renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kymco People S 125 (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník curlyboi
Vloženo 21.8.2017
Aktualizováno 6.6.2023
Zobrazeno 1 517x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Městský skůtr s velkými koly. Nenápadné černé plasty, nízké plexi. Kvalitnější Čína, velký potenciál pro tuning

Více fotografii

Motorka koupena od Michal Andrlík - Rychlé jednání, detaily původu, odkaz na původní servis.

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda @125: dražší
Piaggio Liberty 125: omezené možnosti tuningu

První dojmy - V originálu celkem nuda, variátor by zasloužil poladit.

Doplňky na motorce - Naraku 160ccm válec s kovaným pístem
Naraku MaxiSpeed variátor s 11,8g válečky
Naraku sportovní spojka + zvon spojky + 1500rpm válečky
Naraku kontrastní pružina +1500rpm
Přetryskování karburátoru z 114 na 125
Naraku Racing V.2 cívka
Denso IUF22 svíčka
Kit chladiče oleje (noname china)
XH-M543 zesilovač + Visaton repro (+ měnič na 24V kvůli výkonu)
Šíleně hlasitá (136dB) čínská siréna místo origo klaksonu
+ nová olejová pumpa, vzduchový filtr, řemen variátoru Malossi

Recenze

Šlo mi o co nejlevnější skůtr do města s velkými koly. Absolutně neřeším stav kapotáže, jde mi jen a pouze o jízdní vlastnosti.

První jízda ukázala, že variátor by snesl vyladění, akcelerace byla vlažná, na maximálku to šlo hodně pomalu, do kopce špatně podřazovalo. Vzhledem k tomu, že ve skůtru je motor GY6 152QMI (častá varianta čínských skůtrů), pasuje na to hodně dílů od Naraku.

První jsem samozřejmě koupil Naraku kit 160ccm válce + variátoru MaxiSpeed. Což pasovalo skvěle, ale než mi to HippieGuy po tuningu přivezl, přestalo to jet. Po odtahu k němu do garáže jsme zjistili, že se uloupl píst v místě, kde je sací ventil.

Válec jsem reklamoval a tentokrát jsme k tomu přidali ještě novou olejovou pumpu, protože ta stará nestála za moc, a nový vzduchový filtr. Trysku jsme zvedli ze 114 na 118 (existuje totiž ještě People S 200 což je 163ccm a ta má dle manuálu 118 trysku). Taky jsme vyměnili olej. A pár serepetiček navíc (cívka s vyšším napětím a iridiová svíčka pro lepší jiskru).

Takhle skůtr najezdil asi 300km (cca do 1/3 plynu - zajíždíme...) ale po přidání plynu naplno se mi v kopci začala ozývat rezonance a skůtr ztrácel výkon. Po rozebrání naprosto stejný problém - píst v háji.

HippieGuy mě přemlouval, ať v tom nechám 125ku a jsem rád, že to jezdí. Asi to bylo tím, že už ho nebavilo popáté dělat rozborku motoru. Tak jsem chvíli jezdil se 125kou, mezitím mi ještě praskl řemen, tak jsem kupoval nový od Mitsuboshi. Někdy v téhle době jsem si taky splnil nápad, který jsem měl už se starým skůtrem - muzika. Koupil jsem bluetooth čínský zesilovač NobSound, napojil elektřinu na zapalování a do přihrádky na rukavice v předním plastu jsem vykroužil díry a vsadil tam nějaké čínské motorepráky. Ty se bohužel uškvařily asi za týden (psané byly 30W ale tolik to určitě nebylo) takže jsem je vyměnil za značkové německé Visaton - repro do lodi. Kvůli tomu se díry musely překroužit na větší, ale hraje to parádně.

Nakonec jsem se ale nedal. Koupil jsem nový válec 160ccm, ale tentokrát s kovaným pístem, který by měl být tepelně odolnější. Větší trysku #125. Druhé těsnění pod hlavu. To všechno jsme tam dali a začalo zajíždění nanovo.

Po cca 500km, kdy skůtr dobře jezdil na 1/3 plynu jsem dokoupil noname čínský olejový chladič. Docela fajnový nápad - místo výpustného šroubu oleje se namontuje jiný, který má konektory na hadičky in/out, to celé jde přes filtr do chladiče, který se namontuje někam dopředu aby kolem něj proudil vzduch. S plasty jsme se moc nepárali, blížila se půlnoc a tak jsme jejich řezání řešili vrtačkou a vykousáváním kombinačkami.

Po montáží chladiče jsem začal skůtr točit naplno a světe div se, ono to fungovalo!!! Maximálka samozřejmě nestoupla, protože převody jsou jasně dané, ale akcelerace a odezva na plyn je opravdu báječná.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Hippieguy
Hippieguy napsal 22.08.17 v 01:30 10b.

Tuningem tohoto scooteru jsem stravil tolik hodin, že nemůžu dát jinak než 10

Více komentářů



TOPlist