Od zkušenosti s NX650 kde v terenu lítala teplota až k 140°C na oleji v rámu, jsem se rozhodl instalovat na XL taky teploměr, ale chtěl jsem měřit teplotu oleje přímo v motoru.
Koupil jsem tedy analogový teploměr s čidlem, který chci dát do výpustného šroubu na motoru a měřit teplotu uvnitř. budík je podsvícený a mám ho napojený na + který je pod proudem až po zapnutí klíčku.
Ještě řeším otázku jestli opravdu dát to čidlo dolu do motoru, nebo na hadici co vede z motoru do rámu.
Na NX jsem měl teploměr v rámu místo měrky oleje, ale tam si myslím, že už je olej ochlazený cestou z motoru a smícháním z olejem co je v rámu
22.řijna. 2017
Tak teplotní čidlo je ve výpustném šroubu a nefunguje to. Teplota se nedostane přes 95°C. možná zapříčiněno tím že jak čidlo vyčuhuje tak se ochladí proudícím vzduchem a ukazuje to blbosti.
Takže asi jediná možnost, bud koupit teploměr místo měrky nebo čidlo umístit někam jinam, ale otázka kam.
7.prosince 2017
Tak teplotní čidlo jsem umístil do kontrolní zátky na ventily a už při volnoběhu teplota lezla nahoru tak uvidíme co to bude ukazovat za jízdy. Bohužel počasí už nic moc tak kdyžtak na jaře.
23.prosince 2017
Ahoj, tak dnes jsem konečně vyjel a mám nějaké postřehy o teplotě když je čidlo umístěno v inmspekčním víčku ventilů.
Venku bylo cca okolo 6-7°C po silnici rychlostí do 100km/h se teplota pohybovala na 85-90°C v terenu vylezla teplota ke 100°C a pokud jsem se někde zahrabal tak ještě o něco víc. Když jsem motorku chcípnul, teplota stoupala dál a po jednom zahrabání se v lese a po chcípnutí motoru teplota stoupala až ke 140°C.
Takže mnohem lepší měření než ve výpustném šroubu a při běhu motoru a cirkulaci oleje ta teplota u vačky víc jak na 100°C jen tak nevyleze.
Podařilo se mi snad sehnal malý rozměr chladiče co se mi vejde za masku, tak zkusím dát čidlo na hadici co poleze z motoru což bude určitě nejpřesnější, ale chtěl jsem vědět kde bude jaká teplota.
Vlastník | wáca | |
---|---|---|
Vloženo | 5.6.2016 | |
Aktualizováno | 14.1.2018 | |
Zobrazeno | 3 169x |