Ve volné chvíli jsem se rozhodnul že projdu elektriku, jak že vlastně slouží od té doby, co se měnil regulátor. Funkčně vše OK, dobíjení stále krásných 14-14,5V cca
Nicméně jsem to chtěl trošku vyladit, takže jsem zkrátil pár kabelů v podsedláku, ať tam není zbytečný guláš. Do toho jsem vyměnil nemocný kabel od startovacího relátka k baterce, osadil přídavný uzemňovací kabel od baterky na zem, prostříkal kontakty včetně koster (na rámu, z vnitřní pravé strany pod sedlem řidičem byla pěkně zooxidovaná),
Vyměnil zadní žárovky za konečně fungující dvouvláknové CREE LEDky, typ 1157 - z fotek je vidět, že už to za něco stojí, uvidíme co životnost.
Vyměnil jsem i starý držák na mobil, který byl v pouzdru - pěkná věc, ale přes folii není nic vidět, blbě se to ovládá, takže opět pomohl číňan a za pár drobných jsem pořešil držák na řidítka - funkčně mnohem lepší řešení. Prvotně jsem se bál,že mobil vyletí z držáku,ale po montáži a otestování jsem přesvědčený o opaku.
Jinak co se týká kabelů od baterky, relé, startéru atd. - na Tuonu mám už silnější kabeláž s 16mm průřezem vodiče. Něco udělal ital přede mnou, já to doladil zbytek. Z výroby jsou kabely slabší, nečekaně , tudíž bych asi doporučil tenhle upgrade, včetně přidání dalšího zemnícího kabelu od baterky. Mám MotoBatta s dvojitýma svorkama, tak tam to problém není. Dá se koupit celá sada od MotoElectricu, vychází kolem od 2500 po xxxx,-Kč(ano, čtete správně, záleží kde koupíte). Dají se koupit tady
Dělají se typy pro Gen1/2, jak RSV, tak Tuono, včetně Dorsodura atd. Řeší se to na AF1 racing foru, Google poradí
Osobně jsem nechtěl dávat takovej ranec za pár drátů, tak jsem koupil kabely na metráž, včetně oček a smršťovací bužírky a kabely si doma udělal sám. Nakrimpoval jsem je ve svěráku s citem, kdo dělá elektro, ten pozná jak to má vypadat - ano, není to značka ideál, ale funguje to stejně, páč kupovat kleště na 16mm kabel kvůli jedné akci za další pálku fakt nehodlám. Kdo se do toho doma pouštět nechce, stačí si doma kabely nastříhat na požadované délky a zajít do firmy, která kabeláž vyrábí - cenu netuším, nezjišťoval jsem. Pro jednotlivce doporučím, ať měří v klidu a zbytečně nenechávají kabely dlouhé, páč tenhle průřez se blbě schovává v podsedláku, kde už tak není moc místa. Další poznámka ke kabelovým očkům - dělají se jak rovné, tak zahnuté. Tady je to individuální, každý máme jinou baterku a jiný prostor pod sedlem, tak si dejte očka tak,ať se s kabelem perete co nejmíň pří montáži/demontáži.
Kabeláž včetně oček a materiálu vyšla kolem 400,-Kč se vším všudy.
Postupně budu přidávat zkušenosti z provozu a funkčností, teď kvůli času skoro nejezdím, příští rok to bude snad lepší, ale pro ladiče a hrdé majitele tohoto biku je to další věc, která přidá na dobrém spaní
Vlastník | honzaVTR | |
---|---|---|
Vloženo | 17.10.2016 | |
Aktualizováno | 18.3.2021 | |
Zobrazeno | 5 239x |
Honzo, jak tak citam tento upgrade s kablama, tak to take nebudu kupovat a davat za to kopec penez.
Kupim matros, a skusim to ve zveraku doma poladit tez