renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XBR 500 (1989)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník wytty
Vloženo 1.3.2017
Aktualizováno 22.11.2017
Zobrazeno 5 800x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


XBR 500... Podle mě skvěle ovladatelný lehký jednoválec. Jen jsem mu malinko upravil vizáž..

Více fotografii

První dojmy - První dojmy byly krapet rozpačité. Moc se mi nelíbila... Podivné sedlo, podivná nádrž, podivná barva... Ale když jsem ji poprvé našlápl nohou, když jsem uslyšel zvuk jednoválce, když jsem se poprvé projel... Měl jsem jasno!

Doplňky na motorce - viz popis

Recenze

Původně jsem si koupil XBR pro to, že jsem se zamiloval do stylu cafe racer, a chtěl jsem se pustit do rychlé, několika měsíční přestavby...

Nakonec jsem se trochu rozvášnil a můj kafáč vznikal téměř dva roky.

Od konce léta, kdy jsem přestavbu dokončil, jsem nalítal jen pár set kilometrů. Vím, že to není žádný trhač asfaltu, ale na duši a vlastnosti téhle nádhery nedám dopustit!

Kromě toho, že jsem vyvěsil inzerát "na prodej", zvažuji ještě další variantu. Další úpravy... Vzhledem k tomu, že jsou linky jen nalepené, přemýšlím o celočerné variantě. A v tomhle budu rád i za Vaše názory. Díky...

Myslím, že původní XBR je docela originální stroj, kterých se po našich silnicích moc neprohání. Proto jsem se rozhodl pro přestavbu, kterou nezničím původní konstrukci a když budu chtít, vrátím ho do původního stavu. Na rámu jsou nechány všechny montážní díry, oka a háčky na elektriku. Jediný zákrok na rámu jsou dva řezy v zadní části a do trubek nasunutá kratší vyměnitelná zadní část.

Co všechno prošlo změnou...

Nádrž:
Nádrž je vyrobená na míru. Vymodeloval jsem tvar, který profík zaformoval a odlil ho z benzínu odolného poliesteru a skelného vlákna. Síla stěny je zhruba půl centimetru. V průběhu laminování jsem vyrobil nerezové hrdlo a nerezový vypouštěcí šroub, a nechal je vložit do skořepin. Po slepení a lakování je nádrž osazena retro víčkem z Británie.

Sedlo:
sedlo je nové a je dělané na míru. Má plastový základ, molitanový vnitřek vybroušený podle mých představ, Čalouněné je ze dvou různých koženek, které odděluje červená linka

Kastlíky:
Jsou také nové a také na míru. Jsou ručně vytepané z plechu a měly by evokovat vzhled starých olejových nádrží. Víka jsou oddělávatelná a kryjí baterku a elektriku. Jsou galvanicky pozinkovné a lakované.

karburátor:
Je vyčištěný, přetryskovaný a osazen retro vzduchovým filtrem z Británie

Motor:
Má z výroby vačkou snížený výkon, je zkontrolovaný v servisu, a oproti jiným dominátorovým motorům je neuvěřitelně zachovalý a nepotřebuje žádné opravy. Nechal jsem ho vyčistit a seřídit. Má vyleštěná výka, válec v žárobarvě a přebroušená žebra, má nová gufera, nový olejový filtr a olej.

Kola:
kola jsem řešil dlouho. Původně jsem chtěl dráťáky, ale když jsem s motorkou v rozpracovaném stavu někam přijel, kola dost často vyvolaly obdivné reakce... Nakonec se mi v kombinaci s drapákem tak zalíbily, že jsem je nechal. Mají nová ložiska, gufera a cestovně endurové pláště mitas.

Vidlice:
Vidlice jsem vyčistil a nechal nalakovat epoxidovým lakem. Mají nová gufera, nový olej a nové prachovky.

Řídítka:
Původní řidítka se mi moc nelíbily jak provedením, tak sklonem. Tak jsem vyrobil nová. Jsou z nerezu. Objímka má originální slzičkový tvar a mají originální sklon. Gripy mají retro soudkový tvar a jsou koupané v Británii.

Brzdy.
Brzdy jsou staré a nejsou moc výkoné. Nicméně vzhledem k rychlostem, které motorka dosahuje stačí. Jsou vyčištěné, mají nový lak, nové obložení a novou kapalinu.

Světlo:
Jak přední, tak zadní světlo je nové. Přední světlo je Super velké, má čirou optiku, retro kšiltík a skvěle svítí. K původním držákum je přišroubováno nerezovými zápustnými šrouby s na míru soustruženými širokými podložkami. Zadní světlo je retro cat aye a je zapuštěné do sedla. Blinkry jsou také nové.

Výfuky:
Největší porod a zdržení na této motorce pro mě byly výfuky. Původně jsem chtěl laďáky na míru s originálním zvukem. Tak jsem výrobu objednal u firmy Creptus… Chyba… Po roce a půl od objednání, po několika měsících, kdy je prý dělal přímo na motorce, po několika návštěvách, dohadování a urgování… jsem byl stále bez výfuků. Nakonec jsem rezignoval a zklamaně koupil retro výfuky z netu. Nejsou sice podle mých představ, ale zvuk mají víc než slušný… Boží...

Zrcátko:
zrcátko je nové a myslím, že tento retro tvar se dost hodí.

Blatník:
Blatník je vyroben na míru, je trochu výš aby vynikl dravější vzorek pneumatik. Je lakovaný a uchycený je dokulata ručně válcovanou nerezovou obručí.

Mimo tyto díly má motorka spoustu nových, na míru vyrobených dílů a držáků z nerezu, nebo galvanicky pozinkované a lakované oceli.

Motorka má taky novou řetězovku s pastorkem o jeden zub víc než originál. Novou baterku a nové nerezové stupačky.

Z jízdních vlastností jsem nadšený. Je to jednoválec se super hlasem. Je to lehoučká motorka s nízkým těžištěm. V zatáčkách je dost hbitá a skvěle ovladatelná. Má snížený výkon, takže to není žádný trhač asfaltu a vzhledem ke cafe posezu to není ani žádný polikač kilometrů. Ale je to cafe racer… To znamená startování nakopávačkou… Úsměv, emoce… To znamená průjezd městem, kdy si vás lidé všimnou... Úsměv, emoce… To znamená lehké a hbité kličkování na okreskách… Úsměv, emoce… A když „omylem“ zaparkujete vedle kavárny na místě kde parkovat nesmíte…Když se k vašemu kafíčku začne blížit policista… Když si vás vyhlídne mezi hosty… Nemusíte být nervózní. Je to jen proto, aby vám pochválil Váš stroj… Úsměv, emoce, hrdost…

Jak se výsledek povedl posuďte sami. Díky...

Na popud jednoho komentáře jsem do galerie přidal fotku motorky, jak vypadala před úpravou.

Vzhledem k zájmu o stk na této motorce jsem se rozhodl napsat nějaké své postřehy...

"Novou" stk zatím nemám, ale už jsem obrážel některé kontroly abych se připravil. No a někteří zaměstnanci stk jsou vychcaní zmetci... Na jedné takové kontrole týpek dlouho obcházel motorku a všechno byl problém. Sedlo, světlo, blinkry... I když jsem řekl, že nikde v zákoně o sedle zmínka není a blinkry mají homologaci. I tak to byl problém. A když jsem chtěl vědět jak to má být podle zákona správně, neřekl mi nic konkrétního, jen takové řeči jak to vzhledem k novému zákonu a focení nepůjde... Celkově jsem měl dojem, že si nepřímo říká o peníze... Mělo mě to napadnout, protože mi kamarád říkal, že tu jeho servisák dělá stk jen s espezetkou... a prachama...

Tak jsem zajel na jinou stanici. No a tam bylo všechno úplně v pohodě. Týpek obešel motorku, řekl, že vypadá skvěle, zkontroloval jak svítí a bliká, projel se jestli brzdí a řekl, že to vypadá v pořádku. Pak řekl, že se mu nezdá vzdálenost blinkrů od osy motorky. Tak vzal papíry s parametry podle zákona. Výsledek byl, že když trochu rozšířím blinkry a přidám druhé zrcátko, bude nová stk v pohodě.

Závěrem můžu říct, že záleží na tom, na koho narazíte a že když nebudete chtít projít s nějakou divočinou, bude nová stk v pohodě...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jirivis
jirivis napsal 26.03.21 v 00:07 10b.

Hezká práce mojí už mám 5 let a pomalu zjišťuji, že ji budu sléci z kůže a znovu navléct, orezlých místeček na rámu je čím dál tím více a nerad bych, aby se to zhoršovalo, tak jsou mi všechna taková povídání o pracích na XBR inspirací, a děkuji za ně. I když tedy bych se do rozebírání pustil, všechno bych chěl mít jako originál.

Paprikac
Paprikac napsal 16.04.17 v 19:42 10b.

Skvělá práce Nezustaly ti ty zadní blikry? Scháním

Mňojo
Mňojo napsal 31.03.17 v 10:51 10b.

krásná práce

koudelka_v
koudelka_v napsal 08.03.17 v 13:10 10b.

Moc pěkná práce!

elvis78
elvis78 napsal 08.03.17 v 08:06 10b.

krásná práce

Více komentářů



TOPlist