renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 5 (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kamy
Vloženo 19.7.2012
Aktualizováno 18.7.2013
Zobrazeno 5 479x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Mrštný Cvrček. Není lepší definice

Více fotografii

Výška jezdce: 195 cm

První dojmy - co sem si to sakra pořídil :-D

Recenze

VÝBĚR MOTO:
Jakožto začátečník jsem měl obrovské dilema. Jaký typ motorky. Nemohu říct, že by ER-5 presentovala můj styl jízdy, neboť ho ve své podstatě hledám, vím ale to, že od mých představ se výrazně liší. Na druhou stranu střelecké zalehávání už nyní mohu úplně ignorovat, čímž se gausova křivka redukuje o jeden celý medián. Preference byly tedy kladeny na dvouválec min., motor do V, kardan ,posez čopra (pohodlí na cesty) a nakonec samozřejmě výkon a zvuk... Život má zvláštní smysl pro ironii, neb ER-5 neplní téměř nic, přitom ale ve všem nabízí solidní kompromisy. Právě o tom její nákup byl. Zaprvé je vhodná pro začátečníka, zadruhé bezkonkurenční ceny těchto 5ti kil dělají z těchto strojů vhodné náčiní pro úvod do jedné stopy a zatřetí vzhled. Ano, i vzhled je důležitým faktorem a já se neubráním větě, že naháči jsou stále cool. Proto sem neváhal a zvolil ÉRo.

POPIS PŘI KOUPI: Mašinka je ročník 2000 a najetých 40tisíc. Já tvrdím, že jsou to u ojetiny téměř nic neříkající údaje. Mašinka byla pěkně čistá. Ikdyž se kosmetika rozhodně našla, prasklý zadní plast u konce sedačky, celkem solidně opraven, ovšem šrám je viditelný. Přední vidlice jsou jemně zaoxidované, pravděpodobně od provoních šrámů a stáří. Ovšem zatím se jedná jen o bílou rez, laik by řekl, že je vidlice špinavá. Sedadlo bylo v zachovalém stavu, budíky bez znatelného poškození, ztrácející se znaky ovládacích prvků značí, že moto bylo rozhodně používané. Za to bylo rozhodně dobře udržované. Chod motoru byl prostě dobrý, hned od počátku nebylo třeba startovat sytičem, důkaz dobrého seřízení. Chod vyrovnaný, v možnostech řadového dvouválce (dvojitý jednobuch), jen ten cvrlikající výfuk kazil dojem. Ovšem proti mírnému nadstandartu v podobě předního plexi a zadního vaku na přilbu, to byla malá daň. Po zkušební jízdě se nenašla jediná provozní vada a tak nebyl důvod moto nevzít.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI:

- MOTOR A PŘEVODOVKA:
Jako první musím vyzdihnout to nejdůležitější a to je srdce stroje. Svých 37kW mašinka rozhodně má a dokazuje to při ostré jízdě. Naopak při pomalé jízdě ji schází síla, které má dostatek, ovšem brzy člověk nabyde dojmu, že jede na podřadném stroji. Což kompenzuje krátké zpřevodování, 6 rychlostních stupňů a poměrně vysoko položený maximální výkon. Ten najdeme přibližně kolem 9500 otáček (liší se stroj od stroje). Tah motorky je tedy úměrný otáčkám, ovšem díky vysoko poleženému maximu kroutícího momentu, spíše s exponencionálním závěrem, kdy v nízkých prostě jede, ale probudí se k životu opravdu až od 6ti tisíc otáček kde začne vejvýrazněji tahat a nadále roste až do maxima. Předjíždění je tedy i díky převodovce skoro vždy otázkou si podřadit o jeden, né-li dva stupně. I přes to, že má vůz 6rychlostí, je neštastně řešená jednička, která by na můj vkus mohla být kratší, o to víc by ale kousala, což věřím, že by mnohým dělalo problémy (absence indikátoru rychlostních stupňů mi vadí). Zvláště při neohrabaném dávkování plynu v nízkých otáčkách, kdy plynule akcelerovat z volnoběžné pomalé jízdy vyžaduje pomoc spojky, ale věřím, že vyladění heftu by to cosi vyřešilo, ale stačí si zvyknout (zralí motorkáři by se mi za to vysmáli co vůbec řeším za voloviny). Každopádně ke spojce nemám výtek. Řazení je snadné, poměrně tiché, když nemluvím o řazení z volnoběžných otáček, to o sobě dá převodovka vědět, což je správně.

- ŘIZENÍ: Vzhledem ke své mušší váze, je to taková hravá kobylka, jak jí chci říkat, až vyměním ten výfuk (pokud někdy). Do zatáček padá úplně sama, netřeba jí tam nutit, což začátečník určitě ocení víc. Není zrádná, její řízení jde lehko a s citem. Reaguje na impulzy velmi svižně, na kontra odpovídá rychleji než sem schopný si vůbec uvědomit že už padám, takže nemám co vytýkat. Vzhledem k poloměru zatáčení, jde použít do města, ale klasika prostě patří mimo město. Tam se cítí skvěle i na svých galuskách. Čas od času je ale díky větru možné cítit vibrace v řídítkách, ale není to nic nečekaného, přeci jen je to malý a nahý stroj. Dálniční provoz moc příjemný není a to přímoúměrně s vaší výškou. Ale jde to. 100km projížďku po D1 jsem zdárně zdolal, jakožto časově úspornou nutnost, ale dálnice se na tohoto naháče nehodí.

- BRZDY: Nevím jak jiní, ale nemůžu si stěžovat. Mají taktéž exponencionální tah, tedy zpočátku jemně lížou a až ke konci svírají. Přitom nemohu tvrdit, že by brzdily málo. Přední se krásně dávkuje, v zadním bubnu vůbec nemám cit, takže slouží spíše pro rozjezdy do kopce. Musím podotknout ale jeden fakt, který nemohu posoudit díky mým malým zkušenostem, jedinou nepříjemností je krizové brždění, kdy při razantním stáhnutím přední brzdy se vidlice dost výrazně zavlní a dojde i ke zvukové rázovité kulise (předpokládam že jde o zvuk vzniklý při náhlém sevření kotouče). Bohužel nemám možnost porovnat s jinými stroji, ovšem po stránce ovladatelnosti, jsem schopen bezpečně zastavit. Pro mě dobrý.

- SPOTŘEBA: Pokud jedu pilu, není problém dát tomu 7litrů. Ovšem takhle se jezdit opravdu ani nedá. Klidnou jízdou po městě kolem 3-4tis. otáček, mimo město 4-5tisíc jezdím od 4,5 do 5ti litrů. Když jí ženu po dálnici, není problém se blížit k 6ti. Takže spotřebě nemohu nic vytýkat. Městcký provoz rozhodně není o moc vyšší, díky mnohem menší provozní váze než u automobilu.

- PROVOZNÍ NÁKLADY: Zadní guma, cena od 1tisíce za continentálku, přední ještě o pár stovek méně. Oleje kolem 7stovek, vzduchový filtr 400Kč, olejový 150Kč... Chladící náplň a brzdovka, řádově ve stovkách... A povinné ručení pro mladého člověka kolem tisícovky na rok. Řetězovka? 1800Kč... Takže jestli si někdo myslí, že tenhle stroj je bezedná studna, budu se mu smát. Svíčky za 80Kč už raději vůbec nezmiňuji. Tenhle stroj nikoho na údržbě nezrujnuje. Horší je jen s nákupem originálních dílů na karosérii... To už ale nepatří do provozních nákladů. Benzín je tedy stále nejdražší položkou.

- POHODLÍ: Cesta pro jednoho je dobrá. Při mé výšce 194cm se příkláním k tomu, že je to výška hraniční. Ještě na stroji nevypadám tak zle, aby to vzbuzovalo smích, ale soudě dle vybrání místa na kolena v nádrži, které mám na milimetry přesně, nemohu motorku moc doporučit lidem kolem dvou metrů. Jinak je posez poměrně dobrý, ikdyž dlouhé sezení v sedle způsobuje bolest i vysezeným cyklistům a můžeskému pohlaví může klouzavá sedačka výrazně mačkat mozky o hranu nádrže. Babská motorka. Vše ale odpovídá velikosti a stylu, ani ty užší řídítka nevadí, jde o zvyk. Nejvíc tedy člověk zápasí s klouzající sedačkou, zvláště spolujezdec, který se nemá čeho držet. Pokud se ale bude držet rámu na batohy, jde to dobře. A dokázal bych si jako spolujezdec představit i delší cestu. Ženská to bude mít o poznání snažší, neb ta se může držet nádrže a řidiče zároveň. Protiskluzové čalounění je tedy velmi dobrým nápadem pro zpříjemnění jinak průměrného pohodlí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
samitras
samitras napsal 07.06.14 v 08:53 10b.

Super popis, pán je asi spisovatel.

Crull
Crull napsal 20.08.13 v 11:55

:P

Crull
Crull napsal 20.08.13 v 11:55 10b.

:P

Bart1101
Bart1101 napsal 25.07.13 v 21:03 10b.

Krásná a zase tak špinavá není. ta barva se mi moc líbí

StrejdaMortymer
StrejdaMortymer napsal 23.07.13 v 15:05

Na mašinu máme skoro stejný názor, hlavně ten výfuk tak hodně štěstí a jen tak dál

Více komentářů



TOPlist