Honda VT 750C Shadow (2010)

Vlastník SlimM
Vloženo 11.4.2016
Aktualizováno 20.7.2020

Vloženo: 13.07.2018, Uskutečněno: 07.07.2018, Zhlédnuto: 10x

338 km

Namotivováni z Harley akce jsme sobotní ráno konečně usedli do sedla naší milované Šedivky. Starší bratr, který bydlí v Malešově poblíž Kutné Hory potřeboval nějakou konzultaci. Směr a první cíl máme, dál se uvidí.

Od domu vyrážíme přesně ve chvíli, když zvon na věži nedalekého kostela odbíjí devátou hodinu. Mezi Slivencem a Velkou Chuchlí stojí bývalá Pacoldova vápenka z devatenáctého století. Pokaždé, když jedeme kolem, si říkám, že bychom měli zastavit a udělat pár snímků. Dnes k tomu konečně došlo.

Dál projíždíme Břežanské údolí, Jesenici, míjíme zámek ve Štiříně, u Mnichovic podjíždíme D1 a pomalu se blížíme k Sázavě. Před Stříbrnou Skalicí máme jedno oblíbené místo. Hned u silnice je výběh se pštrosem a kozlem. I dnes tu jsou. S radostí děláme krátkou krmící zastávku.

V Sázavě nás napadlo, že bychom mohli po dlouhé době zavítat do výtečné restaurace „Ve dvoře “, která je jen kousek odtud. V jídelním lístku je tolik dobrot, že nevíme, co si vybrat. Nakonec zvítězily ovocné knedlíky s rafinovaně schovanou čokoládou pro Kačku a grilované vepřové plátky s houbovou omáčkou s hranolky pro mě. Božská mana! Když ještě zmíním milou a rychlou obsluhu, posezení na dřevěné terase a parkování motorky o pár metrů vedle, vyjde vám z toho dokonalé místo pro zastavení. Rozhodně doporučujeme!

V půl jedné jsme v Malešově. Malému synovci Jonášovi se naše motorka moc líbí. Za pár let určitě osedlá vlastní… odstrkovací. Po příjemně strávené hodině vyrážíme na další cestu. Nejdřív směrem k Čáslavi a pak jižně do Ledče nad Sázavou.

U Švihovské vodní nádrže děláme pár fotek a pak pokračujeme po 150 do Načeradce a odtud po 137 do Mladé Vožice. Poblíž ní jsme zahlédli kulatou kamennou věž, trčící z lesního porostu. Zaujala nás natolik, že v mapě hledáme, o co se jedná. Věž patří zřícenině hradu Šelmberk a z našeho směru k ní vede asfaltka. No, příliš asfaltu tam nebylo... Věž je pěkně udržovaná a slouží jako rozhledna (za mírný poplatek).

Při průjezdu Prčicí se setkáváme s hejnem divokých kachen. Jdou pěšky, tvrdošíjně blokují půlku vozovky a evidentně se jim nechce letět. Po několika desítkách metrů zjišťujeme, že neomylně směřují k místnímu Stránskému rybníku – není to daleko, takže rozhodnutí šetřit křídla je asi na místě.

Ze Sedlčan jedeme po silnici č. 18 a u Kocáby stáčíme kola k severu. Za Dobříší přejíždíme brdský hřeben. Protože se nám ještě nechce domů, prodlužujeme si cestu přes Beroun a Unhošť. Přestože jsme valnou část cesty jeli bez navigace, podařil se nám moc pěkný okruh.