Jawa Pérák FJ z roku 1947. Legendární motocykl, který za II. sv. války vynalézali mimo jiné i Nové Pace.
Motorka koupena od Jawa
První dojmy - Jízda na této mašině má své kouzlo. Je to blbě ovladatelné, když se rozjedete nad 70, máte co dělat, udržet to na silnici. Ale kdo by taky jezdil rychleji. Tato mašina má svoje kouzlo, svá léta a svou historii. Toho si ostatně všímají i kolemjdoucí, protože málo kdy se po silnici prohání stroj z roku 1947.
Recenze
Jistě všichni znají tuto legendární mašinu. Já ji podědil po svém otci a ten zase po svém. Jak postupoval čas, motorka se různě měnila. Už v dřívějších dobách se tuningovalo, takže z Péráka vznikla později kývačka a nakonec to jeden čas sloužilo, jako pracovní stroj na tahání čerstvě posekané trávy. Amatérskou renovací prošla motorka v r. 2010 a od té doby v se nic zásadního nezměnilo, až tedy na to, že se podařilo postavit ji na veteránské papíry, protože před tím žádné neexistovaly.
Ještě doplním, že má stále spoustu much a nelze ji považovat za dokončenou. Lak je takový, jaký je, barva rámu černá být nemá a to nemluvím o ostatních věcech, jako cívka, spínací skříňka, atd. To je jen doplňující informace pro všechny, kteří budou chtít rýpat do současného vzhledu. Po technické stránce je však v naprosto skvělé kondici a ježdění je zážitek.
Dobry den,
Mohl by jste mi poslat fotku vyplneneho technickeho prukazu, prosim? Potrebuji prihlasit sveho Peraka a technik na STK potrebuje vedet udaje, ktere tam ma napsat. (samozrejme nepotrebuji videt vasi SPZ nebo cislo karoserie - zajimaji me jen ostatni udaje).
Mnohokrat dekuji a at se modre kour
A pérák samozřejmě taky! .. rejpalové :)
a já se s renovacema asi moc seru, abych se nemusel stydět a stroj prošel testací, ano asi někde šlo anebo prošlo všechno , snad ani nehodnotit, 5 bodů jen za tu rodinnou historii
Nechápu, jak toto mohlo projít na V a ještě k tomu na rok 1947. Ale jak je vidět, možný je asi všechno.
No, nechapu co je na motorce blbe ovladatelne, teda pokud je vse v poradku. takze jestli je zkroucenej ram, vymlaceny futra ve vidlich a pod. tak to blbe ovladatelne byt muze, ale jestli je vsechno dobre udelane, tak sedi jak pribita. jinak by motorce urcite vic slusel ram, vzpery blatniku, nosic, brejle v cerveny a civka pod nadrzi.