renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 650 GS Dakar (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Radolab
Vloženo 28.1.2018
Aktualizováno 28.1.2018
Zobrazeno 1 633x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velmi příjemná a lehko ovladatelná motorka

Více fotografii

První dojmy - Hned po zkušební jízdě jsem byl ztracen a musel jsem jí mít. Je to sice vyšší motorka s výše posazeným těžištěm, ale velice snadno se ovládá. Při první jízdě jsem si žádné nedostatky nepřipouštěl.

Motorku bych doporučil pro - Je to motorka se kterou se dá užít hodně zábavy, prostě skutečné "funduro". Klidný, lehký, lehce ovladatelný stroj, který se nezalekne ani terénu. Má atraktivní design, krásnou modrou barvu a modrou vrtuli ve znaku. Je určen spíše pro vyšší jezdce. Díky váze vhodný i pro ženy.

Doplňky na motorce - vyhřívané rukojeti včetně krytů
padací rámy
originál kufr
originál tankvak

Recenze

Když jsem po několika desítkách let ježdění v desítkách aut zavzpomínal na mladá léta, rozhodl jsem se, že si na "stará kolena" pořídím nějakou dvoukolovou krásku. Probral jsem možnosti, prodiskutoval to s kamarádem, který motorky miluje a několik jich vlastní a pustil jsem se do hledání. Kandidátů jsem měl několik, ale nakonec jsem vybral tuto. Proč? Sám nevím. Snad na mne zapůsobilo spojení hezkého designu, příjemného ovládání a prestiže značky. Ale k motorce.
Motor je Rotax 650tikubíkový jednoválec. Spolehlivý a relativně pružný motor se spotřebou kolem čtyř litrů. Subjektivně jsem cítil, že rozmezí 3500 - 4000 jsou pro něj optimální otáčky.
Cestování na něm také ušlo, ale při cestách na delší vzdálenost už byly citelné vibrace jednoválce. Jízda po špatných silnicích mu vůbec nevadí, řekl bych, že na to je právě stavěný. Odpružení je naprosto komfortní. Brzdy jsou výborné a ve spojení s ABS odpustí ledacos. Moc mi nesedlo řazení, připadalo mi trochu jakoby nepřesné, ale jedná se čistě o subjektivní pocit. Ovladatelnost je výborná, trochu se zhorší při jízdě ve dvou na hranici nosnosti. Při volbě přední pneumatiky bych doporučil použití kvalitnější gumy. S jízdou po městě a kličkováním mezi auty v zácpě je to díky jeho výšce a těžišti trochu složitější. Při zastavení je potřeba počítat s větší výškou stroje a dát si pozor na prohlubně na silnici. Samotnému se mi to několikrát nevyplatilo. Přestože je motorka proti jiným relativně lehká, její výška způsobí, že jakmile náklon přesáhne určitou mez, nedá se udržet a pád je zaručen.
Vzhledem k tomu, že jsem měl nainstalován originální kufr, neměl jsem problémy při běžném ježdění s úložným prostorem. Co bylo potřeba jsem odvezl buď v něm, nebo v batohu na zádech. Podle mne je slabostí tohoto stroje pouze umístění baterky. Vzhledem k tomu, že je přímo nad motorem ve falešné nádrži, dochází k jejímu poškození vyvařením elektrolytu. Přístupnost k baterii není nejlepší, takže i kontroly jsou složité. Je potřeba koupit bezúdržbovou uzavřenou baterku. Než jsme našel typ Motobatt, měnil jsem baterku každý rok. Kromě prasklých žárovek v palubní desce (musí se rozebrat celá přední část motorky včetně reflektoru) jsem měl pouze jednu závadu a sice přicpaný palivový filtr. Záležitost, která stála asi 5.000 Kč.
Shrnuto a podtrženo. Je to velmi příjemný stroj, který se velice dobře ovládá. Na silnicích první třídy se chová naprosto komfortně, sedlo je velmi pohodlné. Jako doma se však cítí spíše na horší silnicí a v lehkém terénu (těžký jsem nikdy nejel, takže nedokáži posoudit). Při cestování na delší vzdálenosti jsou již znát vibrace jednoválce, které člověk při běžné hodinové jízdě nevnímá. Je sice trochu vyšší, takže je určen spíše pro jezdce nad 175 cm výšky. Tím ale neříkám, že s ním nemůže jezdit jezdec menší. Bude to však mít složitější. Trochu hůře se staví na hlavní stojan, vyžaduje to více síly.
Měl jsem ho několika let a kdybych nakonec nepřešel na skútr, měl bych jí dodnes.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 28.01.18 v 22:54 10b.

PSanec
PSanec napsal 28.01.18 v 17:26 10b.

Pěkné enduro německé výroby.Jen nechápu přechod z takto pěkné motorky na skútr.Před lety přibližně v tvém věku sem řešil tuto situaci,a pochopil jsem ,že jediným řešením je harley.Tehdy jsem pochopil,co znamená slovo motocykl,a to jsem řídil mnoho motorek.Užij si svého skútra,taky to má dvě kola.Jen super km.

Více komentářů



TOPlist