renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XS 400 (1981)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ghostride
Vloženo 9.1.2018
Aktualizováno 9.1.2018
Zobrazeno 1 858x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Někdy jí říkám babička ale babička rozhodně pořád umí vyprašovat jako mladá holka.

Více fotografii

První dojmy - Je to taková menší a příjemná motorka, zkrátka akorát. Alespoň pro mě. Motor má dostačující výkon, šestistupňovou převodovku si užívám a podvozek a brzdy odpovídají kvalitou roku výroby 1981. Nicméně s tím jsem jí kupoval. Klasický design se mi líbí, jo a třešnička na dortu je nakopávačka i startér. Takže když si chce člověk zamachrovat, poskočí si na startovačce a pokud není nálada zmáčkne si čudlík. :-)

Recenze

Předchozí motorku jsem měl 125 Virago - malý chopper a v 18 jsem se dlouho nemohl rozhodnout, co dál. O dva roky později jsem začal jezdit silniční a okruhové závody ve třídě Jawa 50 RS, chytlo mě to a chtěl jsem vyzkoušet jiný styl než chopper a po krátkém přemýšlení z toho vyšly právě klasické stroje 70. a 80. let. Triumph, Norton a spol byly trochu mimo finanční dosah, takže jsem koukal po japoncích. Moc se mi líbila Suzuki GS 400 ale po dlouhém hledání jsem nakonec ulovil tuto krásku.
Dovezená z německa, kde byla několik let mimo provoz ale stav nebyl po obhlédnutí a zkušební jízdě katastrofální. Prodal jsem tedy Virago a za stejnou cenu si přivezl domů motorku, která mi nakonec po všech stránkách vyhovuje a pořád mě baví.
Nyní probíhá "renovace za pochodu" nebo jak bych to nazval, tzn. postupně se snažím odstranit všechny nedostatky a přitom na ní pořád jezdím. Nejhorší závada je asi odkapávající olej z motoru - už nevím jaké gufero vyměnit takže asi nezbyde než rozebrat motor a vyměnit všechna těsnění, opravit sedlo - potah a asi bude potřeba i výplň a zrenovovat podsedlový plech a panty na odklápění sedla. Další věc jsou ložiska krku řízení, řízení se zadrhává v přímé poloze, už mám koupeno takže jen vyměnit. No a pak ještě spousta drobností na které si teď nemůžu vzpomenout, tudíž na funkci asi nemají takový vliv. Jinak běžný servis. Od pořízení mám najeto necelých 20tis. km, spotřeba cca 4,3 l/100km rozhodně pod 4,5.
Co se požitku z jízdy týče určitě je ovlivněn stářím a najetými kilometry ale s tím počítám. Žádnou vyloženě záludnost jsem nicméně zatím neobjevil. Posez není vyloženě sportovní, je vzpřímenější ale sportovnější jízdu umožňuje. Samozřejmě začnete poměrně brzo drhnout stupačkami. Měřím 180cm a všechno je tak nějak jak má být - stupačky, řídítka, sedačka.
Pokud chcete aby brzdy pořádně brzdily, musíte za ně pořádně vzít atd. Jízda je prostě taková opravdová.
Průběh motoru se mi vyloženě líbí, dvouválec co má červené pole v 9000ot./min. takže se dá držet v nízkých otáčkách ale při podřazení a vytočení dokáže vystřelit(na čtyřstovku samozřejmě ) a ten zvuk! Nádhera! Sériový výfuk není vyloženě uřvaný ale při potáhnutí se dokáže ozvat.
Jinak se chci snažit udržet motorku v originálním vzhledu klidně i s nějakou tou patinou a hlavně si jí užívat. Možná nějaké funkční úpravy jako lepší tlumiče ale jinak hezky originál.
Zatím nejšílenější absolvovaný výlet byl Písek -Karlštejn- Most jeden den a Most - Hořice -Písek druhý den. Celkově cca 900 km a bez sebemenšího zaváhání. Jenom jízda po dálnici je díky nulové ochraně před větrem docela opruz, proto se jí také vyhýbám.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Miklasek
Miklasek napsal 12.01.18 v 07:44

Krásna mašinka!

hasic89
hasic89 napsal 12.01.18 v 05:53 10b.

Aj mne sa pacia taketo klasiky a preto davam 10b

RomanSVK
RomanSVK napsal 11.01.18 v 01:16 10b.

p.epanica
p.epanica napsal 09.01.18 v 17:18 10b.

chevyr
chevyr napsal 09.01.18 v 17:01 10b.

Paráda další Xsák , tak ať slouží

Více komentářů



TOPlist