí dobře, řízení jsme srovnali, kryt budíků vyměnili z sice odřený, ale nepromáčklý, pak koupím novej, nebo si přestříknu tenhle, ještě uvidím.

15.-17.6.2012 Motoslet žen, asi netřeba rozvádět, bezva akce, chlast, ženy, zpěv :-) A přes 700km za víkend :-)

Máme za sebou už dovolenou. Poslední červnový týden jsme s manželem (VFR1200) vyrazili do Alp. Cílová oblast byla v okolí Cortiny D'ampezzo. 7 dní, počasí na střídačku, od 35 stupňů po 2 stupně na vrcholu Passo dello Stelvio, kde padal déšť se sněhem. Namátkou jsme projeli Grossglocknerhochalpenstrasse (akorát výjezd na Edelweisspitze se nezdařil), přehrada Malta, Passo Pordoi, Passo di Gavia, Passo dello Stelvio (strana od Bormia a pak na Maria Alm ve Švýcarsku, tu nejzamotanější jsme nejeli, fakt bylo hnusně), Marmolada, Passo Falzarego, Passo Giau, Passo Costalugna, Passo Tonale...a já už ani nevím jaké další, bylo toho hodně :-) Výborný trénink vraceček, jízdy na mokru a i větších porcí kilometrů. Dohromady naježděno 2500km.

9.7.2012
Druhý servis, srovnána zadní brzda, dolit olej (sežrala potvora skoro 1,5 litru od poslední výměny, budu to muset víc kontrolovat). Přezuta celá sada pneumatik, zadní jsem reklamovala, objevila se na ní příčná prasklina, o čemž tu už i proběhlo
vlákno . Nazuty opět Arrowmaxy GT501, na předek i zadek, jinak jsem s nimi byla spokojená, držely krásně a chovaly se předvídatelně.

17.9.2012
1st Ladies Cup v Mostě, akce pořádaná Racetrackem. Moje první seznámení se s velkým okruhem. Sice jsem měla nejslabší motorku široko daleko když nepočítám přibližovadla v paddocku, ale užila jsem si to i tak maximálně. Pořádně jsem motorce prohnala šunky, otáčkoměr byl často na hranici červeného pole, gumy ožmolkované. Zážitek stát na startovním roštu při závodě a poté samotný start byl nepopsatelný, připadala jsem si jak Rossi :-) S časem 2:27.273 jsem dostala pohárek za 4.místo v kategorii Naked :-) Okruh mě strašně baví, mnohdy mě už limitovala motorka a její výkon, kdy jsem silnějším strojům nestačila na výjezdech a rovinkách, nicméně v zatáčkách byla leckdy rychlejší. Když tedy nepočítám Justine a jí podobné, která mě předjela ve vracáku, když jsem to jako fakt klopila, hustokrutá a najednou se mihlo cosi oranžovýho a zmizelo :-)

6.10.2012
K dnešnímu dni najeto lehce přes 13500km. Stále doufám, že to ještě není konečná :-) Ale i kdyby, slušnej nájezd za sezónu.

10.5.2013
Asi by to chtělo zas aktualizovat. zatím najeto cca 2400km z tuhle sezónu, která nejdřív vypadala, že vůbec nepřijde :-) Začínám mít silný pocit, že by to chtělo změnu. Motorka jezdí pěkně, ale už cítím její limity. Hlavně v podvozku, kterej bývá ve vyšších rychlostech v náklonu nestabilní, motorka se vlní pod zadkem a pak teda hlavně ty brzdy.

Máme za sebou dva okruhové dny, 8.5. MDŽ v Mýtě, opět fajn akce, sluníčko, gumy do kraje a poznatek, že příště půjdu do rychlíků :-)
A včera Racetrack ježdění v Brně, měla jsem z toho trochu obavy, jak si pětikilo poradí s brněnským okruhem. Sice krásné poslední místo v holčičím závodě, ale v trénincích předjeté 2 motorky, s časem 3:15 a nějaký ty drobný to myslím nebylo tak hrozný. Ale fakt to není motorka na tohle blbnutí, nelíbí se jí to. V zatáčkách jsem opět některé jezdce dojížděla :-)

Zimní servis - výměna plynového lanka, výměna páček, výměna oleje a filtru, výměna krytů budíků za nové, výměna brzdové kapaliny a odvzdušnění přední brzdy. Ještě bych ráda sundala zadní kolo, celý to tam pořádně vyčistila, protože to chce, pak přečalounit sedlo, protože se koženka trhá.

A půjde do světa, holka moje :-) Letos určitě.

15.5.2013 dovezena nová motorka a to Honda CBR 600F, takže jsem ERku důkladně vyčistila, aby ji měl nový majitel pěknou. Dala mi strašně moc, hodně mě naučila, tak doufám, že skončí v dobrých rukou. Nikde mě nenechala, poslouchala a byla fakt hodná. Najeto spolu máme cca 15500km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
novaciny
novaciny napsal 06.04.17 v 23:07 10b.

Fascinujou mě ty fotky v náklonu .. za 10b

x-t.y.n.a
x-t.y.n.a napsal 31.05.13 v 10:33 5b.

bývalá motorka po mém příteli, který se o ní staral nevídaným způsobem. No teď je z ní trošku otloukánek , ale každý se jednou učí.

Zub47
Zub47 napsal 11.05.13 v 03:13 10b.

jo a pardni fotky ze Švýcarska hory proste miluju

trigr
trigr napsal 09.04.13 v 18:52 10b.

Kaabo
Kaabo napsal 10.02.13 v 17:53 10b.

Pěkně ji vodíš...a za rok máš docela slušný nájezd KM Jen tak dák. Přeji hodně krásných zážitků při dalším kroužení po cestách i necestách.

Více komentářů



TOPlist