Mercedes mezi skútry v této kubatuře.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia SR Max 125: Malý výběr ojetin, navíc se dá očekávat v nejbližší době nový model od Aprilie(min. facelift)
Yamaha X-max 125: Pro X-maxe hovořila větší nabídka ojetin a také jejich nižší cena. V reálu je moto na první pohled strašně veliké až neodpovídající kubatuře. Nakonec rozhodlo, že manželka nedosáhla ze sedačky na zem(jako řidič).
Yamaha NMAX: Levné (v porovnáním s X-maxem nebo Forzou), ale malé - spíš jen do města. Prý bych na tom vypadal jak dámské přirození :)
Kawasaki J125: Design Kymco před x lety akorát s novými polepy.
První dojmy - První co mě uchvátilo byl nulový zvuk startéru - prostě nevíte jestli je vše Ok, protože po stisknutí startování nic neslyšíte a najednou bublá - úžasný. Krásně jde za plynem, najednou tam je 80km/hod a musíte ubírat. Při vyšší rychlosti jsem měl pocit, že vzduch proudící přes plexi mě lehce tlačí do sedla - také beru jako plus. Jako velké mínus musím říct hodně špatný výhled za moto ve zpětných zrcádkách - absolutně nevím co se za mnou děje ( není vidět ani auto ve stejném jízdním pruhu)...to budu muset ještě řešit.
Motorku bych doporučil pro - Vhodné pro každého, kdo chce jezdit nejen do práce ale občas i na menší výlety.
Doplňky na motorce - Vyfuk Akrapovič
Plasty kolem budíků a na řidítkách v barvě moto
Recenze
Chtěl jsem po dvou letech na číně něco lepšího, proto jsem mířil na špici tohoto segmentu. Po cca 2 měsících čtení recenzí a testů, prohlížení nejrůznějších videí a samozřejmě vlastních prohlídek (řešeno v zimě, tak bohužel projížďky nešly) jsem se nakonec přesvědčil, že jak se píše tady na webu - je to TOP skútr.
Pak už následovalo cca 2 měsíční listování i inzerátech a čekání na tu pravou. .. a přišla...najeto minimum km, pár doplňků (plasty budíků v barvě, fofr proužky na kolech) a výfuk Akrapovič.
Zatím najeto velmi málo, ale postupně bude přibývat.
Zatím bych to řekl asi takto:
Plusy: 1) jede to jako blázen - hned tam je 80km/hod
2) velký úložný prostor pod sedlem - na dvě helmy a ještě spoustu místa zbude
3) dobře fungující plexi
Minusy: 1) špatný přístup do schránky pod řídítky
2) chybí světlo pod sedadlem (večer není vidět, když chcete schovat helmu) - asi budu řešit nějakou baterkou se spínačem
3) opravdu špatný výhled za moto ve zpětných zrcádkách ( věřím, že hodně racionálně uvažujících řidičů by si Forzu kvůli tomu nakoupila)
Edit1:
Na tacho 1.200km - zatím spotřeba 2,6l ...dojezd na nádrž lehce přes 400km ( vše jeto v 1), na zrcadka jsem si už celkem zvykl. Maximálka 120km/hod na tacho (110 dle GPS) při 9.500 ot. 100km/hod to udělá i do mirnejsich kopců na požádání. Star-stop systém funguje perfektně.
Edit2:
Na tacho 3.000km - spotřeba 2,5l.
Poprvé jízda ve dvou...max. rychlost se snížila na cca 110km/hod, ale při této rychlosti je to už kvůli aerodynamickemu hluku stejně celkem nepříjemné, takže cestovní rychlost do 100km/hod v pohodě. Byl jsem až překvapený jak dobře to ve dvou jede.
Provoz naprosto bez problémů, vše funguje jak má.
Hezky napsané, ať dobře jezdí...
super volba, užij si jí..
Dobrá voľba jasných 10
Super at jezdí !
Veľa šťastných kilometrov.Jazda na Forze musí byť úžasná