Honda XRV 750 Africa Twin (1995)

Vlastník PavelFX
Vloženo 11.11.2016
Aktualizováno 4.6.2019

Dáma v letech...nikdy jsem na ni nejel a sotva jsem ji viděl někde projet a najednou ji mám doma :)

Suzuki DL 650 V-Strom: Ve finále dražší než byla Africa, Africa je i hezčí
Honda XL 650V Transalp: důvod neuveden

První dojmy - Po zkušenostech s SV, CBR a motokrosu jsem se rozhodl pro kompromis :) Něco na cestování, ale i mimo asfalt. Do hledáčku jsem dal V-stroma, Transalpa a Africu. Po takřka půlročním zíráním na inzerci jsem si říkal, že pořídím V-stroma. Transalp nebyl zase takový můj favorit a Africa byla na svůj věk dost drahá, kromě toho sehnat v ČR zachovalou Africu za dobrý peníz, který jsem byl ochoten do toho dát se jevilo skoro jako nemožné... Začal jsem sledovat i zahraniční inzerce, zkušenosti s dovozem moto 0. Přece jen jsem si po čase znenadání vyhlídl favoritku. Nevím co mě to popadlo, ale na inzerát jsem se s pomocí google translate ozval :) Musel mít z mé němčiny opravdu radost :D Každopádně pomohla kamarádka telefonátem o návštěvě a já rozměnil éčka a vidal se do rakouských alp. Nervozity bylo až na půdu. Po cestě jsem si říkal co mě to vlastně napadlo, jet takovou dálku a ještě bez znalosti jazyka kupovat motorku. Po příjezdu na místo tréma opadla, prodávající Klaus byl velice milý člověk a naštěstí hovořil anglicky, tak domluva byla o to lehčí. Vysvětlil co a jak, motorku jsem prohlédl, projel a už se nakládala na vozejk :) Celou cestu domů jsem na ni koukal do zpětného zrcátka a těšil se, až ji pořádně vyzkouším doma.

Doplňky na motorce - Laděný výfuk ART, plexi MRA

Zkušenosti jsou takové, že Africu jsem vyzkoušel poprvé v den koupě. Při prohlídce a vlastně i teď nemohu uvěřit, že je v tak krásném a naprosto originálním stavu. Člověk by ji jen těžko tipoval 20 let...Vím, že jsou daleko lepší motorky za stejný peníz, ale ona mně doslova očarovala na místě. Ještě není přihlášená na ČR doklady, takže více info bude déle... :)

26.11.17 Takže po zhruba 3000km jsme se rozhodl podělit o své postřehy.
Afru jsem doplnil o cestovní plexi MRA - méně fouká a lépe vypadá.
Zdála se mi dost tichá, tak jsem na ni namontoval výfuk ART. Oproti originálu o dost lehčí a ten zvuk je prostě bomba. :) Zatím jsem cestoval jen po ČR nebo kousek do Polska s přítelkyní. Co budu muset vyřešit je sedlo, z toho originálu tě prostě bolí prdel. Jinak naprostá spokojenost, na svůj věk šlape jako hodinky, až na pár drobností, kdy se mi vynuluje tripmaster, ale po odpojení a zapojední baterky funguje zase dobře. Do budoucna na ní plánuji dát Alu kufry a chtěl bych se podívat někam dál - na východ či Balkán. Co se týká výkonu, tak mi naprosto stačí. Optimální rychlost je 110 - 120kmh, pak přichází vyšší vibrace (ta šestka tam chybí no :) ) Na dálnici to není a tam je to stejně vopruz. Takže nejradši máme zapadlé cesty a kochačky. Doufejme, že i nadále si spolu budeme dělat radost bez závad a nehod. A kdyby někdo měl zájem z okolí se projet či podělit o pár zkušeností nebo tipů, tak budu rád :)

DeanNESTLE
DeanNESTLE napsal 14.04.21 v 07:17 10b.

Je to prostě hezká holka Měl by si přihodit pár fotek a třeba deník z rumunska, ať mám co číst

5157
5157 napsal 26.11.17 v 18:31 10b.

Je to prostě legenda Krásná motorka jen at' ti dělá radost

Delta
Delta napsal 31.01.17 v 15:39 10b.

za mě top barvy na Africe

dogina
dogina napsal 28.01.17 v 23:06 10b.

krásná

U720
U720 napsal 03.12.16 v 15:45 10b.

No nádhera!!! Jak a kde se shání takové motorky?Taky chci AFRICU